پیگیری و تلاش برای رفع مشکل کمبود فضای آموزشی

معاون استاندار و فرماندار ویژه و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان طبس از پیگیری برای رفع مشکل کمبود فضای آموزشی خبر داد.

به گزارش طبس نیوز، علی اکبر رحیمی در هشتمین نشست تخصصی شورای آموزش و پرورش شهرستان طبس با اشاره به برنامه ریزی ها و پیگیری های صورت گرفته برای رفع مشکل کمبود فضای آموزشی؛ بیان کرد: در کنار حل مسئله کمبود فضای آموزشی باید به اصل آموزش هم توجه کنیم و با سبک ها و روش های جدید آموزشی و تربیتی جلو برویم.

وی افزود: کمبودها و انتقادهای سازنده را باید مطرح کرد تا بعد بتوانیم بسازیم در غیر این صورت هیچ کس به دنبال کار جدید نمی‌رود.

وی در ادامه گفت: با همت خیرین و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی تا مهر سال آینده ۲۱ کلاس به فضای آموزشی شهرستان اضافه خواهد شد.

رحیمی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته جهت احداث آموزشگاه برای فرزندان کارگران معادن تصریح کرد: با توجه به این که حدود ۷ هزار نفر در  معادن زغال سنگ شهرستان مشغول به کار هستند یکی از مطالبات، احداث آموزشگاه برای فرزندان این عزیزان بود  که در سفر مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی پیگیری جدی شد و قول همکاری با استان خراسان جنوبی گرفته شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس با اشاره به ضرورت توجه جدی تر به مسائل رفاهی کارگران معادن گفت: دو خوابگاه بسیار مناسب، با استفاده از بروزترین تکنولوژی‌های ساختمانی احداث و در دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه این مطلب افزود: با پیگیری های حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و دکتر قناعت استاندار خراسان جنوبی، ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط شرکت ایمیدرو در جهت تأمین زیرساخت های مورد نیاز معادن زغال سنگ (احداث ۲۰ کیلومتر جاده، بزرگترین پایگاه امداد و نجات  و زیر ساخت های آب و برق معادن) انجام خواهد شد.

وی افزود: با هدف گذاری که انجام شده در  ۳ سال آینده ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر اشتغال زایی در حوزه معادن و صنایع وابسته خواهیم داشت که می طلبد زیرساخت آن تامین شود .

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: برای مردم شهرستان طبس  که در هر برهه ای پای انقلاب و نظام محکم ایستاده اند و آبروی نظام و انقلاب را نگه داشته اند بدون ترس از دست دادن پست و جایگاه برای استیفای کامل حقوق آنان می‌جنگم.

چاوشان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان جنوبی نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: با توجه به ساخت و سازهای صورت گرفته در قالب طرح نهضت ملی مسکن در طبس  که یکی از بزرگترین سایت های ویلایی کشور می‌باشد نیاز است به فضاهای آموزشی شهرستان طبس توجه ویژه تری شود.

وی گفت: در استان خراسان جنوبی ۱۵۵ پروژه با ۴۷۳ کلاس درس در دست اقدام قرار دارد که ۱۴۰ پروژه با مشارکت خیرین اجرا می‌شود.  ما از نظر میزان مشارکت خیرین در جایگاه خوبی در کشور قرار داریم؛ در این بین ۱۳ پروژه با چهل کلاس درس سهم شهرستان طبس است .

علی کدخدایی معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس در جلسه شورای آموزش و پرورش گفت: استاندارد سرانه فضای آموزشی ۸.۳ مترمربع است که  سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۹ و در خراسان جنوبی ۶.۵  متر مربع است، این عدد در دو شهرستان بیرجند ۴.۸ و طبس ۶.۱۹ است که  وضعیت مطلوبی  از این نظر ندارند .

کدخدایی گفت: در شهرستان طبس ۱۶ هزار دانش آموز داریم و در کمبود فضای آموزشی دومین شهر استان هستیم که شهرستانهای دیگر وضعیت نسبتاً مطلوبی دارند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − شانزده =