۶ دی طبس میزبان دو شهید گمنام

طبس نیوز- فرمانده سپاه طبس گفت: صبح روز ششم دی ماه و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) پیکر مطهر شش شهید گمنام در بیرجند تشییع و ساعت ۱۱ صبح همان روز دو شهید والامقام به شهرستان طبس منتقل می‌شود.

سرهنگ علی خبازی در گفت و گو با خبرنگار طبس نیوز، افزود: پیکر مطهر اولین شهید از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۴ به روستای نایبند و سپس روستاهای مختلف بخش دیهوک و موقع اذان مغرب به شهر دیهوک انتقال داده می‌شود.

وی ادامه داد: ساعت ۱۸:۳۰ تا ۱۹:۳۰ پیکر مطهر این شهید در اصفهک و بعد از آن تا ساعت ۲۱:۳۰ در کریت و فهالنج خواهد بود و شب نیز در هیات روضه العباس کمیته خادم الشهدای امام(ره) در شهر طبس برنامه وداع در نظر گرفته شده است.

فرمانده سپاه طبس یادآور شد: شهید دوم نیز از بیرجند به روستای بهشت آباد بخش مرکزی تا ساعت ۱۶ و بعد از آن به بخش دستگردان شهر عشق آباد و چند روستای آن تا ساعت ۲۰:۳۰ منتقل می‌شود و سپس برای مراسم وداع به معراج الشهدای آستان مبارک امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) می‌رود.

سرهنگ خبازی در خصوص صبح دومین روز مراسم گفت: مدرسه پسرانه شهید رجایی با حضور مدارس اطراف آن و مدارس دخترانه حضرت سمیه، فارابی و آیت الله خامنه ای میزبان دو شهید گمنام هستند.

وی افزود: ساعت ۹ صبح روز هفتم دی ماه پیکر دو شهید به چهارراه قدس می‌رود و برنامه محوری «مراسم تشییع و تدفین» راس ساعت ۹ و نیم از همان محل چهارراه قدس تا بوستان بزرگ شهر (پارک خندق) انجام می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: یکی از شهدا پس از مراسم سخنرانی و روضه خوانی در بوستان بزرگ شهر و شهید دیگر نیز در روستای محمدآباد طبس تدفین می‌شود.

وی در خصوص برنامه روز سوم شهدای گمنام گفت: این مراسم در هشتم دی ماه و پنجشنبه شب(شب جمعه) در آستان امامزاده طبس برگزار می‌شود.

خبرنگار: ساره نجفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =