مردم نسبت به پرداخت بدهی‌ها و قبوض مصرفی خود به ادارات اهتمام ورزند

امام جمعه طبس با بیان این که طی روزهای گذشته ادارات مختلفی به بنده مراجعه کرده و از عدم وصول بدهی مشترکین بدهکار گلایه‌مند بودند، از مردم طبس خواست تا نسبت به پرداخت بدهی و پرداخت نمودن قبوض مصرفی خود به ادارات اهتمام ورزند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)، نماز جمعه این هفته طبس توسط امام جمعه شهرستان حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان‌مقدم برگزار گردید، حجت‌الاسلام مهاجریان مقدم در خطبه اول به بیان نشانه‌ها مومن پرداخته و بر عدم به کار بردن و استفاده از جنس طلا برای مردها و همچنین استفاده از تربت امام حسین(علیه‌السلام) برای سجده گذاشتن در نماز تاکید کرد.

حجت‌الاسلام مهاجریان مقدم در ادامه به قرائت زیارت اربعین اشاره کرد و افزود: خواندن زیارت اربعین نیز از نشانه‌های مومن می‌باشد و دارای اهمیت بسیاری است.

وی افزود: اگر کسی بتواند در روز اربعین در کربلا باشد دارای اهمیتی فوق‌العاده است که امسال شیعیان دنیا و به خصوص ایران به این موضوع توجه ویژه‌ای کردند که می‌توان اجتماع شیعیان در روز اربعین در کربلا را بزرگترین اجتماع جهان خواند.

وی همچنین مردم را به خواندن زیارت اربعین ترغیب نمود و افزود کسانی که نتوانستند در کربلا حضور یابند در هر مکانی که مجلس عزا برگزار کردند زیارت اربعین قرائت کنند.

امام جمعه طبس به دادن طلب و بدهی تاکید کرد و افزود یکی از جاهایی که می توان نماز را شکست آن هنگامی است که طلبکار برای دریافت طلب خود به انسان نمازگزار مراجعه می‌کند، در این هنگام فرد می‌تواند نماز خود را شکسته و بدهی خود را بدهد این بدهکاری چه به فرد خاص و یا تشکیلات و اداره خاص فرقی ندارد و وقتی طلبکار مراجعه کند باید بدهی خود را صاف کنیم.

وی ادامه داد: در طی روزهای گذشته ادارات مختلفی از قبیل برق، آب، تلفن و… به بنده مراجعه کردند و از عدم وصول بدهی مشترکین بدهکار گلایه‌مند بودند که لازم است بدانیم در صورتی که ما بدهی داشته باشیم و در صورتی که طلبکار بدهی خود را طلب می‌کند باید اول بدهی خود را پرداخت کنیم.

حجت‌الاسلام مهاجریان مقدم در ادامه درباره ۱۶ آذر روز دانشجو نیز گفت: دانشجویان ما چون پیرو امام حسین(علیه السلام) هستند در برابر ظلم و ظالم واکنش نشان می‌دهند و این از قبل از انقلاب تا کنون وجود داشته است.

وی به بیان نشانه‌های دانشجوی انقلابی پرداخت و افزود: از نشانه‌های دانشجوی انقلابی می‌توان به تلاش و تحرک و نشاط علمی و اهتمام در راه تحصیل علم، آگاه به زمان بودن و درک و بینش عمیق سیاسی و اجتماعی، درس‌شناسی و دارای شعور احساس جمعی و پایبند خدمت به جامعه با ایمان و تقوا بودن، با صلابت و استوار در برابر تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم، صریح و مقاوم در برابر کج روی ها، دانشجو باید ضمن این که خود را پاک نگه می‌دارد دوستان را نیز در مسیر تقوا و علم کمک و راهنمایی کند و از تنبلی و اتلاف وقت به شدت برحذر باشد این‌ها مواردی است که دانشجویان ما باید به آن توجه داشته باشند.

امام جمعه طبس به سالروز شهادت سرگرد خلبان احمد کشوری، سالروز معرفی رژیم بعث عراق به عنوان تجاوزگر به خاک ایران در ۱۶ آذر سال ۱۳۷۰، تشکیل شورای انقلاب فرهنگی در ۱۹ آذر سال ۱۳۶۳، روز جهانی حقوق بشر در سازمان ملل در سال ۱۹۴۸ میلادی، آغاز هفته پژوهش و فناوری، سالروز شهادت آیت‌الله دستغیب سومین شهید محراب در ۲۰ آذر سال ۱۳۶۰ اشاره نمود.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم در پایان از خیران خواست در پروژه ساخت صحن مطهر حضرت زهرا(سلام الله علیها) در نجف اشرف، شرکت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =