هشدار ۷۰ مهندس نسبت به اجرای طرح ۳۵۰ هکتاری مسکن ملی طبس

طبس‌نیوز – جمعی از عوامل فنی طرح ۳۵۰ هکتاری مسکن ملی طبس طی نامه‌ای به مسئولین نسبت به اجرای این طرح هشدار دادند.

به گزارش پایگاه خبری طبس‌نیوز، در این نامه که به امضای حدود ۷۰ نفر از مهندسین ناظر گروه‌های چهارگانه «عمران، معماری، برق و مکانیک»، طراح و مسئولین دفاتر مهندسی رسیده است با اشاره به شرایط، موقعیت و وسعت طرح و همچنین مشکلات به وجود آمده در طرح‌های ۵۰ و ۷۹ هکتاری مسکن ملی، خواستار بررسی و مطالعه دقیق‌تر در اجرای این طرح شدند.

انجام مطالعات کامل ژئوتکنیکی و ژئوفیزیکی تحلیل خطر زلزله، احداث فوری کانال و مسیرهای انحرافی سیلاب منطقه جهت جلوگیری از خطرات احتمالی و حفظ سرمایه مالکین واحدها مطابق طرح‌های ارائه شده، از موارد عنوان شده در این نامه است.

همچنین در این نامه جدول‌گذاری کوچه‌ها یا احداث نقاط «بنچ‌مارک بتنی ثابت» در ابتدا، میانه و انتهای هر کوچه جهت کنترل کدهای ارتفاعی تحویلی از طرف نقشه‌بردار توسط ناظر و مجری مربوطه تا انتهای طرح خواسته شده است.

عوامل فنی طرح ۳۵۰ هکتاری مسکن ملی طبس در این نامه خواستار استقرار واحد آزمایشگاه مکانیک خاک، بتن و جوش در محل، جهت انجام آزمایش‌های لازم و به موقع از خاک، مصالح مصرفی و بتن شده‌اند.

در این نامه با اشاره به این که نظارت مهندس ناظر نظام مهندسی به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود خواستار استقرار مهندسین ناظر مقیم در رشته‌های، عمران، معماری، برق و مکانیک جهت نظارت مستمر در مراحل اجرایی طرح شده است.

عوامل فنی طرح ۳۵۰ هکتاری مسکن ملی طبس در ادامه یادآور می‌شود که در طرح مسکن مهر ضمن وجود ناظر مقیم و واحدهای آزمایشگاهی از تک تک واحدها آزمایش‌های لازم خاک، بتن و جوش به‌عمل آمده است.

شایان ذکر است پایگاه خبری طبس‌نیوز پیش از این طی گزارش ویدئویی(مشاهده) به بررسی بخشی از مشکلات طرح ۳۵۰ هکتاری مسکن ملی پرداخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + نوزده =