جذب سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیاردی برای طبس

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس از سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد تومانی در طبس خبر داد و افزود: مدیر مجتمع معادن زغالسنگ طبس با جذب سرمایه‌گذاری چینی در حوزه معادن توانست مبلغ ۸۰۰ میلیون یوان را جذب کند.

علی اکبر رحیمی در بازدید روز چهارشنبه ۱۸ مرداد از دفتر پایگاه خبری طبس نیوز به مناسبت روز خبرنگار افزود: این میزان سرمایه گذاری سبب ایجاد اشتغال بیش از سه هزار نفر در شهرستان طبس می‌شود که طبق قولی که دادند در ۴۶ ماه آینده محقق خواهد شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ایجاد پایگاه امداد و نجات مجتمع معادن زغالسنگ طبس گفت: این پایگاه شبیه بیمارستان کوچک و یکی از مجهزترین پایگاه های امداد و نجات کشور است که هم اکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

فرماندار ویژه طبس با بیان اینکه سرمایه گذاری برای دو پست ۱۳۲ با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان برای پروده ۴ و شرقی انجام می‌شود، گفت: زیرساخت‌های این دو پست در حال آماده‌سازی است که ۳۰۰ میلیون تومان برای برق و ۳۰۰ میلیون تومان برای انتقال آب نیاز دارد.

وی از سیستم حفاظتی و نظارتی مانیتورینگ مجتمع معادن زغال‌سنگ طبس خبر داد و افزود: این طرح با اعتبار هفت میلیارد تومان انجام می‌شود که ضمن نظارت، با پایش مستمر در صورت بروز هر اتفاقی، فوری اقدام می‌شود، هم اکنون ممرادکو مجهز به این سیستم است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری مناقصه سه محور مواصلاتی طبس به اصفهان تا جوخواه، ۱۷ کیلومتر طبس به یزد و همچنین ۱۷ کیلومتر طبس_دیهوک گفت: مناقصات برگزار شده و پاکت دو مناقصه هفته آینده باز می‌شود و مناقصه دیگر به دلیل وجود فقط یک شرکت کننده مجدد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای روکش آسفالت محور دیهوک راور گفت: این جاده ۲۰۰ کیلومتر است که ۱۲۰ کیلومتر آن دوبانده شده، ۵۰ کیلومتر در حال ساخت و ۲۰ کیلومتر در مرحله مطالعات است.

فرماندار ویژه طبس در خصوص راه اندازی دستگاه ام آر آی گفت: با توجه به گرانی و همچنین حساسیت کار با دستگاه، پس از آموزش و بررسی های دقیق دستگاه راه اندازی می‌شود.

در این دیدار رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس نیز حضور داشت.

خبرنگار: ساره نجفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 5 =