《آموزش》راهکار مقابله با آسیب فضای مجازی

طبس نیوز- رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان طبس گفت: آموزش و آگاه سازی عمومی و تبلیغات از طریق بروشور، صدا و سیما، فضای مجازی و نظارت به مراکز بازی های رایانه ای و اختصاص اعتبار برای بازی های داخلی از اقداماتی است که می توان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی انجام داد.

به گزارش طبس نیوز، حجت الاسلام محمدرضا محمدی یکشنبه ۱۰ اسفند در جلسه شورای فرهنگی عمومی با اشاره به آسیب های فضای مجازی گفت: از طریق آموزش در مدارس، پلیس فتا، دادگستری، اداره ارشاد، سپاه و عزمی عمومی و بسیج همگانی می توانیم بخشی از این آسیب ها را رفع کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی با اشاره به آمار بازی های رایانه ای در کشور ابراز کرد: اکثر بازی های مجازی طراحی شده توسط کشورهای خارجی است که موضوع اقتصادی و تهاجم فرهنگی را نشانه گرفته است.

امام جمعه طبس با تاکید به نقش پدر و مادر در آموزش فرزندان بیان کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه ها کلاس و کارگاه برگزار کنند و اداره تبلیغات اسلامی و بسیج دوره های آموزشی برای مبلغین دایر کنند.

وی با اشاره به پیامدهای بازی های فضای مجازی گفت: ترویج خشونت، کاهش روابط اعضای خانواده، ترویج قمار، ترویج فرهنگ برهنگی، ارائه الگوهای منفی، جامعه پذیری در راستای فرهنگ غربی، ترویج مفاهیم ابتذال از پیامدهایی است که دشمن با این بازی ها میخواهد مفاهیم ارزشی ما را به ضد ارزش تبدیل کند.

حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: مسئولین توجه جدی به این مساله داشته باشند و خانواده ها از ساده انگاری و نگاه صرف بازی کردن آن پرهیز کنید.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس در این جلسه فضای مجازی را از واقعیت های جامعه دانست و گفت: ما نمیتوانیم از فضای مجازی دور باشیم زیرا با وجود آسیب ها، فرصت های خاصی نیز دارد که به ویژه در دوره کرونا به کمک ما آمده است.

محمدجواد فلاحی با تاکید بر ترویج شادی در فضای مجازی، افزود: شادی و گریه هر دو از فطرت های انسان است و با انجام برنامه های فرهنگی و هنری در این فضا شادی را ترویج کنیم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طبس در این نشست گفت: اطلاع و آگاهی کاربران از آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی می تواند در پیشگیری از پیامد ها و کاهش اثرات مخرب این فضا بسیار موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 10 =