برداشت سالانه بیش از ۱۰۰ تن شلغم در روستای خسروآباد طبس/ +عکس

سالانه بیش از ۱۰۰ تن شلغم از مزارع کشاورزی روستای خسروآباد، روستایی که نامش با شلغم عجین شده است برداشت شده و به بازارهای مختلف شهرستان، استان و حتی خارج از استان و کشور صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس(طبس نیوز)، گیاه شلغم گیاهی که دارای خواص بسیار زیاد درمانی است و خصوصا اکنون در فصل سرما دارای مشتریان زیادی می‌باشد، از نکات درمانی آن می توان این گونه بیان نمود که این گیاه برای هر دردی درمان است و اگر مردم می‌دانستند که این گیاه چقدر فایده دارد تمام باغچه‌های خانه خود را شلغم می‌کاشتند و هر روزه از آن استفاده می‌کردند.

شاید به نوعی در شهرستان طبس و حتی در استان‌های همجوار نام شلغم با روستای خسروآباد طبس عجین شده است روستایی در ۳ کیلومتری شهر طبس که اغلب کشاورزان آن روستا در ایام فصل زمستان اقدام به کاشت و برداشت شلغم می‌کنند.

سطح زیر کشت این محصول در خسروآباد چیزی بالغ بر ۲۰ هکتار و تعداد کشاورزان بهره‌بردار در روستای خسروآباد ۱۵ نفر می‌باشند.

به گفته کشاورزان این روستا شروع کشت گیاه شلغم در روستای خسروآباد از نیمه شهریور ماه آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد، هنگام برداشت آن نیز از نیمه آبان آغاز شده و با توجه به وضعیت آب و هوا تا نیمه بهمن ماه و یا گاها تا پایان سال ادامه دارد.

به صورت میانگین سالانه بیش از ۱۰۰ تن شلغم در روستای خسروآباد برداشت می‌شود که این محصول علاوه بر شهرستان طبس، به استان‌های خراسان جنوبی،خراسان رضوی ،یزد و حتی به کشورهای فرانسه، مکزیک و سوریه نیز ارسال می‌شود.

از مهمترین نکات درمانی شلغم می‌توان به مقوی بودن، اشتهاآور بودن، درمان ضعف جنسی در مردان و زنان، تسکین‌دهنده سرفه، مقوی‌کننده معده و روده، درمان قند خون، درمان گلو درد، درمان جوش صورت، تقویت کننده حافظه، درمان شب کوری، درمان کم‌خونی، مقوی و موثر برای زنان باردار، ضد سرطان و حتی متوقف‌کننده روند پیشرفت سرطان، درمان بیماری‌های پوستی و درمان سرماخوردگی و… عنوان کرد.

در پایان گزارش خبرنگار ما حاکی است که کشاورزان روستای خسروآباد از مردم دعوت کردند تا بجای استفاده از داروهای مختلف شیمایی به استفاده از این گیاه درمانی روی آورده و از آثار و برکات این نعمت خداوندی برخوردار گردند.

5 دیدگاه دربارهٔ «برداشت سالانه بیش از ۱۰۰ تن شلغم در روستای خسروآباد طبس/ +عکس;

  1. با سلام در پاسخ به جناب فانوس باید بگم که با این که بنده طبسی هستم و از خسروآباد نیستم اما اطلاع دقیق دارم که به کشورهایی که گفته شده صادر شده و دروغی در این خبر منتشر نشده.

  2. با یه گل بهار نمیشه درسته دروغ کنتور نمیندازه تو این هیر و ویری مکزیک از کجا سر و کلش پیدا شد خیلی تو فضایینا…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =