معاونین وزارت کار در طبس

طبس نیوز- طبس امروز یکشنبه پنج بهمن میزبان معاونین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود.

به گزارش طبس نیوز، مسئولین استانی و شهرستانی با حضور در فرودگاه طبس از مهمانان استقبال کردند و در بدو ورود جلسه هم اندیشی به منظور بررسی مشکلات حوزه اشتغال و کارآفرینی بنگاه های اقتصادی برگزار شد.

معاون روابط کار و معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون توانمندسازی و ساماندهی صندوق کارآفرینی و امید کشور، معاون شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی 《شستا》مسئولینی بودند که با حضور یک روزه خود مهمان طبس شدند.

نخستین بازدید آنها از کارخانه شیر جوخواه بود.

این کارخانه با کارآفرینی محمد رضا حسن زاده، توانسته به منظور تکمیل زنجیره تولید در شهرستان طبس و جلوگیری از خروج شیر به میزان حداقل ١٠ تن در روز و همچنین کاهش هزینه های حمل و نقل و نگهداری شیر به سایر کارخانجات سایر استان، ایجاد ارزش افزوده کند.

این کارخانه زمینه اشتغال ١٠ نفر را بطور مستقیم فراهم کرده است.

اقامتگاه بومگردی چهار ده دومین مقصد بازدید بود که مسئولین کشوری از نزدیک در جریان پیشرفت فیزیکی این پروژه گردشگری قرار گرفتند.

این طرح با سرمایه گذاری مهدی میرزاده در راستای توسعه فرهنگ بومگردی و اتکا بر ظرفیت های داخلی برای امر گردشگری احداث شده است.

اقامتگاه تاکنون ٧٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار بتواند تعداد ١٧ شغل مستقیم ایجاد کند.

کارخانه خوراک دام گلشن کویر به مدیریت میثم زمانی نیز مورد بازدید قرار گرفت، ظرفیت تولید این کارخانه در حال حاضر ١۵ تن در ساعت می باشد.

معاونین از شرکت نساجی ترنج نرگس واقع در شهرک صنعتی طبس بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت فیزیکی این بنگاه اقتصادی قرار گرفتند.

با توجه به پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی طرح و نیاز مبرم کشور به محصول تولیدی این واحد و قرار گرفتن شهرستان در محوریت سه استان یزد، خراسان رضوی و اصفهان و نیاز بازار خارج، دلایل توجیه اقتصادی این طرح اقتصادی است.

در صورت تامین اعتبار، برای بالغ بر ٢٢٠ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی ایجاد می شود.

معاونین وزارت کار با حضور در پلی کلینیک تامین اجتماعی طبس از بخش های مختلف درمانی و داروخانه این مرکز بازدید و با حضور در بخش‌های مختلف این درمانگاه از نزدیک با روند ارائه خدمات به بیمه شدگان تأمین اجتماعی را ارزیابی کردند.

مجموعه هتل و سالن های پذیرایی نارنجستان با مدیریت خانم اصلحی آخرین هدف بازدیدها بود.

هتل نارنجستان با توجه به گردشگرخیز بودن شهرستان و جذب گردشگرهای داخلی و خارجی می‌تواند کمک قابل توجهی به رونق اقتصادی منطقه داشته باشد.

در این سفر یک روزه مدیر کل امنیتی و انتظامی، مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری استان خراسان جنوبی، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی و مدیریت درمان تامین اجتماعی استان نیز معاونین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را همراهی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − سیزده =