استخدامی آموزش و پرورش؛ «خوسف» ببینید، «طبس» بخوانید

با انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل دبیری و هنر آموز سال ۱۴۰۲، مشخص شد که برای طبس تنها یک سهمیه در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس‌نیوز، با انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل دبیری و هنر آموز سال ۱۴۰۲، مشخص شد که برای طبس تنها یک سهمیه در نظر گرفته شده است.

پس از این آموزش و پرورش طبس طی یک اطلاعیه‌ فوری این را «اشتباه رخ داده در اعلام سهمیه شهرستان» خواند و از متقاضیان شرکت در این آزمون خواست تا منتظر انتشار اصلاحیه دفترچه آزمون در سایت سازمان سنجش باشند.

سازمان سنجش در ۳۱ خردادماه ضمن تمدید مهلت ثبت‌نام تا سوم تیرماه اصلاحیه دفترچه راهنمای ثبت‌نام را نیز منتشر کرد اما باز هم اصلاحیه‌ها مربوط به شهرستان طبس نبود.

«خطای انسانی» عامل حذف نام طبس از دفترچه راهنمای آزمون

معاون مدیرکل و رئیس آموزش و پرورش طبس در گفتگوی اختصاصی با طبس‌نیوز در این باره گفت: علت این اتفاق خطای انسانی و مشابهت کد اداری طبس (۲۲۹۲) با کد اداری خوسف (۲۲۹۱) بوده و هنگام ارسال اطلاعات به سازمان سنجش ردیف مربوط به کد ۲۲۹۲ به اشتباه در جداول کد ۲۲۹۱ ثبت و ارسال شده است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش طبس مانند سایر شهرستان‌ها و شاید زودتر و با حساسیت بیشتر نیازهای واقعی خودش را از ماه‌ها قبل به اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعلام کرده و در هنگام اعلام سهمیه‌ها برای آزمون استخدامی اخیر هم به موقع نیازها اعلام شده و در نهایت ۱۸ ردیف استخدامی برای شهرستان طبس به تایید اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی رسید اما هنگام ارسال اطلاعات از استان به وزارت آموزش و پرورش ردیف‌های سهمیه طبس به دلیل مشابهت کد اداری منطقه با شهرستان خوسف در جداول شهرستان خوسف ثبت و ارسال شد.

علی کدخدائی درباره پیگیری‌های اداره‌کل آموزش و پرورش برای رفع این مشکل گفت: اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، پس از ارسال اطلاعات و بازبینی جداول و قبل از انتشار دفترچه آزمون بر روی سایت سازمان سنجش، بلافاصله برای وزارت آموزش و پرورش اصلاحیه ارسال میکند اما متاسفانه به دلیل خطای انسانی یا سیستمی اصلاحات لازم در دفترچه نهایی اعمال نمی‌شود و نهایتا همان دفترچه قبلی روی سایت سازمان سنجش قرار میگیرد.

وی درباره عدم تصحیح این مورد در اصلاحیه دفترچه راهنمای آزمون بیان کرد: بلافاصله پس از انتشار دفترچه آزمون استخدامی اخیر بر روی درگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و اطلاع از خطای بوجود آمده، موضوع از طرق اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی دنبال شد و معاون آموزش متوسطه اداره کل شخصا جهت پیگیری موضوع به تهران عزیمت نمودند.

معاون مدیرکل و رئیس آموزش و پرورش طبس افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور اداری و استخدامی و پیگیری‌های نماینده محترم، فرماندار محترم و استانداری خراسان جنوبی، قول مساعد جهت اصلاح دفترچه داده شده بود اما به دلیل اختلاف نظر بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور اداری و استخدامی در نهایت این اصلاحیه انجام نشد.

وی در پاسخ به طبس‌نیوز درباره وجود یک ردیف شغلی به نام طبس در این دفترچه با بیان این که رسته هنرآموزی و رسته دبیری جداگانه ثبت سیستم شده‌اند گفت: ردیف مربوط به رشته مهندسی کامپیوتر در رسته هنرآموزی تعریف می‌شود که به صورت جداگانه ثبت شده است و تمام ردیف‌هایی که در کد منطقه خوسف آمده رسته دبیری بوده است.

کدخدائی با بیان این که آموزش و پرورش طبس ۱۸ ردیف استخدامی در این آزمون دارد تصریح کرد: شهرستان طبس در این آزمون یک ردیف هنرآموزی در رشته کامپیوتر که در دفترچه ثبت شده به نام طبس و هفده ردیف دبیری در رشته‌های دبیری حکمت و معارف اسلامی، عربی، ادبیات فارسی، ریاضی، علوم تجربی و شیمی دارد که این ردیف‌های دبیری در دفترچه با کد شهرستان خوسف ثبت شده است.

معاون مدیرکل و رئیس آموزش و پرورش طبس درباره ابهام رد شدن داوطلبان طبسی به طور خودکار توسط سامانه سازمان سنجش به دلیل انتخاب خوسف به عنوان شهر بومی خود گفت: هنگام ثبت نام در سایت سازمان سنجش داوطلبان بومی می‌توانند گزینه «بومی هستم» را انتخاب کنند.

وی افزود: برای گزینه بومی دو حالت تعریف شده است، بومی نوع «الف»، یکسان بودن محل تولد و محل انتخاب رشته شغلی و بومی نوع «ب»، ساکن بودن حداقل ۱۰ سال در شهر محل انتخاب رشته شغلی؛ متقاضیان هر کدام از این گزینه‌ها را انتخاب کنند فعلا سامانه از آن‌ها مستنداتی نمی‌خواهد، یعنی نه نیاز به بارگذاری صفحات شناسنامه و نه نیاز به بارگذاری استشهاد محلی برای سکونت هست.

کدخدائی تصریح کرد: ان‌شاءالله امتیاز بومی براساس خوداظهاری داوطلبان ثبت و مستندات مربوط به این بند هنگام مصاحبه اخذ خواهد شد؛ البته از یک نظر شاید بهتر باشد که داوطلبان عزیز، بومی نوع «ب» را انتخاب کنند چون نوع «الف» را شاید سیستم براساس کدملی فرد، محل تولد را تشخیص داده و امتیاز بومی را ثبت نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − هشت =