کارگردان «همسایه آقا» گفت: اجازه دهند کار کنیم

کارگردان تئاتر «همسایه آقا» گفت: ناظرین و مسئولین به ما اعتماد کنند، اطمینان می دهیم نمایش های ما در شأن طبس است.

به گزارش طبس نیوز؛ رضا کاظم زاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما افزود: ما جز اولین نفراتی هستیم که در شهرستان طبس به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت داریم.

کاظم زاده که چهارمین کارگردانی خود را با «همسایه آقا» رقم زد، عنوان کرد: تئاتر یک فرهنگ سازی است و تاثیرگذاری آن بر مخاطب بیشتر است.

او مهمترین مشکل یک سال گذشته را بیماری کرونا دانست و بیان کرد: پخش تئاتر به صورت مجازی بی فایده است چرا که بازیگر همنفس تماشاچی است.

کاظم زاده که به عنوان کارگردان این اثر شایسته تقدیر در چهاردهمین جشنواره استانی تئاتر معرفی شده است، گفت: برای اجرای عموم اثر «همسایه آقا» دو ماه است که آمادگی کامل داریم و درخواست حضور تماشاچی با یک سوم ظرفیت سالن را داشتیم که تاکنون به دلیل کرونا تایید نشده است.

وی که از سال ۸۵ فعالیت رسمی خود را در این حوزه آغاز کرده، از گروه خود تشکر ویژه داشت و تاکید کرد: گروه عالی و فوق العاده ای داشتیم، در این ایام بازیگران و عوامل از جان و دل کار کردند و اجازه ندادند کار روی زمین بماند و دو بازیگر مهمان ما که از یاسوج و فردوس بودند نیز همانند سایر گروه در تمرین ها حضور داشتند.

برای نخستین بار پس از ۱۳ سال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان برای تئاتر همسایه آقا کمک مالی کرد در این رابطه کاظم زاده ابراز داشت: از این حمایت مالی بسیار خرسندیم و امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد اما برای این اثر مبلغ ۱۲ میلیون تومان با هزینه شخصی خود پرداخت کردم.

گفتنی است این گروه برای اثر ۹۰ دقیقه ای “همسایه ی اقا” ۹ ماه تمرین داشتند و در جشنواره یاد شده چهار نفر آنها در بخش های کارگردانی، بازیگری و گریم شایسته تقدیر شدند.

رضا کاظم زاده، رویا رمضان پور، محمد صادق خطیبی، مینا آجری، مرتضی عابدیان پوریا شکیبایی، محمد نخعی هفت بازیگر این اثر بودند.

همچنین شهلا قربانی، علی اصغر موسویان، فرهاد تقوی، محمد علی امیر گیلکی، سعید رئوفی، مرتضی عابدیان، امین عزیزایی، مهدی وزیری، مجید زرگران، جواد سعیدی و مهدی مقدس عواملی بودند که در «همسایه آقا» همکاری داشتند.

خبرنگار: ساره نجفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =