با حضور وزیر؛ افتتاح ۹۰ کیلومتر از باندهای دوم استان خراسان جنوبی

وزیر راه و شهرسازی با حضور در استان خراسان جنوبی به طور همزمان ۹۰ کیلومتر از باند دوم راه‌های خراسان جنوبی را افتتاح کرد.

به گزارش طبس نیوز، دوشنبه ۲۰ بهمن ۹۹ وزیر راه و شهرسازی که به منظور بازدید و افتتاح چند پروژه به خراسان جنوبی سفر کرده، در اولین برنامه با حضور در کیلومتر ۱۴۰ محور دیهوک – راور در شهرستان طبس، به طور همزمان ۹۰ کیلومتر از باند دوم راه‌های استان را افتتاح کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در مراسم افتتاح بیان داشت: بابت این ۹۰ کیلومتر باند دوم در مجموع ۲۰۱ میلیارد تومان هزینه شده که بیش از ۳۶۵ میلیارد تومان ارزش روز آن است.

وحید داعی بیان کرد: قطعه‌های اول، دوم و سوم از باند دوم بزرگراه بیرجند – قائن به طول ۱۷ کیلومتر، باند دوم محور فردوس – بجستان به طول ۱۳ کیلومتر، قطعه دوم از باند دوم محور فردوس – دیهوک به طول ۸ کیلومتر، باند دوم محور دیهوک – راور به طول ۱۸ کیلومتر، باند دوم محور بیرجند – نهبندان به طول ۴ کیلومتر، باند دوم محور قائن – کالشور به طول ۱۲ کیلومتر، باند دوم محور قائن – حاجی‌آباد به طول ۱۵ کیلومتر، و تکمیل زیرساخت راه نمایشگاه بین‌المللی بیرجند به طول ۳ کیلومتر، پروژه‌هایی است که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی در خراسان جنوبی رسماً به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش بی‌رویه قیمت قیر، در راستای کاهش هزینه‌ها در این پروژه‌ها از تکنولوژی روسازی بتنی استفاده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی یادآور شد: استان خراسان جنوبی در ابتدای امسال دارای ۶۱۴ کیلومتر باند دوم بوده که ۴۷ کیلومتر طی هفته دولت و ۹۰ کیلومتر امروز به این مقدار افزوده شده و طول باند دوم راه‌های استان اکنون به ۷۵۱ کیلومتر رسیده است.

وی هدف از اجرای این پروژه‌ها را افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای، افزایش سرعت و ظرفیت مسیر، تسهیل در تردد زوار حضرت علی‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام و توسعه و رونق اقتصادی استان دانست.

داعی گفت: استان خراسان جنوبی در مسیر کریدورهای اصلی جنوب – شمال نواحی شرقی کشور شامل محور چابهار – زاهدان – بیرجند – مشهد و محور بندرعباس – کرمان – دیهوک – فردوس – بجستان – مشهد واقع شده است که مسیر جابجایی کالا از بنادر مهم شهید بهشتی چابهار و شهید رجایی بندرعباس به کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه، افغانستان و شمال شرق کشور محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به موقعیت شهر مقدس مشهد، محورهای افتتاح شده مسیر تردد زوار مناطق شرقی و جنوبی کشور به سمت بارگاه ملکوتی امام رضا علیه‌السلام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − 1 =