کانسرام طبس در صورت رفع مشکلات طی سه ماه آینده راه‌اندازی می‌شود/ ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در انتظار پروژه‌های اقتصادی استان

مدیرعامل شرکت صنعتی معدنی کانسرام از راه‌اندازی کامل شرکت کانسرام طبس در صورت رفع مشکلات پیشرو طی سه ماه آینده خبر داد و افزود: در حال حاضر این کارخانه ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که قسمت متریال آن شروع شده و برای صنایع شیشه‌سازی و ریخته‌گری تولید خواهد داشت.

خبر طبس: مدیرعامل شرکت صنعتی معدنی کانسرام از راه‌اندازی کامل شرکت کانسرام طبس در صورت رفع مشکلات پیشرو طی سه ماه آینده خبر داد و افزود: در حال حاضر این کارخانه ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که قسمت متریال آن شروع شده و برای صنایع شیشه‌سازی و ریخته‌گری تولید خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، عصر امروز فرماندار ویژه شهرستان طبس، نماینده بنیاد برکت در استان خراسان جنوبی و جمعی از مدیران ادارات شهرستان ضمن بازدید از شرکت صنعتی معدنی کانسرام طبس، مشکلات این شرکت را مورد بررسی قرار دادند.

ذبیح الله رضایی، مدیرعامل شرکت صنعتی معدنی کانسرام در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی طبس(طبس نیوز) گفت: شرکت صنعتی معدنی کاسنرام در سال ۸۳ تاسیس شده و پروژه خود را در دی‌ماه ۸۸ در طبس با هدف تولید بتن اتوکلاوی شروع نموده است تا با ظرفیت ۱۰۰۰ متر مکعب در روز شامل ۷۰ درصد بلوک و ۳۰ درصد پانل برای ۱۶۴ نفر در ظرفیت کامل در سه شیفت اشتغال‌زایی داشته باشد.

رضایی افزود: در زمان فعالیت روزانه حدود ۶۵ کامیون به طور مداوم محصول را از کارخانه خارج خواهند کرد.

وی ادامه داد: تاکنون نزدیک به ۳۱ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات و موارد دیگر هزینه شده است که ۲۰ میلیارد تومان آن تسهیلات بوده و مابقی سرمایه‌گذاری که موسسه بنیاد برکت و گروه سرمایه‌گذاری فلات ایرانیان انجام داده‌اند و برای تکمیل حدود ۵ میلیارد تومان دیگر سرمایه درگردش لازم دارد.

مدیرعامل شرکت صنعتی معدنی کانسرام اظهار کرد: در حال حاضر این کارخانه ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که قسمت متریال آن شروع شده و برای صنایع شیشه‌سازی و ریخته‌گری تولید خواهد داشت.

وی گفت: در کشور، ما ششمین شرکتی هستیم که کار را شروع کرده‌ایم و از نظر حجمی در رتبه برتر و اول هستیم.

رضایی در خصوص مزایای قابل قیاس محصول کانسرام طبس با دیگر محصولات گفت: برای تولید یک مترمکعب ای‌ای‌سی، هشت مترمکعب گاز مصرف می‌شود در صورتی که برای تولید یک مترمکعب آجر حدود ۲۰۰ مترمکعب گاز مصرف می‌شود که در این زمینه موفقیتی خوبی را کسب کرده‌ایم که توانسته‌ایم هزینه‌ها را کاهش دهیم.

وی افزود: نکته مهم دیگر، مسئله آب است که محصول ما ۴۵۰ لیتر برای هر مترمکعب آب مصرف می‌کند که در محصولات دیگر این عدد ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ لیتر است و این یک راه بهینه استفاه از آب است که موضوع روز مهندسی است.

رضایی تصریح کرد: خوشبختانه برای کانسرام، شرکت معدنی داریم که حدود ۲ میلیون تن ظرفیت دارد و به راحتی تا ۵۰ سال شرکت را تامین خواهد کرد.

رضایی از راه‌اندازی کامل شرکت کانسرام طبس در صورت رفع مشکلات پیشرو طی سه ماه آینده خبر داد و افزود: محصول تولیدی به استان‌های اطراف، جنوب و خارج کشور صادر خواهد شد.

نماینده بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در استان خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگار طبس نیوز گفت: بنیاد برکت ذیل ستاد اجرایی فرمان امام و امروز تحت نظر دفتر مقام معظم رهبری است که یکی از کارهای آن مشارکت در پروژه‌های اقتصادیست که تا ۴۹ درصد مشارکت بنیاد و ۵۱ درصد توسط مردم انجام می‌شود.

وی افزود: این پروژه‌ها از سه سال تا ۵ سال دوره مشارکت است که در هر پروژه‌ای که در راستای محرومیت زدایی و اشتغال‌آفرینی بیشتر توجیه داشته باشد همکاری خواهد شد.

خسروی اظهار داشت: بنیاد برکت در استان خراسان جنوبی ۱۲ مدرسه را رایگان با همکاری سازمان نوسازی مدارس ساخته و در اختیار آموزش و پرورش قرار داده است که ۲ مدرسه دیگر نیز در حال ساخت است و امسال ۶ مدرسه دیگر در دستور کار قرار دارد.

نماینده بنیاد برکت در استان خراسان جنوبی افزود: امسال ۵۰۰ خانواده مستضعف و ۱۰۰۰ فرزند یتیم تحت پوشش بنیاد برکت در خراسان جنوبی قرارگرفته‌اند.

وی در خصوص پروژه کانسرام گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های مشارکتی است که دوره مشارکتش تمام شده است خسروی افزود: در سال ۹۳ مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان قول داده شده که به شرط مشارکت ۵۱ درصدی مردم، ۴۹ درصد را تا سقف ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار گذاشته شود که وقتی این طرح‌ها به نتیجه می‌رسد نتیجه آن اشتغال‌زایی و اشتغال‌آفرینی است که دغدغه مقام معظم رهبری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =