برق طبس با تعرفه مناطق ۳ گرمسیری محاسبه می‌شود

رئیس اداره برق شهرستان طبس گفت: با توجه به مصوبه دولت از تاریخ تصویب و ابلاغ یعنی ۱۸ تیرماه برق مشترکین خانگی شهرستان طبس و روستاها یعنی حدود ۲۰ هزار مشترک خانگی با تعرفه جدید محاسبه می‌شود.

خبر طبس: رئیس اداره برق شهرستان طبس گفت: با توجه به مصوبه دولت از تاریخ تصویب و ابلاغ یعنی ۱۸ تیرماه برق مشترکین خانگی شهرستان طبس و روستاها یعنی حدود ۲۰ هزار مشترک خانگی با تعرفه جدید محاسبه می‌شود.

به گزارش خبر طبس، مرتضی رخ‌افروز رئیس اداره برق شهرستان طبس، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبس تا پایان سال ۹۲ دارای تعداد ۳۳ هزار و ۱۹۴ مشترک برق خانگی و تجاری شده که نسبت به سال قبل ۲.۵ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان این که از این تعداد حدود ۸۳ درصد مشترک خانگی و ۱۲ درصد مشترک تجاری هستند گفت: مصرف برق در بخش خانگی ۴۰ درصد و در بخش تجاری حدود ۱۰ درصد می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد برق مصرفی شهرستان در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌شود و به دلیل شرایط آب و هوای گرم منطقه، این میزان نسبت به استان که ۳۰ درصد است، افزایش دارد.

وی ادامه داد: ۹۷ درصد جمعیت روستاهای شهرستان از نعمت برق برخوردار هستند و سایر روستاها فصلی بوده و به دلیل عدم سکونت دائم، مطابق قانون امکان تامین برق وجود ندارد.

رخ افروز با بیان اینکه پیک بار برق شهرستان طبس در بخش توزیع در سال گذشته را ۲۵ مگابات بوده است ، بیان نمود: این میزان نسبت به سال ۹۱ شش درصد افزایش داشته است و از میانگین کشوری هشت درصد کمتر است.

رئیس اداره برق شهرستان طبس یکی از افتخارات دیگر در این شهرستان را نرخ انرژی توزیع نشده به ازای هر مشترک ۵۶ صدم دقیقه در روز بیان داشت و گفت: یعنی هر مشترک ۵۶ صدم دقیقه خاموشی داشته که نسبت به میانگین کشور مقدار بسیار پایین‌تری است که نشان از همکاری بسیار خوب بین همکاران ما بوده و هدف در کاهش این مقدار است.

وی هزینه کرد سال گذشته را حدود ۱۳ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: این میزان در بخش توسعه، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌ها هزینه شد که ۳ میلیارد از محل اعتبارات تملک دارایی و باقیمانده از محل اعتبارات ماده ۶۹ و منابع داخلی بوده است.

رخ افروز گفت: در راستای اجرای طرح تکریم ارباب رجوع توانسته‌ایم زمان نصب کنتور را برای متقاضیان جدید به کمتر از یک هفته برسانیم که نسبت به سال قبل به یک چهارم کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: در راستای ساماندهی روشنایی معابر طرح حذف یک درمیان معابر را از طریق چراغ‌های جدید کلید زدیم و چراغ‌های ۲۵۰ وات جمع‌آوری و چراغ‌های ۱۵۰ وات جایگزین خواهد شد و در کمتر از دو سال آینده تعدیل معابر یک درمیان را نخواهیم داشت.

وی در خصوص نارضایتی مردم در قطع برق و فرسودگی تیرهای برق افزود: علت اصلی قطع برق بحث فرسودگی تیرهای شبکه برق بود و به علت سقوط خاموشی‌هایی داشته‌ایم و تیرهای سیمانی دچارخوردگی شدند و قرار شد از محل منابع داخلی و منابع بحران در یک پروسه کوتاه مدت مشکل مرتفع شود.

رئیس اداره برق شهرستان طبس ضمن تقدیر از پیگیری‌های نماینده مردم طبس، مسئولان شهرستان و استان و عنایت ویژه وزیر نیرو گفت: موضوع تغییر منطقه گرمسیری شهرستان طبس از چهار به سه که به پیشنهاد وزارت نیرو به هیئت دولت رفته بود در ۱۸ تیرماه سال جاری به تصویت رسید و در تاریخ ۱۳ مردادماه امسال به تصویب وزیر نیرو رسید و به ما ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: از تاریخ تصویب یعنی ۱۸ تیرماه برق مشترکین خانگی شهرستان طبس و روستاها یعنی حدود ۲۰ هزار مشترک خانگی با تعرفه جدید محاسبه می‌شود.

وی در خصوص فرهنگ‌سازی در زمینه میزان مصرف برق گفت: از مردم عاجزانه درخواست دارم مدیریت مصرف داشته باشند و صرفه جویی کنند زیرا تولید برق بسیار هزینه‌بر و گران است و سرمایه ملی است و از نظر دین اسلام اسراف هم حرام است و با روش های مناسب می‌توانیم کاهش مصرف برق داشته باشیم.

4 دیدگاه دربارهٔ «برق طبس با تعرفه مناطق ۳ گرمسیری محاسبه می‌شود;

  1. اینکه چرا برق تجاری رانیز بانرخ جدید محاسبه نمی کنید رانمی دانم خواهشمندم طبس نیوز در این مورد اقدام وبررسی نماید خداکند تخفیف برق منازل را از ما کسبه جبران نکنند

  2. خوش به حال طبسی ها
    نمی ددونم اختلافدمای طبس با بشرویه مگر چقدر تفاوت داره که برق بشرویه به قیمت من اطق گرمسیری محاسبه نمی شه
    باید خدمت آقای عبداله زاده عرض کنم که این از عدالت بدوره
    باتشکر ؛دلسوز بشرویه

    1. جناب حسن آقا از بشرویه اولا اینکه در تابستان یک یا دو درجه هم خیلی تفاوت دمایی داره چه برسه به ۴ یا ۵ درجه اختلاف و در ثانی اینکه بشرویه ممکن است روزهای گرمی داشته باشه ولی شبهای بسیار خوبی داره بر خلاف طبس که شبهاش رو هم بدون وسایل سرمایشی نمیشه سر کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 6 =