امام جمعه طبس در حضور وزیر‌ کار: دانشکده پرستاری طبس به دانشکده علوم پزشکی ارتقا یابد

امام جمعه طبس در جلسه شورای اداری در حضور وزیر کار که به عنوان وزیر معین به طبس سفر کرد درخواست های متعددی را مطرح نمود.

به گزارش طبس نیوز، روز پنج شنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ حجت الاسلام محمدی در جلسه شورای اداری شهرستان طبس که با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سالن همایش‌های میقات الرضا(ع) برگزار شد با اشاره به حادثه اخیر قطار گفت: امکانات بهداشتی و درمانی موجب نگرانی شده و در این زمینه کمبودهای زیادی داریم.

امام جمعه طبس درخواست کرد: یکی از گام های موثر، ارتقای دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی است که امیدواریم نگاه جدی به این موضوع شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تردد و حضور سالیانه ۱۰ میلیون زائر و مسافر در طبس اشاره و تاکید کرد: طبس در مسیر چندین استان پرجمعیت کشور و مشهد است و از چهار راه مواصلاتی تقریبا هیچکدام استانداردهای لازم را ندارد.

وی افزود: گام های موثری برداشته شده اما تا حد مطلوب فاصله زیادی دارد امیدوارم این موضوع در جلسه هیات دولت مطرح شود و به سرانجام برسد.

امام جمعه طبس تاسیس دانشگاه فرهنگیان در طبس را یک نیاز جدی دانست و تاکید کرد: با توجه به فاصله زیاد طبس با مرکز استان و با یزد و مشهد، تاسیس این دانشگاه یک ضرورت است و مساعدت جنابعالی را میطلبد.

حجت الاسلام محمدی به کمبود فضاهای آموزشی در شهرستان طبس اشاره کرد و گفت: ما در اینجا هنوز مدارس دو شیفته داریم، مدارسی داریم که ۴۰۰ دانش آموز در فضای محدودی تحصیل می‌کنند و این موضوع نیاز به رسیدگی و پیگیری دارد.

امام جمعه طبس با بیان اینکه ۷۶ درصد معادن کشور در طبس است، افزود: از برخی معادن که نسبت به مسئولیت های اجتماعی توجه دارند قدردانی میکنم اما برخی معادن سختی و گردخاکش برای مردم طبس است اما حاضر نیستند حتی یک حساب بانکی در این شهر داشته باشند یعنی در همین حد هم نمیخواهند امتیازی برای این شهرستان باشد.

وی تاکید کرد: امیدواریم سهم دو درصد فروش سود معادن مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه طبس بیان کرد: همه شهرها به برکت انقلاب رو به پیشرفت است اما برخی موضوعات در طبس موجبات نگرانی را فراهم کرده است، طبس تا سه سال پیش قطار محلی به مشهد داشت اما به دلایلی مانند کرونا حذف شد و دیگر برقرار نشد.

وی افزود: اقداماتی در این خصوص شد و وعده هایی داده شد اما نیاز به پیگیری و دستور جدی دارد و امیدوارم خیر و برکت سفر جنابعالی در حوزه‌های مختلف یک بخش آن در این موضوع باشد.

وی همچنین به ضرورت تصفیه خانه اب شهر دیهوک و ارتقای عشق آباد به شهرستان اشاره کرد.

خبرنگار: ساره نجفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − سه =