در اجراى پروژه‌هاى عمرانى خواهان مشارکت همه جانبه مردم هستیم

شهردار طبس با بیان این که در اجراى پروژه‌هاى عمرانى خواهان مشارکت همه جانبه مردم هستیم گفت: شهردارى نهادى عمومى و غیردولتى است و اگر مشارکت مردم و ادارات در پرداخت به موقع عوارضشان نباشد، شهردارى در اجراى رسالتش موفق نخواهد بود.

خبر طبس: شهردار طبس با بیان این که در اجراى پروژه‌هاى عمرانى خواهان مشارکت همه جانبه مردم هستیم گفت: شهردارى نهادى عمومى و غیردولتى است و اگر مشارکت مردم و ادارات در پرداخت به موقع عوارضشان نباشد، شهردارى در اجراى رسالتش موفق نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، شهردار طبس در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این که وظیفه ما خدمت به مردم آن هم از نوع بى‌منت است گفت: رسالت شهردارى انجام خدمات عمومى به مردم در راستاى وظایفى که قانون‌گذار برایش تعیین کرده، عوارض دریافتى از مردم و کمک‌هایى که از دولت دریافت می‌کند است.

اشرفیان درباره زمان شروع فعالیتش گفت: فعالیت و ماموریت من در طبس به عنوان شهردار از تاریخ ۲۳ آبان‌ماه سال ۹۲ آغاز شد و با توجه به لطف مردم و همچنین صلاحدید شوراى اسلامى آمادگى ادامه خدمت به شهرم را دارم و اولویت خدمت براى من شهر طبس است.

وى افزود: به عنوان شهردار از عملکرد خودم کاملا راضى نیستم و با توجه به برنامه‌ریزى زمانبندى یکساله‌اى که داشتیم هنوز به حد عالى نرسیده‌ایم و تنها کار انجام شده اعتمادسازى مردم نسبت به شهردارى بوده است.

وى در ادامه به بررسى و پاسخگویى به سؤالات خبرنگاران پرداخت و افزود: در خصوص اجراى پروژه‌هاى عمرانى خواهان مشارکت همه جانبه مردم هستیم.

شهردار طبس در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی طبس در موضوع احداث و راه‌اندازى پارکى سرپوشیده براى بانوان اعلام کرد: شهردارى در مقطعى اقدام به تجهیز محوطه بازى مخصوص بانوان واقع در هلال احمر کرد که در قدم اول ۲ عدد میز پینگ‌پنگ و یک ست ورزشى بدنسازى نصب گردید تا پارک حداقل امکانات را داشته باشد.

وى در ادامه گفت: به دنبال مکان مناسبى براى احداث یک پارک مخصوص بانوان با امکانات بهتر هستیم.

اشرفیان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی طبس در رابطه با پارک شهداى گمنام گفت: مطالعات بر روى فاز دوم این طرح انجام و قسمتى از پروژه عمرانى در این پارک شروع شده است که احداث آلاچیق‌ها و سکوسازى از این دست می‌باشد و کار براى توسعه این قسمت ادامه دارد.

وى در مورد بازارهاى روز بیان داشت: قبلا اقداماتى انجام شد که به دلیل گرماى زیاد هوا با استقبال مردم مواجه نشد و  به این دلیل شهردارى اقدام به ساماندهى شب بازارهایى در باغ رضوان کرده که از مزایاى آن دسترسى آسان مردم به اجناس، سازماندهى اجناس ارزان قیمت و نیز حمایت از جوانان جویاى کار و هنرمندانى که براى ارائه صنایع دستى خود توانایى پرداخت اجاره مغازه ندارند، می‌باشد.

وى افزود: این مسئله در دستور کار است و در صورت استقبال مردم قابل اجرا خواهد بود.

اشرفیان با اشاره به این نکته که ایجاد فضاهاى سبز در شهرک‌ها هم در دستور کار شهردارى است گفت: به کمک یک تیم عملیاتى به بررسى فضاهاى خالى موجود در شهرک‌ها پرداختیم که نتیجه آن ۴ بوستان محله‌اى در کمتر از یکسال است.

وى ادامه داد: در اجراى پروژه‌هاى عمرانى صبر شهروندان را خواهانیم چرا که این پروژه‌ها با مشکلاتى اعم از نیاز به تخصیص اعتبارات زیاد و مواجهه با مسائل غیرقابل پیش‌بینى می‌باشد.

شهردار در خصوص سالن سینماى طبس نیز گفت: ساختمان سینما بر اساس برآورد ما حدود ۶۰۰ میلیون ریال هزینه جهت بازسازى می‌خواهد که با توجه به استقبال کم شهروندان به خاطر وجود شبکه‌هاى خانگى مقرون به صرفه نخواهد بود.

اشرفیان خاطرنشان کرد: با این حال اگر سرمایه‌گذار علاقمندى اقدام به عمل کند شهردارى حمایت خواهد کرد و یا با توجه به فضاى خوب در موقعیت مکانى شهر اقدام به تغییر کاربرى به یک مرکز خرید بزرگ می‌نماید.

وى در موضوع مناسب‌سازى سطح شهر براى تردد معلولان گفت: در خود ساختمان شهردارى در حال مناسب‌سازى هستیم و در سایر نهاد‌ها این کار انجام خواهد شد.

مهندس اشرفیان در خصوص باغ تاریخى گلشن گفت: کارگروهى براى ساماندهى تشکیل و اقداماتى انجام شده و در صدد هستیم براى به ثبت رسیدن در سطح جهانى ایرادى به آن وارد نباشد.

اشرفیان مشکل عمده در بخش شهرسازى را وسعت زیاد شهر و عدم حمایت مردمى و عدم پرداخت عوارض از سوى مردم ونهاد‌ها دانست و افزود: توان اجرایى کمتر از وسعت شهر است.

وى گفت: به لحاظ حقوقى شهردارى می‌تواند زمین‌هاى خالى شهر را که مدت زمان زیادی است ساخته نشده و موجب مشکلاتى، اعم از تجمع زباله می‌شود را از مالک پس گرفته و به شخص دیگر بفروشد.

وی اضافه کرد: شهردارى ابتدا اطلاع‌رسانى کرده و اقدام به نصب بنر در زمین می‌کند و در صورت عدم پاسخگویى از سوى مالک، زمین به فروش خواهد رسید.

شهردار طبس در مورد اختصاص دو درصد از درآمد معادن ذغالسنگ به شهردارى گفت: هنوز از این حوزه مبلغى به حساب شهردارى واریز نشده است.

وى گفت: نسبت به سال گذشته ۷۰% پیشرفت در پروژه‌هاى عمرانى داشته‌ایم که در این مسیر جلوى اسراف‌ها را گرفتیم، براى ساخت و ساز از نیروهاى بومى استفاده و پروژه‌هاى عمرانى را اولویت‌بندى کرده‌ایم.

شهردار طبس در خصوص اعتبار تخصیصى امسال به این نهاد گفت: امسال چیزى حدود یک میلیارد و صد و پنجاه میلیون تومان اعتبار براى شهردارى در نظر گرفته شده که تاکنون درصد قابل توجهى از آن تخصیص داده شده است.

شهردار طبس یا بیان این که حدود ده سال است شهردارى از محل عوارض و وجوهاتى که حق مردم است محروم بوده گفت: بالاخره تصمیم گرفته شد با توجه به کمیسیون ماده ۷۷ این مطالبات وصول گردد و به تمام ادارات و نهادها و دستگاه‌هاى اجرایى ابلاغ و اقساطى که باید بپردارند معلوم گردید.

وى تاکید کرد: شهردارى نهادى عمومى و غیردولتى است و اگر مشارکت مردم و ادارات در پرداخت به موقع عوارضشان نباشد شهردارى در اجراى رسالتش موفق نخواهد بود.

اشرفیان در خصوص ساعات ملاقاتش با مردم گفت: همه روزه مردم را می‌بینم و برگه‌هایى در شهردارى طراحى شده که مردم موضوعات مورد بحثشان را یادداشت می‌کنند و سریعا رسیدگى می‌شود.

وی همچنین اعلام کرد، مردم می‌توانند از طریق پیامک، وبگاه اینترنتى شهردارى و سامانه ۱۳۷، نظرات انتقادات و پیشهادات خود را به این نهاد منتقل نمایند.

3 دیدگاه دربارهٔ «در اجراى پروژه‌هاى عمرانى خواهان مشارکت همه جانبه مردم هستیم;

  1. اقای شهردار ما از شما راضی هستیم خدا هم از شما راضی باشد
    اگر از طبس بروید نفرینتان خواهم کرد
    بمانید و ثابت کنید که بهترین هستید
    همکاری به جای شما با نماینده و فرماندار محترم مثلث طلایی طبس را تکمیل میکند

  2. هزاران آفرین و خسته نباشید به شما شهردار دلسوز سالها بود که اینچنین تحولاتی به این شهر داده نشده بود درود بر شرف شما که صادقانه برای ابادانی این شهر تلاش میکنید ما هر روز با دیدن ایده های نو وکارهای شایسته تان شما را مورد تمجید قرار میدهیم و برایتان دعای سلامتی میکنیم باشد که سایر مسوولان شهرمان نیز شما را الگوی خویش قرار دهند و برای خدمت به مردم از هییچ تلاشی مضایقه ننمایند شهردار عزیز دوستتان داریم در پناه خداوند موفق وسربلند باشید

  3. افرین بر شهردار با غیرت و مردمی که نشان داد اعتماد به بومی ها نتیجه می دهد
    یه مدت پوکیده بودیم در طبس که زنده اش کردید این بیدار خفته را

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + هفده =