مدیران کل به مدیران شهرستان طبس تفویض اختیار بیشتر داشته باشند

فرماندارویژه طبس صبح امروز در دیدار مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی رفع برخی مشکلات را نیازمند تفویض اختیار بیشتر از استان به مدیران شهرستانی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس مدیر کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی در دیدار با معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس ضمن تشریح برنامه های سال آینده دامپزشکی استان گفت: اعتبارات ملی و استانی ما تاکنون در جهت کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماریها هزینه شده است، اگر قرار باشد یک قدم جلوتر حرکت کنیم، در مبحث دامپزشکی نباید تنها به کنترل ، مبارزه و درمان بیماریها بیندیشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه برنامه های سال آینده ما عمل محور است باید به سمتی برویم که جنبه پیشگیری و ریشه کنی بیماریها مد نظر باشد که این امر مستلزم آموزش مردم و تغییر رویه دامدار و تولید کننده به سمت شرایط بهتر بهداشتی و قرنطینه دامپزشکی است که در نهایت به تغییر سبک زندگی مردم در بحث مصارف غذایی می انجامد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس بیان داشت: در بازدید هایی که از شبکه دامپزشکی شهرستان داشتم به دلیل کارکرد خوب این شبکه مشکل خاصی را مشاهده نکردم.

سید جلال هاشمی گفت: با توجه به اهمیت بحث دامپزشکی، پیشگیری و ریشه کنی بیماریها خصوصا بیماریهای مشترک بین انسان و دام از اهمیت بسیاری برخوردار است.

فرماندار ویژه طبس اظهار داشت: با توجه به گستردگی حوزه شهرستان طبس، پراکندگی روستاها و وجود عشایر درشهرستان، مدیریت حوزه دامپزشکی شهرستان، کار مشکلی است که نیازمند تفویض اختیار بیشتر به مدیر شهرستان است.

منبع: سایت فرمانداری طبس

دیدگاهی در “مدیران کل به مدیران شهرستان طبس تفویض اختیار بیشتر داشته باشند

  1. به نام خدا . بنظر می رسد که ” فرمانداری ویژه ” حداقل در مورد طبس مفهوم تعریف شده ای نیست . منظورم اینکه واژه هایی مانند ” شهرستان – استان – فرمانداری – اداره کل و امثالهم “تعریف معینی دارند . مثلاً شهرستان مرز مشخصی دارد . استاندار، جایگاه و شرح وظایف و مسئولیت تعریف شده ای دارد. معلوم است که اداره کل چه جایگاه سازمانی دارد. ولی تا آنجا که من متوجه شده ام ، جایگاه سازمانی ، حدود اختیارات و شرح وظایف فرمانداری ویژه بصورت چانه زنی تعیین می شود و به عبارتی دامنه آن تابعی از میزان پیگیری مسئولین است. که اگر چنین باشد وظیفه دولت و مجلس است که آن را ساماندهی و تعریف نمایند . و اگر تعریف مشخص وجود دارد و در طبس محقق نگردیده است که لابد منجر به ضایع شدن بعضی حقوق شهرستان خواهد شد . و اگر تعریفی بینابینی برای آن است ، شایسته است که مسئولین شهرستان و آحاد مردم با آن آشنا شوند تا هرکس بر اساس بضاعت و وسع خود بتواند برای توسعه دامنه آن تلاش نموده و مشارکت داشته باشد.
    والسلام و من الله التوفیق.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − یازده =