کوره های باتری ۳ و ۴ کارخانه کک طبس روشن شد

مدیر کارخانه کک طبس گفت: با روشن شدن کوره ها تا اردیبهشت ماه سال آینده میتوان ظرفیت سالیانه تولید کک را به دو برابر افزایش داد.

به گزارش طبس‌ نیوز، مهدی شکاری روز شنبه بیست اسفندماه ۱۴۰۱ در حاشیه این عملیات افزود: هم اکنون تولید سالیانه کک در این شرکت ۱۵۰ هزار تن است که با روشن شدن این کوره ها و فعال شدن باتری های ۳ و ۴ در اردیبهشت ماه سال آینده ظرفیت تولید به ۳۰۰ هزار تن در سال خواهد رسید.

وی بیان کرد: در فاز دوم این عملیات برای ۵۰ نفر اشتغالزایی می‌شود.

وی در توضیح حضور مسئولین و مدیران هلدینگ توسعه معادن و فلزات و فلات ایرانیان در ۱۸ بهمن ماه در کارخانه کک طبس گفت: حضور مقامات به دلیل آغاز عملیات پیش گرم فاز دو کارخانه کک طبس بود.

شکاری ادامه داد: اکنون پس از گذشت یک ماه از اتمام پیش گرم دودکش شماره ۲ و رسیدن به شرایط دمایی مناسب، عملیات پیش گرم باتری های ۳ و ۴ آغاز شده است.

رییس صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس نیز با اشاره به ارزآوری کک و تکمیل زنجیره ارزش افزوده در فرایند مواد معدنی زغالی، تاکید کرد: هم اکنون بزرگترین میزان استخراج زغالسنگ حرارتی و کک شو‌ و تولید کنسانتره زغال در شهرستان طبس است.

محمود زارع نیا با بیان اینکه، ظرفیت های تولید کنستانتره زغالسنگ و کک‌سازی در این شهرستان فراهم شده، افزود: توسعه و استخراج بیشتر زغالسنگ باعث خواهد شد که مواد اولیه کارخانه کک سازی مهیا شود و در نتیجه سرعت راه اندازی باتری های بعدی کارخانه کک را نیز تسریع خواهد بخشید.

کارخانه کک طبس در ۶۵ کیلومتری طبس قرار دارد.

کک یکی از مهمترین و تعیین کننده ترین ماده اولیه در فرآیند تولید آهن به روش کوره بلند می باشد.

خبرنگار: ساره نجفی

پایان خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + ده =