افزایش ۹ برابری کشف مواد مخدر در شهرستان طبس

فرمانده انتظامى شهرستان طبس گفت: در شش ماهه اول سال ۹۳ بالغ بر ۲ تن و ۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در حوزه استحفاظى شهرستان طبس کشف وضبط گردید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۹ برابر افزایش داشته است.

خبر طبس: فرمانده انتظامى شهرستان طبس گفت: در شش ماهه اول سال ۹۳ بالغ بر ۲ تن و ۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در حوزه استحفاظى شهرستان طبس کشف و ضبط گردید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۹ برابر افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس سرهنگ جلالیان در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته ناجا ضمن تشکر از اصحاب رسانه به خاطر حضور به موقع و پررنگ در صحنه از آنان خواست تا در مساله فرهنگ‌سازی و رساندن شهروندان به حدى از خود ایمنى و خود حفاظتى به نیروی انتظامی کمک کنند.

فرمانده انتظامى شهرستان طبس با بیان این که برخورد نیروهاى انتظامى به تنهایى در ایجاد امنیت اجتماعى کارساز نخواهد بود افزود: کار اصحاب رسانه در مورد فرهنگ‌سازى رعایت قوانین اجتماعى بسیار حساس است و ما نیاز داریم که با افزایش فرهنگ خودحفاظتى در بین مردم احساس امنیت اجتماعى را افزایش دهیم.

سرهنگ جلالیان در جمع خبرنگاران گفت: در بررسى سامانه ثبت اخبار و اطلاعات سیستم ۱۱۰ و سامانه رخدادهاى انتظامى که به صورت آنلاین و قابل بهره‌بردارى است در شش ماهه اول سال ۹۲ تعداد ۱۲۵۰ تماس عملیاتى داشتیم که منتهى به عملیات پلیسى شده است و این میزان در نیمه اول سال ۹۳ به ۱۷۹۰ تماس رسیده، که داراى  ۴۳ درصد افزایش بوده است و این نشان‌دهنده افزایش اعتماد مردم به پلیس است.

جلالیان آمار کشف قاچاق مواد مخدر را این طور بیان کرد: در شش ماهه اول سال ۹۲ مقدار ۳۶۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد و در شش ماهه اول سال ۹۳ این مقدار بالغ بر ۲ تن و ۷۰۰ کیلو گرم انواع مواد مخدر در حوزه استحفاظى شهرستان طبس کشف و ضبط گردید که این میزان نسبت به سال گذشته حدود ۹ برابر افزایش داشته است.

فرمانده انتظامى طبس آمار قاچاق کالا نیز گفت: در شش ماهه اول سال ۹۲ بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۶۶۴ میلیون ریال کالاى قاچاق کشف شد و در شش ماهه اول سال ۹۳ این میزان به ۱۵ میلیارد و ۹۹۵ میلیون ریال رسیده است و نشانگر افزایش ۱۵ درصدی کشف در کالاى قاچاق می‌باشد.

وى افزود: بیشتر اقلام قاچاق مربوط به پوشاک، لوازم آرایشى وبهداشتى، کفش وگوشت بوفالو و تعداد پرونده‌هاى قاچاق در سال گذشته ۱۰۱ مورد و سال جارى ۱۲۳ مورد پرونده بوده است.

جلالیان بیشترین مسیرهاى کشف کالاهاى قاچاق را مسیرهاى استان کرمان و هرمزگان به سمت طبس، محور یزد به طبس، و از استان‌هاى شمالى به سمت جنوب قاچاق فراورده‌هاى نفتى اعلام کرد.

وى گفت: خوشبختانه تا به حال در طبس قاچاق میراث فرهنگى نداشته‌ایم. وى بیشترین علل وجود کالاهاى قاچاق در طبس را بودن محور مواصلاتى و معبر چند استان پر رفت و آمد دانست.

فرمانده انتظامى شهرستان طبس یکى از مشکلات و معضلات موجود در شهرستان را نبود کار‌شناس مستقر گمرک دانست و افزود: نبود کار‌شناس مستقر گمرک سبب تاخیر در رسیدگى به پرونده‌ها و تعیین تکلیف در مورد کالاهاى مکشوفه می‌شود.

سرهنگ جلالیان در خصوص آمار تصادفات و جرایم رانندگى اظهار داشت: در تصادفات برون‌شهرى تعداد متوفیان کاهش اما تعداد مجروحین حدود ۱۷ درصد افزایش یافته است.

وى دراین باره عواملى ازقبیل عدم کیفیت جاده‌هاى شهرستان و خطاى انسانى را دخیل دانست و اظهار داشت: بیشترین تصادفات به سبب خستگى و خواب آلودگى و عدم هوشیارى و دقت در رانندگى اتفاق مى‌افتد.

وى افزود ما در تمام محور‌ها آمار واژگونى داریم اما بیشترین آمار تصادفات مربوط به محور دیهوک به سمت راور مى‌باشد که به دلیل مسیر طولانى، یکنواخت و نامناسب بودن جاده اتفاق مى‌افتد.

همچنین سرهنگ جلالیان زمان بیشتر تصادفات را ساعات اولیه صبح و ساعات اولیه شب اعلام کرد.

وی با بیان عدم افزایش آمار سرقت نسبت به سال گذشته ابراز امیدواری کرد با تلاش بیشتر نیروهاى انتظامى و آموزش و اطلاع‌رسانى به مردم جهت رعایت بیشتر موارد ایمنى، کاهش آمار سرقت محقق خواهد شد.

سرهنگ جلالیان در مورد جرایم سایبرى و فضاهاى مجازى گفت: تمام سایت‌ها توسط پلیس فتاى استان به صورت دائم رصد می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه انتظامى نیرو‌ها به مقابله با مظاهر علنى و جرم مشهود می‌پردازند تصریح کرد: در باب ماهواره در صورت استفاده غیرعلنى ما اجازه ورود به حریم شخصى و خصوصى افراد را نداریم اما اگر شاکى وجود داشته باشد وظیفه نیروى انتظامى رسیدگى به امر خواهد بود.

وى خاطرنشان کرد: به لطف خدا ما در شهرستان طبس مظاهر علنى فساد نداریم.

فرمانده انتظامى طبس در خصوص مواجهه با بى‌حجابى و بدحجابى گفت: این مسئله بسیار حساس است و در برخورد با این قضیه باید بسیار محتاط بود.

وى افزود: گشت امنیت اخلاقى پلیس در سطح شهر هستند که به صورت ارشادى عمل می‌کنند.

سرهنگ جلالیان تصریح کرد: وظیفه قانونى پلیس حمایت از عاملان امر به معروف و نهى از منکر است.

فرمانده انتظامى طبس در پایان، صبحگاه مشترک نیروهاى مسلح، ورزش صبحگاهى پلیس و مردم، مراسم تجدید بیعت نیروهاى انتظامى با ولایت، جلسه پلیس و اصناف، گلباران مزار شهدا، سخنرانى فرمانده نیروى انتظامى شهرستان قبل از خطبه‌هاى نماز جمعه، قرائت پیام مهر در مدارس شهرستان، افتتاح کلانترى جدید، جلسه بامسئولین قضایى، مانور موتوری و جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان را به عنوان برنامه‌های شاخص نیروی انتظامی در هفته ناجا نام برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − یازده =