برگزاری رویداد استانی «همایش استعداد های فراوان با رویکرد جوانی جمعیت» در طبس

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان طبس: با حمایت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی، «همایش استعداد های فراوان با رویکرد جوانی جمعیت» به میزبانی شهرستان طبس، برگزار شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس، علیرضا عصاری گفت: رویداد استانی «همایش استعداد های فراوان با رویکرد جوانی جمعیت»، در دو روز سه شنبه و چهارشنبه، ۲۵ و ۲۶ بهمن و با حمایت مالی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی، به میزبانی شهرستان طبس، در سالن همایش های میقات الرضا، برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان طبس افزود: گروه های مردمی و غیر دولتی، مشارکت اجتماعی بالایی در سطح استان دارند، که استفاده از این ظرفیت ها و هماهنگ سازی و آگاه سازی این قشر، به افزایش جمعیت در این استان، کمک شایانی می کند.

عصاری اظهار داشت: بدون راهکار فرهنگی،علمی و ارشادی در استان خراسان جنوبی در زمینه حفظ استعداد های فراوان، نه تنها از سرمایه عظیم نیروی انسانی محروم خواهد شد، بلکه ضربه بزرگی از لحاظ فرهنگی و اجتماعی به جامعه و کشور وارد می شود.

وی مشارکت دادن فعالان مردمی در کنش های جمعی با نگاه به جوانی جمعیت،ایجاد گفتمان مشترک بین گروه های مردمی فعال و تصمیم گیران بالادستی، اغناسازی و بازکردن گره های ذهنی مردم نسبت به چالش های جمعیتی و تغییر نگرش در مدیران حوزه بهداشت و سلامت دانشگاه مبتنی بر رویکردعلمی و فرهنگی را از اهداف این همایش برشمرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان طبس گفت: شهرستان طبس در این رویداد استانی، میزبان خانم دکتر«اختری»، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور، خانم دکتر« اسدزاده»، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی و سایر مهمانان از سراسر استان و برخی از مسئولین استانی است.

عصاری عنوان داشت: برگزاری نشست هایی با حضور «حجت الاسلام والمسلمین محمدی» امام جمعه طبس،«حجت الاسلام والمسلمین شفیعیان» مدرس دانشگاه پیرامون مسائل جمعیتی و برگزاری کارگاه های تخصصی، از برنامه های «همایش استانی استعداد های فراوان با رویکرد جوانی جمعیت» است.

لازم به ذکر است : اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی،دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی ، معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس و موسسه بیت الزهرا(س) طبس، در برگزاری این رویداد استانی، همکاری داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 11 =