فوت یک معدنچی در ریزش معدن زغال سنگ

ریزش سقف کارگاه استخراج سنتی زغال‌سنگ در کارگاه شرکت معدنی کهن سرخس طبرستان در منطقه زغالی پروده طبس، موجب فوت یک معدنچی شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روابط عمومی کزغال، در این حادثه که حدود ساعت ۱۰ صبح شنبه ۳ دی‌ماه رخ داد، ریزش سقف کارگاه زغالی که به روش سنتی در دست استخراج بود، موجب گرفتار شدن مرحوم جواد کوهی ، معدنکار شرکت کهن سرخس طبرستان شد.

هرچندبا اطلاع از این حادثه، تیم امداد و نجات کزغال بلافاصله برای کمک به محل حادثه اعزام گردید و با سرعت مراحل ایمن سازی منطقه و ایجاد مسیر دسترسی را اجرا و معدنچی گرفتار را از زیر آوار خارج نمود، با این حال متاسفانه مرحوم جواد کوهی از اهالی مینودشت استان گلستان، جان خود را در این حادثه تأسف بار از دست داد.

شایان ذکر است که سایر نیروهای حاضر در محل حادثه در سلامت کامل به سر می برند و علل این اتفاق با حضور بازرسین ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس و با همراهی کارشناسان فنی کزغال، در دست بررسی است.

شرکت زغال‌سنگ پروده طبس ضمن تسلیت به خانواده و همکاران متوفی، لزوم توجه جدی و همیشگی به قوانین و مقررات ایمنی معادن در کلیه شرکت های فعال معدنی را مورد تاکید مجدد قرار می دهد تا بار دیگر شاهد بروز این حوادث تلخ در معادن نباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =