جت ۱۰۰ نفره انگلیسی جایگزین آنتونف ۱۴۰ شد/ از هواپیمای جدید بیشتر بدانید +عکس

نماینده طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس خبر داد که از هفته آینده با یک فروند هواپیمای جت ۱۰۰ نفره پرواز تهران – طبس مجددا از سر گرفته می‌شود.

خبر طبس: نماینده طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس خبر داد که از هفته آینده با یک فروند هواپیمای جت ۱۰۰ نفره پرواز تهران – طبس مجددا از سر گرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس به نقل از ایسنا، نماینده طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس خبر داد که از هفته آینده با یک فروند هواپیمای جت ۱۰۰ نفره پرواز تهران – طبس مجددا از سر گرفته می‌شود.

عبدالله زاده گفت: روز گذشته جلسه‌ای با معاون حقوقی و پارلمانی وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و استاندار خراسان جنوبی و اینجانب برگزار شد که در آن صحبت های اولیه انجام شده و شرکت هواپیمایی ماهان عهده دار برقراری پرواز تهران – طبس شد.

او گفت: هواپیمایی که این پرواز را انجام خواهد داد bae انگلیسی است که دارای ۴ موتور جت بوده و ۱۰۰ نفر نیز گنجایش مسافر دارد.

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دنبال یک پرواز ایمن و پایدار هستیم ادامه داد: هواپیمایی ماهان نیز یک شرکت منظم و خوب است که از هواپیماهای خوبی برخوردار است.

عبدالله زاده با توجه به ظرفیت مسافر این هواپیما خواستار استقبال مردم از پرواز شد و گفت: تعدادی از صندلی ها نیز چارتر می باشد.

او گفت: با توجه به اهمیت استمرار پروازها در توسعه آینده طبس مبلغ ۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ در جهت رفع مشکلات فرودگاه طبس اختصاص می یابد.

از bae انگلیسی بیشتر بدانید

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس اگر منظور از هواپیمای bae انگلیسی همان BAe 146 باشد سایت دانشنامه جهانی ویکی‌پدیا درباره این مدل از هواپیما این‌طور توضیح داده است:

طول بال: ۲۶ متر
طول: ۲۹ متر
سرعت بهینه: ۸۰۱ کیلومتر بر ساعت
وزن: ۲۳٬۹۰۰ کیلوگرم
حداکثر سرعت: ۸۹۴ کیلومتر بر ساعت
سال معرفی: مهٔ ۱۹۸۳ میلادی
نوع موتور: توربوفن

بی‌ای‌ئی ۱۴۶ (به انگلیسی: BAe 146) یک هواپیمای مسافربری متوسط ساخت شرکت بریتیش آئرواسپیس (هم‌اکنون بخشی از بی‌ای‌ئی سیستمز) در کشور بریتانیا است. نخستین پرواز آن در سپتامبر ۱۹۸۱ انجام شد و دو سال بعد کاربرد تجاری یافت. در سال ۱۹۹۲، نمونه بهبود یافته این هواپیما با عنوان Avro RJ به بازار آمد. در نهایت ساخت این هواپیما از سال ۲۰۰۱ پس از تولید ۳۸۷ فروند متوقف شد.

این هواپیما دارای چهار موتور توربوفن است که در زیر بال‌های آن قرار گرفته‌اند. این هواپیما به علت بال بالا بودن، قابلیت عملیات در فرودگاه‌های باند کوتاه را دارا می باشد اما به همین دلیل از راحتی کمتری برخوردار است و در هنگام لندینگ تکان‌های جانبی بیشتر دارد.

این هواپیما به ده‌ها کشور دنیا فروخته شده و در ایران، در ناوگان شرکت‌های هواپیمایی قشم و ماهان مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر یکی از مهم ترین انتقادها به هواپیماهایی از این نوع که در ایران مورد استفاده قرار می گیرند، کم بودن فضای نشستن مسافران است. به طوریکه صندلی ها بسیار کوچک و فاصله دو ردیف صندلی به قدری کم است که افرادی با قد بیشتر از ۱۷۵ سانتیمتر نمی‌توانند به راحتی روی صندلی بنشینند.

عکس:

(برگرفته از منابع خارجی)

17 دیدگاه دربارهٔ «جت ۱۰۰ نفره انگلیسی جایگزین آنتونف ۱۴۰ شد/ از هواپیمای جدید بیشتر بدانید +عکس;

  1. با سلام باید خدمت دوستان و همشهریان عزیز عرض کنم که پیگیری برای راه اندازی مجدد پرواز اقدامی در خور تحسین است که باید از نماینده محترم و سایر دست اندرکاران تقدیر کرد همچنین طبق اطلاعاتی که بنده دارم این هواپیما قبلا هم در این مسیر تهران – طبس پرواز داشته و هواپیمای خوبی هم هست که فکر کنم هنوز هم در خطوط هواپیمایی اروپایی تردد دارد و باتوجه به اینکه ظرفیت مسافراین هواپیما دو برابر هواپیمای قبلی است باید شاهد استقبال مردم باشیم تا از کنسل شدن آن جلوگیری شود. همگی میدانیم که پرواز آنهم به پایتخت نقش مهمی در توسعه شهرمان دارد.

  2. خدا را در هر زمان به یاد داشته باشید تنها به فکر قدرت بشر نباشید انشاا… هواپیمای جدید مایه خیر و برکت باشد از مسئولین امر تشکر مینمایم گرچه به علت بالا بودن قیمت امکان استفاده برایم نیست اما وجود امکانات برای شهرستان بسیار بسیارمهم است موفق باشید

  3. طبسی ها به این زودی ها جرات نمیکنن سوار بشن شخصا اگه تمام پرواز ها مجانی هم باشن سوار نمیشم از مردن نمیترسم ولی از سوختن زنده زنده میترسم خدا همشون رو بیامرزه به عزیزانشون هم صبر جمیل بده

    1. سلام
      قرارنیست هرکس سوار هواپیما بشه باید هواپیماش سقوط کنه واگه سقوط کرد دراتش بسوزه اتفاق می افته واز دست شما کاری ساخته نیست سوختن ممکنه درحادثه تصادف اتوبوس وماشین سواری وحتی در منزل جایی که فکر می کنید محل امن زندگی شما است اتفاق بیفتدخداکنه که اخروعاقبت ما ختم بخیربشه وازمرگ های بد دورباشیم انشاءالله

  4. سلام اخه تاکی باید شاهد پرپرزدن عزیزانمان باشیم؟
    چرابااوردن هواپیمایی بروز مرهم زخم مردم نمیشوند؟
    بخدا یعنی انقدرمرگ عزیزانمان طبیعی شده که هنوز علت و مصببین اان ح-ادثه تلخ مجازات نشده اند و مشخص نشده دوباره پرواز راه می اندازن .بابا جونمردم عزیزه اخه یه دقیقه فکرکنین شاید اعضای خانواده شما بودند در ان صانحه یا سوانح بعدی شاید به جای خانواده خسروی شما بودید یا باشد قدری به اعمالتان توجه کنید مهندس عزیزمان پر کشید باز میخواهید صدای…………

  5. زمانیکه ایران ۱۴۰ وارد طبس شد اعلام شد که این هواپیما قابلیت پرواز با شرایط بد آب و هوایی ایران را دارد و از طرفی زمانیکه یک موتور از کار بیافتد ؛ موتور دیگر آن امکان ادامه مسیر را فراهم می آورد . من پیشنهاد میکنم ابتدا با این هواپیمای جدید ۳۰ سال پیش ابتدا خود نماینده محترم به اتفاق مسئولین عزیز هواپیمایی کشور پروازی به طبس داشته باشند تا بقیه هم دل و جرات برای پرواز با آن پیدا کنند .

  6. سلام
    BAE تا کنون ۱۸ بار دچار سانحه شده است که در این سوانح ۲۵۹ نفر کشته شده اند. خانواده هواپیمای BAE در سه نوع مختلف از نظر اندازه و تعداد صندلی به صورت زیر تقسیم می شوند :BAE 146-100 70-80 Seats

    BAE 146-200 85-100 Seats
    BAE 146-300 100-112 Seatsتمام مدل های هواپیمای BAE-146 از نظر موتور و سیستم کابین خلبان بصورت یکسان می باشند

    در مجموع تا سال ۲۰۰۷ تعداد ۲۶۸ فروند از این نوع هواپیما در ۵۱ شرکت هواپیمایی در حال پرواز هستند که
    شرکت های Lufthansa,British Airways ,Northwest دارای بیشترین تعداد از این نوع هواپیما می باشند
    در سیرجان هم یک بار موتور چهارمش از کار افتاد
    ولی خدا رو شکر تلفات جانی نداشت

  7. سلام شرمنده من بی سوادم منظور از اینکه صندلی ها چارتر است یعنی چه؟لطفا یکی جواب بده
    انشاءالله این هواپیما ۱۰۰۰سال عمرکنه تو این ۱۰۰۰ سال از دماغ هیچ یک از مسافراش حتی یک قطره خون نیاد

    1. چارتر به معنی اجاره صندلی توسط یک شرکت یا سازمان و… است که کادر آن ارگان را به صورت یک طرفه یا رفت و برگشت با قرار دادی مدت دار انجام دهد

  8. خدایا خوت به مردم طبس رحم کن این نوع هواپیما سی وسه سال قبل ساخته شده و سیزده سال پیش هم تولیدش متوقف شده. اینم یه آشغال دیگه مثل قبلیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 9 =