دکتر فروزانفر خداحافظی کرد

طبس نیوز- رییس سابق شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس با نوشتن متنی خداحافظی و طلب حلالیت کرد و گزارشی از مهمترین اقدامات در دوران تصدی خود را ارائه کرد.

طبس نیوز، متن پیام دکتر حسن فروزان فر به این شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم شریف و ولایت مدارشهرستان طبس، دوستان و همکاران گرامی در شبکه بهداشت و درمان تمامی سطوح شهرستان طبس

زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست/هرکسی نغمه ی خود خواند و از صحنه رود؛ صحنه پیوسته بجاست/خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد

نظام مقدس جمهوری اسلامی ثمره ایثار و مجاهدت معمار کبیر انقلاب و خون پاک شهیدانی است که برای به ثمرنشستن آن، عزیزترین داشته های خود را در طبق اخلاص نهاده اند.

خدمت در چنین نظامی اگر به قصد خیر و قربه الی الله باشد قطعا باعث افتخار و ذخیره آخرت خواهد بود و اگر خدای ناکرده بر اساس هوای نفس باشد عاقبتی جز پشیمانی نخواهد داشت.

خداوند سبحان را شاکرم که خدمتگزاری به شماعزیزان، بندگان خوب خدا حاصل شد و قریب ۲ سال به عنوان خادمی کوچک، در کسوت ریاست شبکه بهداشت و درمان طبس در دوران اپیدمی منحوس کرونا در خدمت شما عزیزان بودم و اینک که به تقدیر الهی-که همیشه بدان راضی بوده ام- و رضایت آن حکیم بی همتا بر این قرار گرفته تا در سنگری دیگر خدمت نمایم؛ برخود لازم می دانم به خاطر تمامی قصور و کاستی های ناخواسته، از تمامی شما مردم عزیز عذرخواهی و طلب حلالیت نمایم.

در این مسیر دوستان و همکارانی بامحبت و پرتلاش داشتم که به صورت جمعی توانستیم به لطف خدا، نشدنی ها را به انجام برسانیم و شاهد موفقیت های شهرستانی، استانی و کشوری باشیم.

این مهم میسر نبود جز به لطف خدا وجدیت مسئولین و همکاران عزیز که اینک هرکدام با کسب تجربیات گران سنگ می توانند سربازی فداکار برای نظام و جامعه باشند و با برعهده گرفتن مسئولیت های خطیر جامعه با اطمینان آن را به سلامت به مقصد برسانند.

در چند روز گذشته موج ابراز محبت دوستان عزیز اعم از همکاران و مردم باصفا و بااخلاص آنقدر زیاد بود که حقیقتا انسان را شرمنده این همه ابراز لطف و وفاداری و قدر شناسی به خادم کوچک نظام می نماید، سر بر آستان ربوبی گذاشته و خدا را بارها برای این ارادت ها شکرگزاری کرده و سجده شکر بجا آورده ام.

لذا بر خود لازم می دانم از همراهی و همکاری صمیمانه ی خانواده های معظم شهدا، نیروهای نظامی و انتظامی، روحانیت معظم ، امام جمعه محترم، مسئولین ادارات و نهادها، به ویژه مردم شریف و با اخلاص و تمامی همکارانم و بخصوص جناب دکتر شهامی فرزند طبس در وزارت بهداشت که نقش مهمی در جذب اعتبارات وزارتی داشتند تقدیر و تشکر نموده و از خداوند متعال میخواهم که با دعای خیر شما بزرگواران در هر سنگری که توفیق خدمت یافتم بتوانم سربازی صادق و پرتلاش برای صاحب الامر و رهبر بزرگوار نظام اسلامی باشم.

“اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَیْکَ فِی دَوْلَهٍ کَرِیمَهٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ وَ تَجْعَلُنَا فِیهَا مِنَ الدُّعَاهِ إِلَى طَاعَتِکَ وَ الْقَادَهِ إِلَى سَبِیلِکَ وَ تَرْزُقُنَا بِهَا کَرَامَهَ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَهِ .”

ومن الله التوفیق

✍ حسن فروزان فر

در پایان چکیده ای از مهم ترین اقدامات انجام شده در سطح بهداشت و درمان شهرستان طبس به تعداد ۲۹ پروژه با هزینه ای بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال از محل بودجه های دانشگاهی، شهرستانی و خیری علاوه بر انجام امور جاری، در زمان مسئولیت اینجانب جهت استحضار شما همشهریان عزیز به اطلاع می رسانم :

اقدامات شاخص انجام شده در دوره مسئولیت به شرح ذیل می باشد:

۱. پیگیری و تجهیز بیمارستان به دستگاه سی تی اسکن ۳۲ اسلایس با ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیارد ریال که بهترین و مجهزترین دستگاه سی تی اسکن استان می باشد.

۲. خرید و نصب دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری با ارزش تقریبی ۲۰ میلیارد ریال

۳. ساخت و اماده سازی محل استاندارد سانترال کپسول اکسیژن در بیمارستان به ارزش تقریبی ۵ میلیارد ریال

۴. خرید دستگاه اندوسکوپ کلونوسکوپ غربالگری به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال

۵. ساخت و تکمیل بخش دیالیز با ظرفیت ۲۴ تخت با همکاری و مساعدت مجمع خیرین سلامت شهرستان که در صورت تامین تجهیزات پزشکی آن پس از افتتاح بزرگترین بخش دیالیز استان خواهد بود.

۶. ساخت بخش مراقبتهای ویژه با هزینه ساختمانی تقریبی ۴۰ میلیارد ریال و دریافت تجهیزات پزشکی ان به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیارد ریال که در صورت تامین نیروی آن از سوی دانشگاه علوم پزشکی به زودی قابل راه اندازی و به روزترین بخش مراقبت‌های ویژه استان خواهد بود.

۷. پیگیری و تامین اعتبار خرید دستگاه اتوانالایزر آزمایشگاه بیمارستان جهت انجام ازمایشات تخصصی به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال که در حال انجام مناقصه خرید می باشد.

۸. تامین اعتبار و خرید تجهیزات مختلف پزشکی مختلف از قبیل دستگاه سونوگرافی، ونتیلاتور، مانیتورینگ علایم حیاتی و….. به ارزش تقریبی ۵۰ میلیارد ریال

۹. ساخت و تجهیز محل اسکان خلبانها و آشیانه هلیکوپتر اورژانس هوایی در محل بیمارستان به ارزش تقریبی ۲۵ میلیارد ریال.

۱۰. تکمیل سه واحد همراه سرا با کمک مجمع خیرین سلامت به ارزش تقریبی ۳میلیارد ریال

۱۱. اجاره و تجهیز مجتمع توریستی شهرستان به ظرفیت ۱۸ واحد جهت اسکان متخصصین و افزایش رفاه حال و ماندگاری این عزیزان در شهرستان با هزینه بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال.

۱۲. ساخت و تکمیل و تجهیز مجتمع رفاهی و دانشجویی شهید رمضانی به ظرفیت ۱۴ سوئیت با همکاری مجمع خیرین سلامت به ارزش تقریبی ۲۵ میلیارد ریال

۱۳. کسب مجوز و شروع ساخت ساختمان اموزشی با همکاری مجمع خیرین سلامت در محل بیمارستان با زیربنای ۷۰۰ متر مربع که اکنون در مرحله سفت کاری بوده و تاکنون حدود ۱۲ میلیارد ریال هزینه گردیده که در صورت تکمیل ان، اولین ساختمان مستقل اموزشی بیمارستانی در سطح استان خواهد بود.

۱۴. تکمیل و بهره برداری مرکز جامع سلامت کوثر در در پایین محله به ارزش تقریبی ۱۵ میلیارد ریال
۱۵. پیگیری و تکمیل ساختمان مرکز جامع سلامت عشق آباد که هم اکنون در مرحله اجرای نمای ساختمان می باشد.

۱۶. جذب نیرو و آموزش و راه اندازی واحد دیالیز عشق اباد.

۱۷. راه اندازی پایگاه اورژانس جاده ای مسجد شکر در محور طبس- یزد

۱۸. راه اندازی بخش اورژانس تنفسی در بیمارستان و تجهیز ان با هزینه تقریبی ۱۰ میلیارد ریال.

۱۹. کسب مجوز و بکارگیری جذب حدود ۱۰۰ نفر نیروی استخدامی در واحدهای بهداشت، درمان، فوریت و آموزش

۲۰. راه اندازی سیستم رهیابی انلاین اسایار در اورژانس ۱۱۵ شهرستان به منظور خدمت رسانی بهتر و دقیق تر در ماموریتهای محوله اورژانس ۱۱۵ با هزینه تقریبی ۲.۵ میلیارد ریال که تنها شهرستان برخوردار از این سیستم در استان خراسان جنوبی بعد از مرکز استان می باشد.

۲۱. کسب مجوز و خرید و نسب سیستم تکرار کننده و ارتباط بیسیم اورژانس ۱۱۵ در کل شهرستان با هزینه بالغ بر ۱ میلیارد ریال.

۲۲. کسب مجوز، جذب و بکار گیری ۶ نفر نیروی خدمات و ۴ نفر نیروی کمک پرستار به صورت شرکتی در بیمارستان طبس.

۲۳. اجاره و تجهیز ۲ واحد منزل مسکونی ۲ خوابه جهت اسکان خلبانهای اورژانس هوایی در داخل شهر با هزینه تقریبی ۱ میلیارد ریال.

۲۴. خرید دستگاه الکتروشوک اورژانس ۱۱۵ با هزینه تقریبی ۱.۵ میلیارد ریال.

۲۵. کسب مجوز و ساخت ساختمان اورژانس دیهشک با کمک خیرین محترم منطقه دیهشک و مجمع خیرین سلامت شهرستان با هزینه بالغ بر ۷ میلیارد ریال که در صورت تامین نیرو از سوی دانشگاه بزودی قابل راه اندازی می باشد.

۲۶. کسب مجوز پذیرش دانشجو در رشته فوریتهای پزشکی در دانشکده پرستاری طبس.

۲۷. راه اندازی مرکز اموزش و آزمونهای الکترونیک در دانشکده پرستاری با هزینه بالغ بر ۵ میلیارد ریال.

۲۸. راه اندازی سالن آمفی تئاتر دانشکده پرستاری طبس با هزینه بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال.

۲۹. تدوین سند چشم انداز شبکه بهداشت و درمان شهرستان با برگزاری جلسات متعدد و استفاده از نظرات کارشناسان و روءسای قبلی شبکه با محوریت راه اندازی دانشکده علوم پزشکی و همچنین تجهیز بیمارستان طبس به دستگاههای تخصصی و کسب مجوز و ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی در بخش‌های دیهوک و عشق اباد در سالهای آتی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =