علت سقوط هواپیما باید هر چه زودتر اعلام گردد

امام جمعه طبس با اشاره به سانحه دلخراش سقوط هواپیمای تهران-طبس اظهار داشت: انتظار مردم این است که هر چه زودتر علل سقوط هواپیما اعلام شود و با مقصران احتمالی برخورد لازم صورت بگیرد.

خبر طبس: امام جمعه طبس با اشاره به سانحه دلخراش سقوط هواپیمای تهران-طبس اظهار داشت: انتظار مردم این است که هر چه زودتر علل سقوط هواپیما اعلام شود و با مقصران احتمالی برخورد لازم صورت بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس که به امامت حجت‌‌‌الاسلام ابراهیم مهاجریان‌‌ مقدم امام جمعه طبس ایراد گردید وی در ابتدا ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و همچنین تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، به یکی از ویژگی‌های متقین اشاره کرد و اظهار داشت: انسان‌های با تقوا بی‌جهت نمی‌خندند و اگر هم شادی مشروع داشته باشند صدای خود را بالا نمی‌برند.

مهاجریان مقدم با بیان اینکه بی‌جهت خندیدن نشانگر مشکل عقلایی انسان است افزود: البته بلند کردن صدا به حالت قهقهه نیز پسندیده نبوده و از دیدگاه آیات و روایات مذموم است.

امام جمعه طبس با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: اگر شخص و جامعه ای بخواهد از فحشا و آلودگی دوری گزیند باید آیات و دستورات الهی را پیشه رفتار خود قرار داده و آن را در جای جای زندگی خود پیاده کند.

وی افزود: خداوند در سوره مبارکه نور حتی زنان پیر و سالخورده ای را که امید ازدواج هم ندارند از خودآرایی منع نموده و آنان را به پوشش بهتر دعوت می‌کند در حالیکه امروزه بعضی دختران ما با بدترین شکل ممکن در کوی و برزن رفت و آمد کرده و حریم‌ها را زیر پا می‌گذارند.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم در ابتدای خطبه دوم از خطبه‌های این هفته نماز جمعه نیز به یکی دیگر از ویژگی‌‌های متقین اشاره کرد و افزود: به فرموده امیرالمؤمنین (ع) انسان با تقوا همیشه در رنج و زحمت بوده و از نفس خود کار می‌کشد تا دست او در آخرت خالی نباشد.

امام جمعه طبس ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: آنچه در دفاع مقدس از دست دادیم در مقابل آنچه به دست آوردیم هزینه‌های کوچک در مقابل دستاوردهای عظیم است.

وی افزود: آنچه ما به دست آوردیم عظمت اسلام در دنیا، استقلال و حریت ما بوده که ان شاءالله باید این تجربه گران‌بها تا ظهور حضرت ولی عصر (عج) ادامه پیدا کند.

حجت‌الاسلام مهاجریان‌مقدم همچنین با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: یکی از اهداف ماهواره ها آن است که بنیان خانواده ها را سست نموده تا در امر ازدواج جوانان خدشه وارد شود که باید با دوری از خرافات و توقع‌ها در جهت تسهیل این مهم به فرزندانمان کمک کنیم.

وی در بخش پایانی خطبه دوم، سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل را قاطع و با مواضع بسیار درست ارزیابی کرد و ضمن اشاره به اهانت نخست وزیر انگلیس به ملت ایران تصریح نمود: انقلاب اسلامی خود قربانی تروریسم است که ده ها هزار قربانی داده است که باز این شما بودید آنان را تجهیز کرده و به کشورهای اسلامی فرستادید.

امام جمعه طبس همچنین با اشاره به سانحه دلخراش سقوط هواپیما و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره عزیزان از دست رفته اظهار داشت: انتظار مردم این است که هر چه زودتر علل سقوط هواپیما اعلام شود و با مقصران احتمالی برخورد لازم صورت بگیرد.

وی همچنین ضمن تشکر از مردم خداجوی طبس اظهار داشت: این نشان از فهم و صبوری مردم ما بوده که هیچ واکنش نامطلوبی که موجب سوء استفاده دیگران شود از خود بروز نداده که واقعا جای تشکر دارد.

سالروز شکسته شدن حصر آبادان، سالروز شهادت مظلومانه زائران خانه خدا در ششم ذی حجه، شهادت امام باقر (ع)، روز همبستگی با کودکان فلسطینی و همچنین روز جهانی سالمندان از دیگر مناسبت هایی بود که حجت الاسلام مهاجریان مقدم امام جمعه طبس به آنان اشاره و پیرامون هر کدام به ارائه توضیحاتی پرداخت.

لازم به ذکر است پیش از شروع خطبه‌های نماز جمعه، فرمانده سپاه ناحیه طبس به مناسبت هفته دفاع مقدس سخنانی را در این رابطه بیان داشت.

دیدگاهی در “علت سقوط هواپیما باید هر چه زودتر اعلام گردد

  1. به این نکته توجه کنید:

    وی افزود: خداوند در سوره مبارکه نور حتی زنان پیر و سالخورده ای را که امید ازدواج هم ندارند از خودآرایی منع نموده و آنان را به پوشش بهتر دعوت می‌کند در حالیکه امروزه بعضی دختران ما با بدترین شکل ممکن در کوی و برزن رفت و آمد کرده و حریم‌ها را زیر پا می‌گذارند.

    همینطوره.مخصوصن اینکه جوانان قدیم گرچه بعضیاشون لات و لاابالی بودند اما غیرت لاتیشونو داشتن.اگه کسی چپ چپ به ناموسشون نگاه می کرد همچین میزدنش که خون بالا بیاره.اما الان اقا ادعای مومن بودن داره اما خواهرشو حاضر نیس امر و نهی کنه که چرا تو به هر کی رسیدی نازک نازک حرف میزنی.اون زمونا لاتامون لات بودن نه مثل الان………

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =