ساز و کاری شفاف برای پرداخت سهم دو درصد معادن طبس ایجاد می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان مجلس گفت: ساز و کار روشنی درباره پرداخت سهم دو درصد معادن طبس وجود ندارد و در حال پیگیری برای ایجاد این ساز و کار هستیم که حسابی مشخص وجود داشته باشد و معادن بتوانند با پرداخت این سهم به تعهد و مسئولیت اجتماعی‌شان عمل کنند.

حجت‌الاسلام مجید نصیرایی در پاسخ به خبرنگار طبس نیوز در دفتر این پایگاه خبری درباره سهم دو درصد حاصل فروش معادن گفت: متاسفانه ساز و کار روشنی درباره پرداخت سهم دو درصد معادن وجود ندارد، در گذشته نیز به صورت موردی بوده که مجموعه‌ها به حسابی از فرمانداری واریز و هزینه می‌شده اما ساز و کار شفافی نداشته است.

نماینده مردم شهرستان های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان مجلس ادامه داد: در حال پیگیری برای ایجاد این ساز و کار هستیم که حسابی مشخص وجود داشته باشد و معادن بتوانند با پرداخت این سهم به تعهد و مسئولیت اجتماعی‌شان عمل کنند و برای زیرساخت‌های شهرستان در حوزه‌های بهداشت، درمان، آموزش، فرهنگ و بخش‌های مختلف از این منابع استفاده شود.

وی تصریح کرد: این سهم متفاوت از سهم ۱۵ درصد تحت عنوان «حقوق دولتی» است که مصوبه مجلس است و به خزانه استان واریز و از آنجا توزیع می‌شود، ساز و کار این سهم در قانون شفاف است.

حجت‌الاسلام نصیرایی گفت: این دو درصد برای شهرستان های بافق و طبس دیده شده که متاسفانه در این سال‌ها دیده نشده است.

وی افزود: ما هم تلاش کردیم از برخی که تولید داشتند سهم دو درصد و حتی بیشتر را به نحوی بگیریم و خدا رو شکر انجام شده است اما بعضی از مجموعه‌ها هنوز بر اساس تعهدشان پیش نرفته‌اند و هنوز به تولید نرسیده‌اند که وقتی به تولید برسند حتما باید دو درصد را برای شهرستان پرداخت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 3 =