طبس چهارمین قطب گردشگری مذهبی کشور می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از پیگیری‌ها برای معرفی طبس به عنوان چهارمین قطب گردشگری مذهبی کشور خبر داد.

به گزارش طبس نیوز، شاهوردی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در مراسم معارفه رئیس جدید اداره میراث فرهنگی شهرستان طبس گفت: وجود آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) در شهرستان طبس و بازدید بیش از یک میلیون زائر از این حرم در طول سال، این ظرفیت را دارد که شهرستان طبس را به چهارمین قطب گردشگری مذهبی کشور تبدیل کنیم.
او با اشاره به اینکه نگاه استان به شهرستان طبس در رابطه با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ویژه است افزود: طبس در هر سه حوزه حرفی برای گفتن دارد و در زمینه گردشگری طبیعی هم اکنون ثبت جهانی ژئو سایت‌های شهرستان را در برنامه داریم.
شاهوردی در رابطه با وضعیت شهرستان طبس در زمینه میراث فرهنگی گفت: سه اثر شهرستان در حال ثبت جهانی است و وجود کاروانسرا‌ها نشان از ظرفیت بالای شهرستان دارد و وجود امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) باعث شده تا شهرستان طبس قطب گردشگری خراسان جنوبی باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس وعده‌ای که فرماندار ویژه طبس برای تخصیص اعتبار داده بود، از محل منابع ملی ۳ برابر اعتبار شهرستانی که قول آن را داده بودیم به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس تخصیص داده شد.
از ورود گردشگر نما‌ها جلوگیری شود
حجت الاسلام محمدی امام جمعه طبس هم با اشاره به اینکه صنعت توریسم و گردشگری باید در طبس ویژه دیده شود گفت: از ورود گردشگر نما‌ها جلوگیری شود.
او افزود: در قرآن هم به میراث اشاره شده است و قرآن دستور می‌دهد تا میراث‌های ماندگار و عبرت آمیز را پاس بداریم.
طبس رکورددار جذب بیشترین گردشگر
به گفته حجت الاسلام محمدی میراث فرهنگی باید فرهنگ مردم متدین و مؤمن طبس را شناسایی و به دیگران معرفی کند تا این امر برای جذب گردشگر به این شهرستان کارساز شود.
امام جمعه طبس تأکید کرد: جذب گرشگر و فعالیت در این زمینه باعث رشد اقتصاد، اشتغالزایی و پیشرفت شهرستان می‌شود اما سالم سازی این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.
سلایق مردم به سمت بومگردی گرایش دارد
رحیمی فرماندار ویژه شهرستان طبس نیز در این مراسم گفت: امروز مردم علاقه‌ای به هتل ندارند و سلایق به سمت بوم گردی گرایش پیدا کرده است.
او افزود: اعتبارات امسال برای گردشگری بی سابقه است و زیرساخت‌هایی برای این کار در طبس در حال پیگیری است که یکی از آن‌ها آسفالت مسیر کال جنی است.
رحیمی با تأکید بر اینکه از گردشگری سالم، قانونی حمایت می‌کنیم ادامه داد: مکان‌های دیدنی و زیبایی در شهرستان وجود دارد که می‌توان گردشگر را جذب کرد، اما تبلیغات این امکان وجود ندارد.
فرماندار ویژه شهرستان طبس با بیان اینکه علایق مردم به سمت صنایع دستی برگشته است گفت: بازاریابی مناسبی باید در حوزه صنایع دستی طبس صورت گیرد و هم اکنون برای صنایع دستی لالجین همدان که شهرت کشوری دارد مقداری از خاک صنایع دستی از طبس می‌رود.
او از فوت یک جوان در روستای گردشگری ازمیغان خبر داد و افزود: بر اثر شنا در استخر این روستا جوانی غرق شده است که حکم ابلاغیه دادگاه برای شورا، دهیار و بخشدار فرستاده شده که این قابل تحمل نیست تا هر روز بر اثر یک اتفاق، زحمات این افراد نادیده گرفته شود.
به گفته رحیمی اگر این مکان‌ها متعلق به میراث فرهنگی است باید رسیدگی شود در غیر این صورت باید در زمینه فنس کشی مسیر رودخانه‌ها و ایمن سازی اماکن اقدام شود تا هر روز شاهد یک ابلاغیه نباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =