کارخانه فولاد طبس ۱۸٫۵ درصد پیشرفت دارد/ گلایه از عدم همکاری مطلوب مسئولان با این پروژه

مدیرعامل شرکت فولاد طبس ایرانیان گفت: کارخانه فولاد طبس ایرانیان هم‌اکنون ۱۸.۵ درصد پیشرفت دارد که سهم قابل‌توجهی از این پیشرفت مربوط به اخذ مجوزها و عقد قراردادها بوده است.

خبر طبس: مدیرعامل شرکت فولاد طبس ایرانیان گفت: کارخانه فولاد طبس ایرانیان هم‌اکنون ۱۸.۵ درصد پیشرفت دارد که سهم قابل‌توجهی از این پیشرفت مربوط به اخذ مجوزها و عقد قراردادها بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، مرتضی شه‌پرست اظهار داشت: کارخانه فولاد طبس ایرانیان براساس جداول اداره صنعت، معدن و تجارت، هم‌اکنون ۱۸٫۵ درصد پیشرفت دارد که سهم قابل‌توجهی از این پیشرفت مربوط به اخذ مجوزها و عقد قراردادها بوده است که حدود هشت ماه زمان برد.

وی ادامه داد: براساس قرارداد منعقد شده با شرکت خارجی، شرکت متعهد شده که از هنگام مستقر شدن پیمانکاران، ظرف مدت ۲۴ ماه کارخانه به مرحله بهره‌برداری برسد که عملیات اجرایی احداث کارخانه هم طی ماه‌های آینده آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت فولاد طبس ایرانیان بیان کرد: این کارخانه شامل سه فاز آهن اسفنجی، تولید شمش، و کارخانه نورد است که پس از راه‌اندازی برای ۱۱۰۰ نفر به‌طور مستقیم شغل ایجاد می‌کند؛ ضمن اینکه با آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه نیز حدود ۲۰۰۰ نفر موقتاً مشغول به‌کار می‌شوند.

وی افزود: راه‌اندازی فازهای نخست و دوم کارخانه فولاد طبس ایرانیان به ۲۰ لیتر در ثانیه آب نیاز دارد که ابتدا قرار بود این آب از محل سد دره‌بید طبس تأمین شود و حتی برای همین منظور کارخانه در مسیر سد جانمایی شد، اما در ادامه به دلیل عدم موافقت سازمان آب منطقه‌ای، قرار شد که آب مورد نیاز کارخانه از محل آب‌های غیرمتعارف تأمین شود.

شه‌پرست با اشاره به اینکه راه‌اندازی این کارخانه موجب افزایش رونق اقتصادی طبس می‌شود، خاطرنشان کرد: استفاده از جدیدترین تکنولوژی در کارخانه فولاد طبس ایرانیان موجب می‌شود تا هیچ آلایندگی برای محیط زیست در پی نداشته باشد.

وی همچنین ضمن گلایه از عدم همکاری مطلوب مسئولان با این پروژه، تصریح کرد: معمولاً در پروژه‌های مشابه در سایر استان‌ها، به‌منظور پیگیری روند اجرا، جلسات منظم هفتگی در فرمانداری محل پروژه برگزار می‌شود و شخص استانداران نیز پیگیر موضوع هستند، اما استاندار خراسان جنوبی علی‌رغم درخواست‌های متعدد، زمانی را برای برگزاری جلسه اختصاص نداده است که ما منتظر توجه و همراهی ویژه مسئولان در پروژه احداث کارخانه فولاد طبس ایرانیان هستیم.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی گلشن

2 دیدگاه دربارهٔ «کارخانه فولاد طبس ۱۸٫۵ درصد پیشرفت دارد/ گلایه از عدم همکاری مطلوب مسئولان با این پروژه;

  1. سلام. متاسفانه علیرغم تمام اثرات خوبی که تاسیس این مجتمع بر وضعیت اقتصادی منطقه و میزان بیکاری جوانان طبسی دارد باید به این نکته اشاره کرد که تامین آب مورد نیاز این واحد اقتصادی با توجه به وضعیت بحرانی آب دشت های شهرستان طبس و خشکسالی های پی در پی و ادامه دار که حداقل تا سی سال آینده همراه ما خواهد بود علامت سوال بزرگی پیرامون مکان اجرای پروژه پیش رو می گذارد. درحالی که شهر طبس بشدت با مشکل کم آبی دست و پنجه نرم می کند احداث چنین مجمتعی که بشدت به آب وابسته است منطقی به نظر نمیرسد. تجربه تلخ مجمتع های فولاد یزد و اصفهان که تامین آب آنها از طریق زاینده رود منجر به هزینه های مالی و اجتماعی فراوانی شده شاهدی بر این مدعاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + نوزده =