امام جمعه طبس: مراقب باشیم در واجب امر به معروف و نهی از منکر شرمنده پیشگاه الهی نشویم

جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر به ریاست حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا محمدی؛ صبح یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ به میزبانی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس تشکیل جلسه داد.

به گزارش طبس نیوز، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس در این جلسه گفت: امر به معروف و نهی از منکر واجب بسیار حساس است که در کنار نماز و سایر واجبات بر عهده هر مسلمان می باشد اما در‌ این موضوع اگر برخی از ما در قیامت مورد بازخواست قرار بگیریم شاید پاسخی نداشته باشیم و شرمنده درگاه الهی شویم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا محمدی؛ حادثه کربلا را یک تابلوی تمام نمای امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و گفت: کار شیاطین جهانی منکر را معروف جلوه دادن است که این برآمده از همان ذات شیطانی و پلید می‌باشد اما اسلام احیاء واجب امر به معروف و نهی از منکر را به منزله قسمتی از زندگی هر مسلمان می‌داند و دهه اول محرم نیز به پاسداشت اجرای این فرضیه مهم توسط حضرت سیدالشهداء (ع) در حادثه کربلا بعنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر نامیده شده است.

امام‌جمعه طبس افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس به اعتراف اسناد و تلاش‌ها یکی از ستادهای فعال و پویای کشور است که در امور مختلف مشکلات اجتماعی و اقتصادی نیز ورود کرده و در برخی موارد نتیجه مثبت آن هم دیده شده و الحمدلله امروز این واحب شرعی در دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی به طور ویژه دیده شده است که جای تقدیر دارد.

وی از شهردار طبس برای فضاسازی محیط شهری متناسب با ایام و مناسبات مذهبی قدردانی کرد و خواستار توسعه و تکمیل بوستان فرهنگی، ورزشی بانوان برای رفاه این قشر بزرگ جامعه شد.

ابلاغ برنامه‌های ۱۶ گانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان و فرمانده بسیج سپاه ناحیه طبس ضمن اعلام دستور کار جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان گفت: برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس در ۱۶ عنوان تنظیم و به دستگاه‌های متوالی ابلاغ شده است که در راستای توسعه فرهنگی و آسایش عمومی و ترویج زندگی اسلامی لازم‌الاجرا می‌باشد.

سرهنگ علی خبازی به تشریح برنامه‌های ۱۶ گانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس پرداخت و برنامه‌های دهه امر به معروف و نهی از منکر را با مشورت اعضاء جلسه تبیین کرد.

وی تصریح کرد: تشکیل کانون ازدواج آسان در مساجد؛ برپایی میزهای خدمت مشاوره اشتغال و زندگی اسلامی در مساجد؛ تکمیل بوستان تفریحی، ورزشی بانوان؛ توسعه فروشگاه زندگی بهشتی و پوشاک اسلامی؛ حمایت از تشکل‌های تخصصی مطالبه‌گر و گفتمان‌ساز متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب؛ حمایت از گروه‌های هنری با هدف برگزاری مراسم شادی حلال در قالب جنگ‌های شادی، جشن و مراسم ازدواج از جمله برنامه‌های ابلاغی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان طبس می‌باشد.

فرمانده بسیج سپاه ناحیه طبس خاطرنشان کرد: جهاد تبیین در سخنرانی واعظ و روحانیت؛ راهپیمایی حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و تجلیل از فعالین این فرضیه الهی؛ استفاده از ظرفیت رسانه‌های برای احیاء واجب فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر و برگزاری رزمایش از جمله برنامه‌های بزرگداشت دهه امر به معروف و نهی از منکر است.

سرهنگ خبازی گفت: تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد و محلات و ادارات براساس قانون حمایت از امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار ستاد استانی و شهرستانی می‌باشد که درحال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =