مسافران منتظر، تاکسی‌ها مسافر دربستی

بسیار مشاهده شده که تاکسی‌های عمومی مسافر در بستی سوار می‌کنند در حالی که مسافران در گرمای طاقت فرسای تابستان طبس منتظر تاکسی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس(طبس نیوز)، یکی از مشکلات تاکسی‌ها در شهر طبس تجمع در ایستگاه مرکزی شهر است و در واقع این ایستگاه بیشتر شبیه پارکینگ تاکسی‌ها و نه ایستگاه تاکسی شده است.

با وجود اینکه در بین مسیرهای شهر ایستگاه‌های تاکسی متعددی در نظر گرفته شده اما رانندگان تا زمانی که ظرفیت تاکسی‌ها تکمیل نشود حرکت نمی‌کنند در حالی که هم‌زمان در ایستگاه‌های بین مسیر شهروندان زمان خیلی طولانی را در گرمای طاقت فرسای تابستان در انتظار تاکسی هستند.

یکی از شهروندان طبس با گلایه از برخورد زننده تاکسی‌رانان به خبرنگار طبس نیوز گفت: چند روز پیش در ماه رمضان دیرم شده بود، ظهر بود و هوا هم به شدت گرم، خودم را به ایستگاه تاکسی رساندم اما وقتی تاکسی خواستم رانندگان با بی اعتنایی گفتند باید ماشین پر شود زمانی که اصرارم را مبنی بر اینکه عجله دارم را شنیدند گفتند یا دربست میبریم یا برو ایستگاهی دیگر با این حال مدتی را در همان ایستگاه منتظر آمدن مسافران بیشتری شدم و کمی آن طرف‌تر حدود ۵ راننده تاکسی مشغول گفتمان با یکدیگر پیرامون مسائل سیاسی و اقتصادی شهر و در نهایت این بی‌احترامی به حقوق شهروندی را با تماس با تاکسی تلفنی پایان بخشیدم.

یکی از شهروندان خانم نیز می‌گفت: من عقب ماشین نشسته بودم اما با وجود این که ماشین پر بود تاکسی برای یک آقا نگه داشت و آن آقا کنار من نشست و وقتی به این موضوع به راننده اعتراض کردم راننده به حالت تمسخر حرفم را بی‌فرهنگی دانست.

یکی از شهروندان زیباشهر نیز از عدم تردد تاکسی‌ها در مسیر این شهرک گلایه کرد و گفت: تاکسی‌های عمومی در این مسیر ترددی ندارند و اگر داشته باشند به صورت دربستی است.

یک راننده تاکسی نیز در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: چند سال قبل تعویض روغن به صورت رایگان انجام می‌گرفته اما این روال متوقف شده است.

این راننده تاکسی نیز از همکارانش به علت توقف طولانی و تجمع در یک ایستگاه در مرکز شهر گلایه داشت.

شکایات مردمی در سامانه تلفنی ۱۳۷ بررسی می‌شود

حسین مرتضوی در گفتگو با خبرنگار طبس نیوز گفت: سازمان حمل و نقل در شهرهای بزرگ همه به صورت سازمان های تاکسی‌رانی، اتوبوس‌رانی و… فعالیت می‌کنند که در شهرهای کوچک مثل طبس این سازمان‌ها یک‌جا و تحت عنوان سازمان حمل و نقل فعالیت می‌کنند.

مرتضوی افزود: در شهرستان طبس ۳۲ تاکسی عمومی به صورت خطی و گردشی و ۱۸ شرکت حمل و نقل درون شهری(تاکسی تلفنی) با حدود ۲۷۵ خودرو در سطح شهر فعالیت دارند که از دهه فجر سال گذشته پنج عدد مینی‌بوس و یک دستگاه اتوبوس نیز به ناوگان حمل و نقل درونشهری طبس افزوده شده است.

وی میانگین رفت‌و‌آمد تاکسی‌های شهری را روزانه حدود ۱۸۰۰ رفت‌و‌آمد برشمرد و افزود: با توجه به این آمار در شهرستان به ازای هر هزار نفر یک تاکسی شهری وجود دارد.

مرتضوی مسیر تاکسی‌های خطی شهر طبس را از مبدا میدان امام خمینی(ره) و تا مقصد میدان معلم بیان داشت و گفت: نرخ تاکسی‌های عمومی و تلفنی به پیشنهاد سازمان حمل و نقل، شهردار و تصویب توسط شورای اسلامی شهر مصوب می‌شود.

وی در ادامه با بیان این که در تاکسی های شهر هر ۷۰۰ متر یک کورس و ورودی هر نفر ۱۲۵۰ ریال است گفت: برای تاکسی های تلفنی (شرکتی) ورودی به ازای هر نفر ۱۸ هزار ریال تا سه کیلومتر رایگان و پس از آن هر کیلومتر ۲ هزار ریال تا شعاع هشت کیلومتری شهری و از هشت کیلومتر به بالا به ازای هر کیلومتر ۳ هزار و پانصد ریال محاسبه می‌گردد.

مرتضوی در خصوص رسیدگی به شکایات مردمی گفت: در مورد هر تخلفی توسط رانندگان، مردم می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان حمل و نقل طبس و در قسمت ارتباط با مدیر شکایات خود را مطرح کرده و یا با دادن کد تاکسی به مرکز و تماس با سامانه ۱۳۷ شهرداری به شکایات مردمی رسیدگی خواهد شد.

وی با اشاره به این که حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون ریال هزینه جهت نصب تابلو و مناسب سازی شهر انجام گرفته است از مردم درخواست کرد تا از سیستم حمل و نقل شهری بیشتر استفاده نمایند.

مرتضوی ضمن تشکر از شهردار طبس، در خصوص کمبودهای این سازمان گفت: این سازمان حدود ۲۰ مینی‌بوس دیگر برای خدمت‌رسانی به روستاها و ۱۵ دستگاه ون برای سرویس‌های مدارس و ۲ اتوبوس برای شهرک مهر نیاز دارد.

مرتضوی در پاسخ به خبرنگار طبس نیوز مبنی بر رایگان بودن تعویض روغن در چند سال گذشته برای خودروهای تاکسی گفت: شهردار قول تعویض روغن برای تاکسی ها را در خود پارکینگ وسایل نقلیه شهرداری را به رانندگان تاکسی داده‌اند.

وی ادامه داد: تسهیلاتی که برای تاکسی ها در نظر گرفته‌ایم با ۳۰ درصد تخفیف ارزان‌تر بیمه، یارانه، لباس متحدالشکل، کارت تردد، تمدید پروانه ها به صورت سالانه می‌باشد.

4 دیدگاه دربارهٔ «مسافران منتظر، تاکسی‌ها مسافر دربستی;

  1. چرا تاکسی ها تا بیمارستان میان ولی حاضر نیستند تا امامزاده برن من همیشه چندین مسافر در ایستگاه امامزاده چشم انتظار می بینم

  2. واقعا رانندگان تاکسی مظلوم ترین افراد در این شهر هستند
    با درآمد ماهیانه پایین و هیچگونه تسهیلات مناسبی از سوی تاکسیرنی و استهلاک و هزینه بالای ماشین این چه خبری است که منتشر شده بجای اینکه به مشکلات این قشر آسیب پذیر جامعه رسیدگی شود سخن از انتقاد باز کرده آخه چه توقعی است تاکسی با یک مسافرو کرایه ناچیز از مقصد حرکت کند. واقعا متاسفم ازاین خبر

  3. کاملا درسته؛ برا منم بارها اتفاق افتاده ک خواستم از میدون امام بیام بالا گفتن منتظر وایسا تا سه چار نفر دیگه برسن! میگم خب شاید تا شبم نرسن اونوقت تکلیف ما چی میشه؟؟! جالبتر اینه ک میرم جلو میشینم اونوقت بین راه وایمیسته و یکی دیگه رو کول ما سوار میکنه! بعضیاشونم ک اصلا عزت و احترام حالیشون نیست. داریم می پزیم از گرما حاضر نیست محض رضای خدا هم ک شده اون کولرشو روشن بکنه. یه چیز جالب تر اینکه یه بار جلو نشستمو همون اول کمربندمو بستم طرف غر میزنه ک چرا کمربند می بندی! یعنی اگه چار سال کوچک تر بودم می زد کبودم می کرد :| البته از حق نباید بگذریم ک یه عده شونم واقعا آقان و قابل احترام! ولی خوب نقطه ضعف ها بیشتر ب چشم میان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − یازده =