فیلم/ نمایش تئاتر«همسایه آقا»

نمایش «همسایه آقا» به نویسندگی حسین کیانی و گارگردانی رضا کاظم‌زاده کاری از شهرستان طبس که به بخش مسابقه چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی خراسان جنوبی راه یافته است، توسط انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی برای علاقه مندان، هنردوستان و هنرمندان به صورت رایگان منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایران تئاتر؛ نمایش «همسایه آقا» به نویسندگی حسین کیانی و گارگردانی رضا کاظم زاده کاری از شهرستان طبس از جمله ۶ نمایش راه یافته به بخش مسابقه چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی خراسان جنوبی، آخرین نمایش این دوره از جشنواره استانی خراسان جنوبی است که از روز شنبه ۲۹ آذر ماه ۱۳۹۹ با استفاده از سایت آپارات و صفحه ی انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی در این سایت به نشانی «بیرجند تئاتر» به صورت مجازی پخش و در دسترس علاقه مندان و هنرمندان قرار گرفت تا به صورت رایگان به تماشای این نمایش بنشینند.

در خلاصه ی داستان نمایش آمده است: در همسایگی امامزاده شاهزاده حسین(ع) خانواده ای زندگی می کنند که اگر چه به نوعی وابستگی مادی و معنوی به امامزاده دارند اما در زندگی نا بهنجارشان به مسیری می روند که نه خواهان آنند ونه آرزویشان است. آرزوی مادر مبنی بر شهید شدن یکی از از فرزندانش نه تنها به جامه عمل نمی رسد که یک فرزندش درزندان خودکشی می کند و فرزند دیگرش در درگیری به قتل می رسد، متن از نابهنجاری می گوید، پدر خانواده با داشتن فرزندانی ناخلف همچنان می خواهد خادمی امامزاده ایی را به عهده بگیرد که البته از اعتقاداتش فاصله گرفته است. مادر بیش از حد اصرار به شهید شدن فرزندانی دارد که دو تایشان به دلیل حمل قاچاق مواد مخدر در زندان هستند و وقتی حکم اعدام برای هردو تایید می شود جلال الدین برادرشان، به گمان سبک شدن جرم دوبرادر دیگر و جلوگیری از اعدام آنها، خود راشریک جرم برادرانش معرفی کرده و بعد از ناامیدی از تلاشش برای جلوگیری از اعدامشان، فرار می کند و حالا می خواهد تعزیه اجرا کند آن هم تعزیه ای متفاوت. کبوتردختر این خانواده که در مسیر داستان قصد ازدواج با سید علی محمد روضه خوان را دارد و در آخر با ازدواجش از همسایگی آقا با حزن و اندوه می رود.

در این نمایش رویا رمضان پور، مرتضی عابدیان، پوریا شکیبایی، مینا آجری، محمد نخعی، محمد صادق خطیبی و رضا کاظم زاده به عنوان بازیگر به ایفای نقش می پردازند و از عوامل این نمایش می توان به طراح صحنه: رضا کاظم زاده – بازیگردان: پوریا شکیبایی – منشی صحنه: محدثه سادات موسوی – گریم: شهلا قربانی – موسیقی: علی امیرگیلکی – اجرای نور: سیدعلی اصغر موسویان – نور: فرهاد تقوی و امین عزیزایی – پوستر و بروشور: مرکز طراحی نگار اشاره کرد.

فیلم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =