اقتصاد مقاومتی، انگیزه‌ای محکم برای تلاش بیشتر دانشجویان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طبس گفت: موضوع اقتصاد مقاومتی می‌تواند انگیزه‌ای محکم برای تلاش بیشتر و باجدیت‌تر برای دانشجویان باشد تا در آینده بتوانند نقش مؤثری در جامعه داشته و فعالیت بهتری ارائه دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس (طبس نیوز) محمد ناظمی امروز در بیرجند در ارتباط با روز دانشجو اظهار داشت: در راستای نگاه به مولفه‌های یک دانشجوی موفق در جامعه باید به سراغ سخنان بزرگان رفت که در این زمینه تاکید شده که باید دانشجو در کنار کسب علم به امور دینی خود رسیدگی کند و همچنین به ورزش برای سلامتی جسم و روح خود اهمیت دهد.

وی با بیان اینکه دانشجویان باید تک بعدی عمل نکنند، تصریح کرد: دانشجویان با توجه و عمل به فرامین الهی می‌توانند فعالیت‌ها و نقش موثری در جامعه داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طبس به مهم‌ترین دغدغه‌های دانشجویان در حال حاضر اشاره کرد و افزود: دانشجویان دغدغه‌های فراوانی دارند که از مهم‌ترین آنها مسائل معیشتی و یافتن شغل مناسب و متناسب با رشته تحصیلی آنها است.

ناظمی ادامه داد: امروزه عدم امید به اشتغال مفید در رشته تخصصی خود دانشجو فعالیت آنها را تحت‌الشعاع قرار داده و برخی از افراد را برای گرایش به تحصیل بازداشته است.

وی یادآور شد: دانشجویان باید بدانند اگر با توکل به خداوند و با تلاش مضاعف تحصیل کنند مشکلی برای آینده شغلی خود نخواهند داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طبس به شعار امسال که توسط مقام معظم رهبری انتخاب شده است، اشاره کرد و گفت: شعار امسال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده که اگر دانشجویان این امر را سرلوحه کار خود قرار دهند، نگرانی‌های آنها برطرف می‌شود.

ناظمی با بیان این‌که موضوع اقتصاد مقاومتی یکی دیگر از موضوعات مطرح شده توسط مقام معظم رهبری بوده است، اضافه کرد: این موضوع می‌تواند انگیزه‌ای محکم برای تلاش بیشتر و با جدیت‌تر برای دانشجویان باشد تا در آینده جامعه بتوانند نقش موثر داشته و فعالیت بهتری ارائه دهند.

وی با بیان این‌که در مورد سیاسی کردن جو دانشگاه‌ها موافق نیستم، اضافه کرد: با توجه به این‌که دانشجو باید یک فرد مطلع و آگاه نسبت به مسائل جامعه و جهان باشد و با هوشیاری و بیداری کامل این مسائل را رصد و دیگر افراد جامعه را روشن کند ولی نباید جو دانشگاه سیاسی شود و دانشگاه‌ها جولانگاه مسائل سیاسی قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طبس ادامه داد: ایجاد جو سیاسی در دانشگاه در شان و جایگاه دانشجو و دانشگاه نیست و به آن لطمه زده و مانع رسیدن به امورات اصلی می‌شود.

ناظمی دانشجویان را قشر با نشاط و جوان جامعه دانست و خاطرنشان کرد: افرادی به طمع خام و در راستای اهداف سیاسی خود که هیچ استدلال منطقی ندارد در پی تحریک احساسات دانشجویان هستند ولی این افراد باید بدانند با توجه به شعور دانشجویان و شرایطی که در دانشگاه‌های کشور ما حاکم است زحمت بی‌خود می‌کشند.
منبع: فارس

2 دیدگاه دربارهٔ «اقتصاد مقاومتی، انگیزه‌ای محکم برای تلاش بیشتر دانشجویان;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 8 =