تاکنون نزدیک به ۵۰۰ متر قالی اهدایی به عتبات عالیات درطبس بافته شده/۳۰۰۰ بانوی طبسی درامر بافت شرکت دارند

محمدی :ابتکاری که خواهران محب اهل بیت شهرستان طبس با بافت قالی و هدیه به صحن بی بی فاطمه زهرا س داشته اند امروز بعد از یکسال از شروع طرح کارگاهها به ۴۰ کارگاه رسیده و نزدیک به ۵۰۰ متر فرش بافته شده که در همین حدود هم درحال بافت است و تا پایان سال به ۹۰۰ متر خواهد رسید.

خبرطبس: علی محمدی در مراسم برش قالی اهدایی به عتبات عالیات درگفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر و خبرطبس گفت : تاکنون نزدیک به ۵۰۰ متر قالی توسطه بانوان استان بافته شده که امید است تا پایان سال به ۹۰۰ متر برسد
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس (طبس نیوز)علی محمدی رئیس ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی اظهار داشت: ابتکاری که خواهران محب اهل بیت شهرستان طبس با بافت قالی و هدیه به صحن بی بی فاطمه زهرا س داشته اند امروز بعد از یکسال از شروع طرح کارگاهها به ۴۰ کارگاه رسیده و نزدیک به ۵۰۰ متر فرش بافته شده که در همین حدود هم درحال بافت است و تا پایان سال به ۹۰۰ متر خواهد رسید.
محمدی افزود : این حرکت الگویی در سطح استان شد و در شرایط فعلی ۱۶۰ کارگاه در استان فعال است که ۹۰۰۰ نفراز بانوان استان با این حرکت مرتبطند .
وی گفت: دراین امر که کار فرهنگی خوبی است صرفا به بحث بافت قالی نگاه نشده و یک حرکت فرهنگی است که خواهران با این نیت پای کار آمده اند تا ائمه واسطه فیض شوند و این خواهران با ذکر و زیارت عاشورایی که داشته اند در منشوری قرار گرفته اند که تمام آن ذکروثواب بوده است.
رئیس ستاد عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت:بافت قالی سنتی قدیمی بوده که فراموش شده بود و با یک دید معنوی امروز احیا شده و برخی خانواده ها نیز که نیازمند هستند این راه را ادامه داده اند وبرای خود اشتغال زایی کرده اند.
فرماندار طبس هم در این مراسم گفت :توجه به صنایع دستی آن هم به این سبک واقعا ارزشمند است و می بایست این امر خیر و ثواب در سطح جامعه و خصوصا در روستاها بسط داده شود .
سید جلال هاشمی افزود: به نظر میرسد اگر این صنایع دستی با باورهای مذهبی عجین شود که برای عتبات عالیات بافته میشود نیتی مقدس شده و ارزشی دوچندان پیدا میکند .
وی خاطرنشان کرد : تفاوتی که در بافت قالی در این منطقه با منطقه های دیگر دارد اینست که خواهران در طبس فرهنگ سازی کرده اند وبرتعداد کارگاههای قالی بافی و دارهای قالی افزوده میشود وموضوعی که می بایست مورد توجه دهیاران و بخشداران قرار گیرد این است که این کار به جد در تمامی روستا ها توسعه پیدا کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − یک =