مانور امداد و نجات در اداره کل راه آهن شرق برگزار شد

مانور امداد و نجات با پیشفرض حمله هوایی به ایستگاه راه آهن طبس به عنوان مرکز راه آهن شرق صبح امروز در این ناحیه برگزار شد.

خبر طبس: مانور امداد و نجات با پیشفرض حمله هوایی به ایستگاه راه آهن طبس به عنوان مرکز راه آهن شرق صبح امروز در این ناحیه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس به نقل از روابط عمومی راه آهن شرق، مدیر کل راه آهن شرق در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان طبس که بعد از این مانور در سالن جلسات راه آهن شرق برگزار شد گفت: ۸ سال دفاع مقدس باعث شد تا همیشه و در تمامی صحنه‌ها آماده باشیم.

وی با اشاره به طول خط ۱۰۰۰ کیلومتری این ناحیه و قرار گرفتن در چندین نوع منطقه آب و هوایی و جفرافیایی، اعم از ماسه‌ای و کوهستانی گفت: همواره در معرض سیل، طوفان و سایر حوادث قرار داریم و برای هرگونه حادثه‌ای باید آماده باشیم.

محمد اقبالی افزود: در مقابله با حوادث باید سرعت عمل خیلی بالایی وجود داشته باشد و بحران‌ها به بهترین شکل مدیریت شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه آهن شرق نیز پخش صدای آژیر خطر، انتقال کارکنان به پناهگاه‌ها، شبیه‌سازی وقوع حمله هوایی و انفجار، تشکیل اتاق فرماندهی مدیریت بحران در اداره کل و درخواست کمک از ستاد مدیریت بحران شهرستان طبس و دیگر دستگاه‌های امداد و نجات شهرستان را بخش‌هایی از این مانور اعلام کرد.

محمد رضا دهقان‌زاده گفت: بعد از اعلام اداره کل راه آهن شرق، دستگاه‌های امدادی در ایستگاه راه آهن طبس مستقر شده و تعدادی از مجروحان فرضی به پایگاه‌های امدادی شهرستان طبس انتقال یافتند.

وی ادامه داد: اطفاع حریق توسط آتش نشان‌ها و حضور نیروهای نظامی و انتظامی و برقراری نظم و امنیت، اعزام قطار نجات به ایستگاه نمکزار برای جمع‌آوری سانحه فرضی و امدادرسانی به قطار مسافری عبوری حادثه دیده، برگشت امور سیر و حرکت به روال عادی و پاکسازی محیط نیز از دیگر بخش‌های عملیات امداد و نجات در اداره کل راه آهن شرق بود.

بخشدار مرکزی شهرستان طبس هدف از برگزاری مانور‌ها را شناسایی نقاط ضعف و آمادگی برای مقابله با بحران‌ها اعلام کرد.

مهدی اخوان گفت: زحمت‌ها و هزینه‌های راه آهن شرق در این مانور قابل تقدیر است و تمام دستگاه‌های مرتبط نیز در بازه زمانی مناسب ماموریت خود را به خوبی انجام دادند.
حسنعلی فخاری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان طبس گفت: این اداره با ۸ تیم امدادی اعزام شدند که مجهز به دستگاه‌های زنده یاب، ست نجات و وسایل اسکان اضطراری بودند.

بشیری فرمانده حوزه بسیج ادارات نیز گفت: بلافاصله ۲۰ نفر از نیروهای گردان نهم سپاه امام حسین (ع) فراخوان شدند و ماموریت آن‌ها در بعد امنیتی تعریف شد.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ شهرستان طبس گفت: در هر مانور باید ضعف‌ها شناسایی و برطرف شوند که این مرکز بلافاصله آمبولانس‌های خود را کمتر از ۵ دقیقه اعزام کرده و مصدومان به بیمارستان منتقل شدند.

شهردار طبس نیز گفت: در هر بحرانی اعلام به موقع می‌تواند از بسیاری خطرات احتمالی پیشگیری کند.

علی اشرفیان افزود: بعد از اعلام در شهرداری اتاق بحران تشکیل شده و ۲ دستگاه آتش نشانی به محل اعزام شدند.

وی گفت: توان راه‌آهن شرق در آبگیری خودروهای آتش نشانی بسیار خوب بود.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس نیز گفت: ۲ تیم از ماموران نیروی انتظامی در عرض ۶ دقیقه به محل اعزام شدند و تمام ورودی و خروجی‌های شهرستان نیز تحت کنترل قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =