دانشکده پرستاری به دانشگاه علوم پزشکی ارتقا یابد

 معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس در دیدار با پزشکان متخصص شهرستان با تشکر از زحمات و خدمات صادقانه آنان ، اثر بخش ترین راه پیشرفت پزشکی شهرستان را ارتقای دانشکده پرستاری به دانشگاه علوم پزشکی دانست.

به گزارش طبس نیوز، فلاحی در این دیدار با اشاره به حواشی و مسائل مطرح شده در خصوص پزشکان و کادر بهداشت و درمان شهرستان گفت: قدردان زحمات وخدمات ارزنده شما به ویژه در روزهای سخت کرونایی هستیم و به همین جهت از طرف خود و مردم عزیز از همه شما تشکر و از طرف کسانی که موجبات رنجش خاطر شما را فراهم کرده اند عذرخواهی میکنم.

وی افزود ؛ در جلسه ای نبوده است که از پزشکان یادی نکرده باشم ،چرا که قلبا به زحمات آنان آگاهم و آنرا با یک جنگ تمام عیار مقایسه کرده ام که سربازان آن فقط نخبگان جامعه ما هستند.

فرماندار ویژه طبس ادامه داد: در این شهرستان در خصوص فضای اورژانس بیمارستان واقعا مشکل داریم و در این زمینه اقداماتی هم انجام شد و در حال پیگیری بود که باید با دید کارشناسی پیش می رفت ولی متاسفانه به دلایلی متوقف شد.

وی ضمن گلایه از اینکه در حوزه بهداشتی،درمانی طبس به ویژه ساخت اورژانس که عملیات اجرایی آن شروع شده بود به نظر کارشناسی توجهی نشد و باعث توقف عملیات آن گردید، تنها راه پیشرفت پزشکی شهرستان طبس را ارتقای دانشکده پرستاری بیان کرد.

معاون مدیرکل و رئیس اداره اطلاعات شهرستان طبس نیز گفت: فضای مجازی در کشور یک فضای رها شده است و تلگرام نیز یک فضای غیررسمی و فیلتر شده می باشد.

وی افزود: هیچکس حق توهین نداشته و ندارد و نباید زحمات کادر پزشکی را زیر سوال ببرد و هر مسئله ای باید از روال قانونی خود پیگیری شود .

پزشکان متخصص شهرستان طبس نیز در این دیدار به بیان نگرانی ها و خواسته های خود پرداختند.

دکتر بقایی متخصص داخلی گفت: مهمترین اصل اعتماد بین پزشک و بیمار است.

وی با گلایه از برخی اقدامات انجام شده اخیر در فضای مجازی ادامه داد:طرح مباحث غیر کارشناسی توسط افرادی که هیچ تخصصی ندارند برای بهبود وضعیت شهرستان نه تنها کمکی نخواهد کرد بلکه موجبات پسرفت آن را فراهم خواهد نمود.

وی ادامه داد پزشکان طبس با سعه صدر در شرایطی که مدت ها شده حق آنکالی نگرفته‌اند برای امر خدمت به جامعه پیشگام هستند.

دکتر فهیمه جعفریان مقدم متخصص مغز و اعصاب هم گفت: فرزند طبس هستم و در همین شهر بزرگ شده ام.

وی با بیان اینکه هر متخصصی که به طبس می آید با جان و دل کار میکند افزود: خیلی از اقدامات ارزشمند انجام شده توسط همین پزشکان در شهرستان اطلاع رسانی نشده است.

دکتر کلانی متخصص زنان و زایمان نیز گفت: عمل هایی در طبس انجام می شود که بیمار در شهرهای دیگر بابت انجام همین اقدامات باید چند برابر وقت گذاشته و هزینه کند.

دکتر اسفرم دیگر متخصص زنان و زایمان نیز گفت: در شهرهای دیگر هم حضور داشته و کار کرده ام و دیده ام عمل هایی که در همین شهرهای اطراف انجام می شود سطحش بسیار پایین تر از طبس است.

وی با بیان اینکه پزشکان طبس همگی دارای سطح بالای علمی هستند ادامه داد: در شهرهای هم ردیف طبس مثل فردوس و قاین خیلی از عمل های طبس انجام نمی شود.

دکترملیحه مرادی متخصص کودکان نیز گفت: پزشک سوگند میخورد به جان انسان ، نه همشهری خود و من برای بیماران همان کاری را انجام می دهم که برای خانواده خود انجام می دهم.

دکتر یکتا متخصص رادیولوژی و سونوگرافی نیز گفت:مردم طبس ، مردم خوبی هستند و برخی اقدامات و حرف های مطرح شده اخیر را نباید به حساب تمام مردم نوشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =