افتتاح مرکز آموزشی هوشمند طبس/ استفاده از فناوری در مدارس اجتناب ناپذیر است

افتتاح مرکز آموزشی هوشمند طبس/ استفاده از فناوری در مدارس اجتناب ناپذیر است

طبس – خبرگزاری مهر: مدیر آموزش و پرورش طبس گفت: با وجود نوپا بودن دانش استفاده از فناوری اطلاعات و محتوای الکترونیکی در کشورمان، ضرورت استفاده از آن در جامعه امروز به‌ ویژه مدارس اجتناب ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین طاهری پیش از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح نخستین مرکز آموزشی – تحقیقاتی هوشمند شهرستان طبس که با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، با تأکید بر لزوم استفاده از فناوری ‌های نوین در روند آموزش، اظهار داشت: بر اساس رویکرد جدید و تحولی وزارت آموزش و پرورش، باید آموزش‌ ها با فناوری اطلاعات تلفیق شده و در کنار کتاب از محتوای الکترونیکی نیز استفاده شود.

وی ادامه داد: با وجود نوپا بودن دانش استفاده از فناوری اطلاعات و محتوای الکترونیکی در کشورمان و نیز در آموزش و پرورش، ضرورت استفاده از آن در مدارس و جامعه امروز اجتناب ناپذیر است که افتتاح مرکز آموزشی – تحقیقاتی هوشمند به عنوان گام نخست در شهرستان طبس، مقدس و امیدآفرین است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس عنوان کرد: افتتاح نخستین مرکز آموزشی – تحقیقاتی هوشمند طبس که به وسیله بخش خصوصی راه اندازی شده است، به عنوان ظرفیتی جدید در کنار ظرفیت دولتی، می تواند به عنوان بال آموزشی و پژوهشی ادارات و نهادهای این شهرستان باشد.

رئیس هیئت مدیره مؤسسه آموزشی – تحقیقاتی ارسطوی طبس نیز در ابتدای این مراسم طی سخنانی به معرفی این مؤسسه پرداخت و بیان کرد: مؤسسه آموزشی – تحقیقاتی ارسطو دارای چهار مرکز مختلف شامل مجتمع آموزشی فنی و حرفه‌ای ارائه دهنده آموزش‌های فناوری اطلاعات، ایمنی و بهداشت، عمران و مدیریت خانواده، مرکز آموزش زبان‌های خارجی ارائه دهنده آموزش زبان انگلیسی در تمامی سطوح و برای تمامی سنین، مرکز آموزش کارکنان دولت، و مرکز هوشمند پیش‌دبستانی و دبستان در دو بخش دخترانه و پسرانه است.

مجید پاکروح اضافه کرد: برگزاری آزمون‌های استخدامی، و ارائه آموزش‌های بخش صنعت از طریق امضای تفاهم‌ نامه با مؤسسه آموزشی و پژوهشی وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین دانشگاه صنعتی شریف از دیگر فعالیت‌های مؤسسه آموزشی – تحقیقاتی ارسطوی طبس است.

وی از نصب تجهیزات هوشمند در سه کلاس این مؤسسه خبر داد و افزود: تجهیزات مربوط به هوشمندسازی ۷ کلاس دیگر این مؤسسه نیز خریداری شده که با نصب آن، تا پایان ماه جاری در مجموع ۱۰ کلاس این مؤسسه از تجهیزات هوشمند برخوردار خواهد شد.

اهدای هدیه از سوی مؤسسه آموزشی – تحقیقاتی ارسطو به غلامحسین طاهری مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس، و بازدید مسئولان از بخش‌های مختلف این مؤسسه و آشنایی آن‌ها با تجهیزات هوشمند از دیگر برنامه‌های مراسم افتتاح نخستین مرکز آموزشی – تحقیقاتی هوشمند طبس بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =