برداشت محصولات جالیزی شهرستان طبس/ کاهش ۵۰ درصدی محصولات +عکس

مدیر جهاد کشاورزی طبس با اعلام خبر برداشت محصولات جالیزی شهرستان طبس گفت: سطح زیرکشت محصولات جالیزی این شهرستان ۵۴۷ هکتار است و از این سطح بالغ بر ۱۳ هزار تن انواع محصولات جالیزی برداشت خواهد شد.

طبس نیوز: مدیر جهاد کشاورزی طبس با اعلام خبر برداشت محصولات جالیزی شهرستان طبس گفت: سطح زیرکشت محصولات جالیزی این شهرستان ۵۴۷ هکتار است و از این سطح بالغ بر ۱۳ هزار تن انواع محصولات جالیزی برداشت خواهد شد.

اسدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس با اعلام این خبر سطح زیرکشت محصولات جالیزی این شهرستان را ۵۴۷ هکتار و متوسط عملکرد آن را ۲۵ تن در هکتار اعلام نمود و گفت کار برداشت محصولات جالیزی شامل خربزه، طالبی، هندوانه، خیار و کدو از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز گردیده و از این سطح بالغ بر ۱۳ هزار تن انواع محصولات جالیزی برداشت خواهد شد.

وی افزود: علی‌رغم اینکه امسال برای اولین‌بار و با پیگیری‌های زیاد محصول خربزه و هندوانه تحت پوشش بیمه قرار گرفته و در این زمینه اطلاع‌رسانی از سوی این معاونت صورت پذیرفته ولی به علت  بالا بودن حق بیمه سهم کشاورز و پایین بودن مبلغ غرامت با استقبال کشاورزان روبه‌رو نشده و بر اثر خسارت تگرگ، طوفان و خشکسالی و پیامدهای آن گسترش آفات و بیماری‌ها ، متاسفانه کاهش ۵۰ درصدی تولید این محصولات مشاهده می‌گردد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس خدمات ارائه شده به کشاورزان جالیزکار این شهرستان را توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی، نظارت فنی بر مزارع جالیز جهت مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها از طریق کارشناسان خرید خدمات گیاه‌پزشکی و کلینیگ گیاه‌پزشکی بیان نمود و گفت در سال جاری ۴ دوره آموزشی  تولید محصول سالم و کاهش مصرف سموم در جالیز برای ۱۱۶ نفر از بهره برداران برگزار شده است.

وی افزود: در شهرستان طبس خربزه زودتر از سایر نقاط استان به عمل می‌آید که از این نظر به دلیل درآمدزا بودن این محصول از جایگاه خاصی در شهرستان برخوردار می‌باشد.

تصاویر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − سیزده =