۹ کاروان سلامت به مناطق محروم زیرکوه و طبس اعزام شدند

از ابتدای امسال تاکنون ۹ کاروان سلامت به روستاهای محروم شهرستان‌های طبس و زیرکوه خراسان جنوبی اعزام و به نیازمندان خدمات بهداشتی رایگان ارائه دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس (طبس نیوز)، به نقل از خبرگزاری تسنیم رئیس جمعیت هلال‌احمر طبس صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این راستا ویزیت رایگان و توزیع رایگان دارو به بیش از ۱۷۰ نفر در اجرای طرح ملی کاروان سلامت در روستاهای محروم این شهرستان صورت گرفته است.

حسین‌علی فخاری با اشاره به فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر و اعزام کاروان‌های سلامت به روستاهای محروم گفت: هدف از اجرای این طرح کمک به بهبود سطح سلامت محرومان، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در روستاهای محروم و ایجاد مشارکت موثر در بین داوطلبان است.

وی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به نیازمندان را از اهداف دیگر این طرح برشمرد و افزود: ویزیت رایگان، ارائه داروی رایگان و خدمات مامایی از اهم فعالیت‌هایی است که در این طرح از سوی داوطلبان هلال‌احمر ارائه شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر طبس به برگزاری ۲ کاروان سلامت و ویزیت رایگان ۱۷۴ نفر از افراد بی‌بضاعت در روستاهای محروم از ابتدای امسال اشاره کرد و بیان داشت: از این تعداد ۱۲۳ نفر توسط پزشک عمومی ویزیت رایگان شدند و دارو به آنها تحویل داده شد.

فخاری افزود: همچنین ۳۰ نفر به مراکز تخصصی ارجاع داده شدند و به ۱۵ نفر نیز مشاوره مامایی داده شد، همچنین برای ۲۵ نفر تست فشارخون و ۱۰ نفر تست قندخون صورت گرفت.

وی اظهار داشت: در ۲ کاروان سلامت و حضور در روستاهای چاه مسافر، کلات رضا قلی، تپه طاق و نرم از ابتدای امسال ۲ پزشک، ۴ نفر از پرسنل و یک ماما و ۳ داوطلب به روستاییان خدمات ارائه کردند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر طبس با بیان اینکه کمک به نیازمندان همیشه در اولویت فعالیت‌های هلال احمر است، افزود: داوطلبان جمعیت هلال‌احمر طبس همیشه در تمامی صحنه‌ها حضور پررنگ داشته و در فعالیت‌های انسان دوستانه گام‌های بزرگی را برداشته‌اند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر زیرکوه نیز گفت: از ابتدای سال تا کنون ۴ هزار و ۳۷۷ نفر از خدمات درمانی و بهداشتی هلال‌احمر این شهرستان به صورت رایگان بهره‌مند شدند.

علیرضا حورانی با بیان اینکه این خدمات در قالب ۷ کاروان سلامت و ۳۱ چادرسلامت از سوی واحد داوطلبان این جمعیت به صورت رایگان ارائه شده است، افزود: از دیگر فعالیت‌های واحد داوطلبان می‌توان به اجرای طرح‌های فرشتگان رحمت، سفره‌های مهربانی، نیابت و داوطلبان عاشورایی اشاره کرد که در این طرح‌ها به بیش از ۶ هزار و۲۱۷ نفر خدمات ارائه شده است.

وی از اهدای ۲۰۷ واحد خون توسط داوطلبان این جمعیت خبر داد و گفت: همچنین امدادگران و نجاتگران این جمعیت از ابتدای امسال ۳۲ حادثه طبیعی و غیرطبیعی را پوشش داده‌اند که از این تعداد حوادث جاده‌ای با ۱۹ فقره بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر زیرکوه تصریح کرد: همچنین در این مدت ۶۹ نفر از خدمات امدادی هلال‌احمر بهره‌مند شده‌اند که از این تعداد ۲۴ نفر در حوادث جاده‌ای، ۲۳ نفر گرفتار در ارتفاعات شاسکوه، ۱۱ نفر طوفان، ۳ نفر گم شده و ۶ نفر در حوادث شهری گرفتار شده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =