وقـفِ پزشک طبسی برای زوجین جوان

طبس نیوز- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس گفت: یک وقف جدید توسط یک پزشک در شهرستان طبس صورت گرفت.

به گزارش طبس نیوز، علی امینی نسب صبح دوشنبه ۲۰ بهمن با تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: وقف یک خیر ماندگار و ابدی است که سالها خیر آن به مردم می رسد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس با بیان اینکه وقف باید به عنوان یک سنت حسنه در جامعه ترویج شود، گفت: در شهرستان طبس خیرین و واقفین بزرگی از گذشته تا کنون داشته ایم که با ایثار و گذشت از اموال خود در راستای خدمت به دین و مردم گام های بزرگی برداشته اند.

امینی نسب در خصوص این وقف جدید گفت: واقف خیراندیش دکتر حسین صادق احمدی از پزشکان متعهد شهرستان طبس شش دانگ یک واحد تجاری که هم اکنون مطب ایشان می باشد به مساحت ۴۵ مترمربع به ارزش یک میلیارد تومان وقف کرد.

وی افزود: این موقوفه با نیت تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، افطاری در ماه رمضان و روضه خوانی در ایام فاطمیه توسط واقف به ثبت رسید.

امینی نسب، با بیان اینکه ۱۲ وقف جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در طبس به ثبت رسیده است، افزود: این وقف های جدید امسال با نیات مختلف از جمله قرآن خوانی، کمک به دانش آموزان بی بضاعت و احداث مسجد و عزاداری امام حسین (علیه السلام) به ثبت رسیده است.

وی عنوان کرد: با ثبت این وقف جدید تعداد موقوفات شهرستان طبس به ۵۳۰ موقوفه رسیده که به صورت منفعتی و انتفاعی وقف شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس گفت: از طریق مراکز افق و دفتر مشاوره وقف اداره و همکاری مبلغین بومی مشاوره هایی در زمینه اهمیت وقف و پرداختن به آن داده می‌شود و سعی کرده ایم تا نیات موقوفات را به سمت نیازهای روز جامعه سوق دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 1 =