داشتن منطقه آباد در گرو اهمیت به روستاها است

سید جلال هاشمی در بازدید از نمایشگاه توانمندی ها و ظرفیت های روستاهای بخش مرکزی طبس که به مناسبت روز روستا تاسیس شده است، گفت: توجه به زیرساخت های روستا دارای اهمیت است و جای جای طبس دارای نقاط زیبایی است و کالبد بسیار زیبایی دارد.

خبر طبس: سید جلال هاشمی در بازدید از نمایشگاه توانمندی ها و ظرفیت های روستاهای بخش مرکزی طبس که به مناسبت روز روستا تاسیس شده است، گفت: توجه به زیرساخت های روستا دارای اهمیت است و جای جای طبس دارای نقاط زیبایی است و کالبد بسیار زیبایی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، سید جلال هاشمی در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های روستاهای بخش مرکزی طبس که به مناسبت روز روستا تاسیس شده است، گفت: توجه به زیرساخت‌های روستا دارای اهمیت است و جای جای طبس دارای نقاط زیبایی است و کالبد بسیار قشنگی دارد.

وی گفت: با توجه به مسافت نسبت به استان باید شرایط مناسبی ایجاد کنیم تا مردم در روستاها از خدمات مناسب‌تری بهره‌مند گردند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس بیان کرد: طبس دارای مردانی خوب، متدین و باصفا است و خداوند محبت کویری خودش را در طبس قرار داده که در کنار یکدیگر هم نخل است و هم برنج و محصولات کیفی دیده می‌شود.

وی ادامه داد: نسبت به روستاها نباید غفلت کنیم و اگر می‌خواهیم منطقه آباد داشته باشیم باید به روستاها توجه شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: امروزه روستاییان ما از کم آبی و مشکلات دیگر و زندگی سخت معیشتی رنج می‌برند که اقدامات مناسب انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با توجه به نامگذاری این روز توسط رئیس جمهور بتوانیم خدمات روستاییان و هویت‌های منطقه‌ای، سوابق تاریخی و میراث فرهنگی و صنایع دستی و اشتغال روستاییان توجه بیشتری داشته باشیم.

محمد نصیری عنوان داشت: نمایشگاه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روستاهای بخش مرکزی به مناسبت ۱۵ مهر ماه در دولت تدبیر و امید که برای نخستین بار به نام روستا نام‌گذاری شده است.

بخشدار مرکزی طبس اضافه کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی مردم با حال و هوای روستاها و آبادانی و سالم بودن محیط روستا و شناخت ظرفیت‌ها و توانمندی ها به عرصه حضور برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در ادامه سیاست‌های دولت تدبیر و امید و با شناخت روستاها ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل کنیم و به سمت اشتغال‌زایی برویم و ظرفیت‌ها را به مردم و سرمایه‌گذاران برسانیم و در بحث اشتغال و اقتصاد پیشرو باشیم.

8 دیدگاه دربارهٔ «داشتن منطقه آباد در گرو اهمیت به روستاها است;

  1. آقای فرمانداراز حرف تا عمل فاصله زیادی است چند درصد روستاهای طبس را رفته اید
    محمدآباد و شیرآباد – هودر و نوک – اسفندیار و مرغوب – حلوان و پیستان – و … می دانید کجاست
    دهستان کوه یخاب و دهستان کویر چی؟

    1. آفرین
      به مطلب زیبایی اشاره کرده اید
      پیشنهاد: شبهایی که فرماندار طبس هست با حضور در نماز جماعت روستاهای همجوار احوالی از مردم بگیره و اگه مشکلی وجود داره آنرا بر طرف کند

    2. شما فقط بلدیدشکایت کنید یا تا مسئولی رو دیدید ۱۰۰۱ درخواست عجیب و غریب و غیر منطقی بکنید جدیدا روستاهای ما فقط دنبال لقمه اماده میگردن گذشت زمانی که خودشون تلاش میکردن تا اباد کنن محلشونو. روستاییان سخت کوش دیگر به تعداد انگشتان یک دست هم نیست

      1. مثل اینکه شهریها خودشان کارهایشان را انجام می دهند
        شما که در روستا زندگی نکردی چه می دانید در روستاها چی می گذرد آقای یزدی زاده
        هنوز هم قانع ترین مردمان در روستاها هستند با کمترین امکانات زندگی میکنند و هیچ توقعی ندارند و اصلی ترین حامیان نظام و انقلاب هستند

        1. پس چرا این همه از روستاهای اطراف در حال مهاجرت به طبس هستند چطور شما ادعای قناعت دارین در حالی که از تعدادی از این مهاجرین که در شهرک مهر و زیبا شهر زندگی میکنن وقتی علت مهاجرتشون را میپرسیم میگن فقط به خاطر نبود امکانات حالا اینکه ما همه میدونیم بهترین امکانات اولیه توی این روستاها هستش(برق تلفن اینترنت اب لوله کشی مراکز بهداشتی و قیمت ارزان خدمات درمانی شهری برای روسستاییان )میدونی بعضی دلایلش اینه که۱. فکر میکنن با ورود به شهرها به یک کلاس اجتماعی میرسن۲.تبلیغات جذاب تلویزیون از شهرهای بزرگ۳.چشم وهم چشمی۴.عدم راههای مناسب برای سرمایگذاری نقدینگی خودشون سبب خرید مثلا یه خونه توی شهر وزندگی در اون شده حال اینکه میتونن همون پولودر راستای تولیات مثلا دامی روستاشون سرمایگذاری کنن۴…..عزیزم من پایان نامه ارشدم در همین مورد هستش که در اینده قسمتی از اونو منتشر خواهم کرد البته راهکاری هم هستش مثلا استفاده از سرمایه خود روستاییان برای کارهای تولیدی روستا و دادن سود سرمایه گذاران به خودشون با تاسیس شرکتهای تولیدی.دوستان نظری دارن بفرماییند

          1. مهمترین مشکل مردم روستاهای اطراف طبس نبود مدرسه می باشد فقط و فقط همین

  2. روستاهای پیکوه /نیستان وپروده بخش دیهوک را با کشاندن اداره زغالسنگ به طبس وایجاد جاده ار طرف یزد /ویران کردن اقایان مسئول این را جواب بدهید این را پیگیری کنید تا حق به حقداربرسد

  3. آقای فرماندار آیا می دانید طبس چند تا روستا دارد تا به حال به حرفهای مردم روستا گوش دادید -چند تا از مشکلات روستائیان عزیز را برطرف کردید مشکل مسکن جوانان روستا را چگونه می بینید که برای ساختن یک سر پناه برای خودشان چه زحماتی باید تحمل کند چه انکاناتی برای روستائیان عزیز فراهم نمودید که به شهر مهاجرت نکنند وروستاها خالی از سکنه نباشد بیائید برای روستاها کاری انجام دهید که مثل گذشته پر انرژی باشد با برنامه ریزی می شود روستاها را آبادتر کرد به امید روزی که دیگر هیچ روستایی خالی از سکنه نباشد وروستاها آبادتر شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − ده =