با اخلال گران نظم عمومی در چهارشنبه‌سوری سوری برخورد می‌شود

فرمانده انتظامی شهرستان طبس گفت: رویکرد پلیس برای آخرین چهارشنبه سال (چهارشنبه سوری) اجتماعی است و نظم و امنیت این شب برای پلیس بسیار مهم است.

به گزارش طبس نیوز، سرهنگ فاضل مریمی در نشست خبری دوشنبه شب با بیان اینکه، پلیس مخالف شادی مردم نیست، افزود: پیشگیری آسان ترین و کم هزینه ترین راه جهت کاهش آسیب ها و حوادث تاسف بار است و امیدواریم با فرهنگ سازی بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

وی با تاکید به آگاه سازی فرزندان توسط والدین از مخاطرات چهارشنبه سوری، بیان کرد: به جوانان و نوجوانان توصیه می‌شود از به کار بردن مواد منفجره و آتش زا در معابر، واحدهای مسکونی، کوچه و خیابان خودداری کنند و هرگونه بی توجهی و سهل انگاری به نکات ایمنی در برپایی مراسم چهارشنبه سوری زیان های جانی و مالی سنگین و غیرقابل جبران خواهد داشت.

وی هشدار داد: کسانی که باعث اخلال در نظم و امنیت شهروندان شوند با هماهنگی قضایی که صورت گرفته، بازداشت، خودروهای آنها توقیف و پرونده قضایی تشکیل می‌شود و تا پایان تعطیلات نوروز آزاد نمی‌شوند.

فرمانده انتظامی طبس با تاکید به اولویت پاکسازی مناطق آلوده و دستگیری توزیع کنندگان مواد مخدر در طول سالی که گذشت، گفت: در موضوع جمع آوری خرده فروش ها نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش داریم و ۹۱۶ نفر نیز در این زمینه دستگیر شدند.

وی در خصوص تصادفات داخل شهر و جاده ها بیان کرد: در مجموع دو هزار و پنج فقره تصادف ثبت شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است، در این حوادث ۶۶ نفر فوت کردند.

سرهنگ مریمی با بیان اینکه ۱۸ نقطه حادثه خیز توسط پلیس راه در مناطق برون شهری در استان شناسایی شده، افزود: ۹ نقطه از این مناطق برون شهری متعلق به شهرستان طبس است که در این راستا ایستگاه های میان راهی دایر و پلیس نیز مستقر می‌شود و ممکن است گاهی مسافرین را در حد نوشیدن آب و چای به اجبار نگه داریم و سپس ادامه مسیر دهند تا خطر خستگی و خواب‌آلودگی که عامل اصلی تصادف است کاهش پیدا کند.

سرهنگ مریمی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی تصادفات درون شهری، عنوان کرد: تعداد ۶۰ درصد متوفیان تصادفات درون شهری عابرین پیاده بودند که تعداد قابل توجهی بالای ۵۵ سال سن داشتند.

وی افزود: تعداد ۶۴ درصد تصادفات مربوط به موتورسیکلت سواران و ۶۴ درصد مصدومین ۱۵ تا ۳۵ سال سن داشتند.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس تشریح کرد: در حوزه خدمات راهور، سه هزار و ۵۶ جلد گواهینامه صادر و چهار هزار و ۴۸ مورد تعویض پلاک انجام شده که تعداد ۱۷۷ دستگاه مربوط به موتور سیکلت و مابقی تعویض پلاک خودرو صورت گرفته است و همچنین سه نقطه حادثه خیز شهر طبس نیز رفع مشکل شده است.

وی به رشد قابل توجه صدور گذرنامه در طبس اشاره کرد و در ادامه عنوان کرد: تعداد پنج هزار و ۹۱۰ مورد گذرنامه در سال جاری صادر شده که نسبت به سال گذشته ۴۶۴ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ فاضل مریمی با بیان اینکه سامانه ۱۹۷ فراجا برای ارتباط مستقیم و ۲۴ ساعته با مردم است، افزود: امسال هزار و ۲۸۵ تماس داشتیم که ۷۱ درصد از این تماس ها قدردانی از پلیس، ۹ درصد درخواست و پیشنهاد، ۲۰ درصد انتقاد و ۶۲۲ مورد مربوط به راهنمایی و پاسخگویی مردمی بود.

وی در خصوص تماس های فوریتی و امدادخواهی ۱۱۰ گفت: تعداد ۱۰ هزار و ۵۳۳ مورد تماس ثبت شده که ۱۰۰ درصد تماس ها عملیاتی شده و میانگین زمان حضور واحدهای گشت در صحنه های ماموریت زیر دو دقیقه، چهاردرصد، دو تا ۱۰ دقیقه ۴۹ درصد(طبق استاندارد تعریف شده) و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ۲۳ درصد ثبت شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس با اشاره به کاهش سرقت ها گفت: در موضوع سرقت ها امسال ۹ درصد کاهش وقوع و ۹ درصد کاهش اقلام سرقت‌ و ۲۲ درصد کاهش سرقت منزل را داشتیم که این نشان از تلاش شبانه روزی پلیس دارد.

سرهنگ فاضل مریمی افزود: اکثر سرقت ها مربوط به اماکن خصوصی به ویژه منازل نیمه ساز، مزارع و باغات و دام هاست، از دامداران خواهش می‌کنیم نسبت به ایمن سازی دامداری‌ها و شهروندان نسبت به جمع آوری مصالح ساختمانی اقدام کنند.

وی بیان کرد: رنج سنی متهمین سرقت ۳۱ تا ۵۱ سال است.

سرهنگ مریمی به افزایش جرائم رایانه ای در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و توضیح داد: وقوع جرائم سایبری ۸۳ درصد و کشف آن ۵۶ درصد افزایش داشته که بیشترین جرائم شامل موارد مالی کلاهبرداری رایانه ای و برداشت های اینترنتی غیرمجاز است.

وی افزود: مبلغ کلاهبرداری رایانه ای که به صورت غیرمجاز از حساب شهروندان برداشت شده ۸۲۳ میلیون تومان بود که بلافاصله ۳۶۲ میلیون از این مبلغ را موفق شدیم به شهروندان برگردانیم.

خبرنگار: ساره نجفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − پانزده =