ثبت ملی روستای «اصفهک» طبس / پیگیری جهت ثبت جهانی باغ گلشن طبس

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: روستای اصفهک شهرستان طبس امکان بسیار مناسبی برای جذب گردشگر دارد و مقدمات ثبت ملی آن در حال انجام است.

طبس نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: روستای اصفهک شهرستان طبس امکان بسیار مناسبی برای جذب گردشگر دارد و مقدمات ثبت ملی آن در حال انجام است.

به گزارش طبس نیوز مدیر کل صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی در دیدار با معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس از طبس به عنوان یک میراث فرهنگی و تاریخی یاد کرد و گفت: طبس با فرم خاص شهرسازی خود یکی از باغ شهرهای ایران بشمار می‌رود.

حسن رمضانی یادآور شد: قدیمی ترین سد قوسی جهان در شهرستان طبس واقع شده است و تمام تلاش ما بر این است که موضوع ثبت جهانی باغ گلشن را نیز استارت بزنیم.

وی اظهار کرد: طبس در حوزه بافت‌های روستایی بسیار غنی است. در اطراف طبس آثار ارزشمند فرهنگی بسیاری مانند روستای نایبند داریم که با توجه به فرم معماری و موقعیت قرارگیری خاص خود، ظرفیت بسیار مناسبی در حوزه بافت‌های روستایی است و دانشجویان ارشد و دکترای معماری حداقل یک‌بار از این روستا دیدن می‌کنند.

رمضانی افزود: روستای اصفهک نیز امکان بسیار مناسبی برای جذب گردشگر است و مقدمات ثبت ملی آن در حال انجام است. در ارگ طبس نیز مشغول مرمت و احیای بخشی از پوشش‌ها هستیم.

مدیر کل میراث در پایان گفت: سعی ما بر اینست که برای شهرستان طبس فرصت توسعه فرهنگی و اقتصادی بسازیم و در این راه نیازمند کمک و حمایت مسئولان شهر و در راس آنها فرماندار طبس هستیم.

سید جلال هاشمی فرماندار ویژه طبس تصریح کرد: شهرستان طبس با اکولوژی و  شرایط خاص خود، باغ شهری زیبا در دل کویر است و نقطه‌ای بسیار جذاب با جاذبه‌های گردشگری فراوان برای هر گردشگر و سیاح و رهگذر است.

هاشمی بیان داشت: سابقه، مدنیت، آثار تاریخی، باغ‌های زیبا، منزلگاه‌ها، نخیلات سر به فلک کشیده، منطقه‌ی کویری بکر طبس و در یک کلام فضای عمومی بسیار زیبای شهر در جذب تورسیت و گردشگر بسیار موثر است.

فرماندار ویژه طبس گفت: پس از حوزه صنعت و اقتصاد و ظرفیت‌های معدنی بسیار این منطقه، باید به حوزه فرهنگ و گردشگری توجه بیشتری معطوف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 18 =