خسارت گرگاس به دامداری طبسی ها رسید

رییس محیط زیست طبس گفت: موجود خطرناکی که موجب خسارت به دام های روستاهای اطراف طبس به ویژه کریت شده موجودی به نام سگ گرگ و شغال گرگ است.

مرتضی تقی زاده دوشنبه در گفتگو با خبرنگار طبس نیوز، وجود پلنگ و یوزپلنگ در این مناطق را به شدت تکذیب کرد و آن را شایعات بی اساس خواند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه هشدار به اهالی این روستاها افزود: جلسات توجیهی و راهکارهای پیشگیرانه از خسارت این موجود در روستاهای کریت، محمدآباد، الله آباد، شیرآباد، رحمت آباد و تمام روستاهای در معرض خسارت گرفته شده است.

تقی زاده بیان کرد: این حیوان عجیب دو رگه است که از گرگ جسورتر و از سگ باهوش‌تر است و برای انسان و دیگر جانداران به‌ویژه حیوانات اهلی و گله‌های دام بسیار خطرناک است.

وی افزود: سگ گرگ بر خلاف گرگ، از انسان نمی‌هراسد و در شرایط عادی، دشمنی در طبیعت ندارد، همچنین سگ‌های گله به علت مشترکات زیادی که با این حیوان دارند نسبت به آن حساسیت چندانی نشان نمی‌دهند از این رو به راحتی به انسان و گله حمله می‌کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست طبس افزود: یکی از دلایل افزایش تعداد گرگاس‌ها، پایین بودن ضریب امنیتی دامداری ها و وجود زباله‌ها در حاشیه شهرهاست که باید توجه بیشتری به این معضل شود.

تقی زاده تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده این گونه جانوری با شماره ۳۲۸۲-۲۷۹۳ تماس بگیرند و به محیط زیست اطلاع دهند.

خبرنگار: ساره نجفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 15 =