چرا بخشنامه گران شدن نان اجرایی می شود ولی بخشنامه خرید شیر ۱۴۴۰ تومانی از دامدار نه؟

دبیر اجرائی نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان طبس درنامه ای به رئیس جمهور این سوال را مطرح کرد که چرا بخشنامه گران شدن نان اجرایی می شود ولی بخشنامه خرید شیر ۱۴۴۰ تومانی از دامدار نه ؟؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس (طبس نیوز)، دبیر اجرائی نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان طبس درنامه ای به رئیس جمهور این سوال را مطرح کرد که چرا بخشنامه گران شدن نان اجرایی می شود ولی بخشنامه خرید شیر ۱۴۴۰ تومانی از دامدار نه؟

با سلام و احترام

جناب دکتر روحانی عزیز این سئوال برای کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی و دامی ایجاد شده که چگونه با نان گران می توانند محصولات کشاورزی و دامی ارزان تولید و ایران اسلامی را به خودکفایی برسانند . چون که با این گرانی نان و ارزان بودن و به صرفه نبودن قیمت محصولات کشاورزی و دامی که تقریبا هیچگونه حمایتی نمی شود مانند قیمت پائین گندم ، شیر و گران بودن علوفه دامی کشاورزان و دامداران راهی جز کنار گذاشتن بیل و فروش دام خود را نداشته و باید دولت به واردات بیشتر مایحتاج مردم اقدام کند . ریاست محترم جمهور عزیز چرا در اعلام افزایش نرخ نان و شیر از سوی دولت محترم تدبیر و امید یک بام و دو هوا است ؟ گرانی نان فوری و یک شبه اعمال و اجرائی می شود . از استاندار ، روسای سازمان های صنعت و معدن ، جهاد کشاورزی و تعزیرات استان ها دور هم جمع می شوند و خیلی سریع بحث گرانی نان را اجرایی می کنند و همگی هم باید به این قانون تن بدهیم ولی در مورد خرید شیر از دامداران به قیمت ۱۴۴۰ تومان بخشنامه ای که از سوی آن دولت محترم مانند بخشنامه نان صادر و ابلاغ می شود متاسفانه بخشنامه شیر در کارتابل استانداری ، صنعت و معدن ، جهاد کشاورزی و تعزیرات مانده و هیچگونه قدمی در جهت حمایت از دامداران و اجرایی شدن آن برداشته نمی شود و تازه کارخانه شیر شهرستان تعدادی از دامداران را جمع نموده و با کمال تاسف اعلام می کند که من شیر را کیلویی ۱۱۵۰ تومان بیشتر نمی خواهم . آیا با این وضع تولید کننده می تواند به تولید خود ادامه داده ؟ ریاست محترم جمهور چندیست که تعدادی از دامداران و کشاورزان به نظام صنفی مراجعه و از این وضع گلایه داشته و تقاضای اجرای بخشنامه خرید شیر به قیمت ۱۴۴۰ تومان می باشند . انشاالله به همت و درایت حضرتعالی و وزیر محترم و کاردان جهاد کشاورزی جناب آقای مهندس حجتی بزودی این مشکل برطرف گشته و چرخه تولید بهتر از قبل در راه خودکفایی ایران اسلامی بچرخد.

با تشکر

مسعود رضا بندگی
دبیر اجرائی نظام صنفی کارهای کشاورزی
شهرستان طبس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + شانزده =