لزوم واگذاری اختیارات به مدیران طبسی

فرماندار ویژه طبس گفت: باید اختیار ویژه‌ای در سطح معاون به مدیران این شهرستان داده شود و در حال حاضر به سختی اختیار داده می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس سید جلال هاشمی ظهر امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر و کمیته ایمنی حمل و نقل و سه‌گانه رانندگی خراسان جنوبی اظهار داشت: شهرستان طبس دارای ۵۶ هزار کیلومتر مربع وسعت است و ما را به شش استان وصل می‌کند.

وی با بیان اینکه نباید نگاه ما به طبس نگاه شهرستانی باشد، تصریح کرد: نگه داشتن این کویرها مشکل است و بیشتر تصادفات در محورهای این شهرستان انجام می‌شود که باید زیرساخت‌های آن حل شود.

طبس پذیرای بیش از یک‌میلیون مسافر

فرماندار ویژه طبس گفت: بیشتر مشکل ما در این شهرستان راه‌ها است که باید در این رابطه چاره‌اندیشی صورت گیرد.

هاشمی با بیان اینکه در ایام نوروز این شهرستان پذیرای یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مسافر بوده است، ادامه داد: مردم این شهرستان در خانه‌های خود از این مسافران پذیرایی می‌کنند.

وی واگذاری اختیارات را یکی دیگر از مشکلات این شهرستان عنوان کرد و افزود: باید اختیارات ویژه‌ای در سطح معاون به مدیران این شهرستان داده شود چراکه در حال حاضر اختیارات به سختی واگذار می‌شود.

نبود سرویس‌های بهداشتی مناسب در جایگاه‌های سوخت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به نزدیک شدن ایام تعطیلات به ویژه تعطیلات عید اضافه کرد: یکی از مشکلات ما در استان عدم وجود سرویس بهداشتی مناسب در جایگاه‌های سوخت اعلام شده است.

حسن رمضانی افزود: مکان‌هایی که برای استقرار موقت مسافران تعبیه شده است از داشتن حداقل‌های امکانات محروم هستند.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان اتوبوس برای توزیع آب بطری باید ملزم شوند.
منبع: فارس

2 دیدگاه دربارهٔ «لزوم واگذاری اختیارات به مدیران طبسی;

  1. نه تنها در مورد طبس بلکه درمورد اکثر شهرهایی که این عنوان به انها داده شده چون در قانون تعریف نشده فرمانداری ویژه جایگاه خاصی ندارد ضمنا شرط دادن اختیارات بیشتر توانمندی مدیریت است اماجناب فرماندار متاسفانه بعضی از مدیران این شهرستان توانایی استفاده از حتی اختیارت کنونی خودشان را ندارند، چه برسد به اختیارات بیشتر.مشکلات طبس صرفا بادادن اختیارات بیشتر حل نخواهد شد.مدیر در نظام اسلامی و ولایی باید لایق،متدین،فعال،توانمند،خلاق وکوشا باشد.این چیزی است که رهبری معظم وسایر مسئولان نظام انتظار دارند

  2. به نام خدا . بنظر می رسد که ” فرمانداری ویژه ” حداقل در مورد طبس مفهوم تعریف شده ای نیست . منظورم اینکه واژه هایی مانند ” شهرستان – استان – فرمانداری – اداره کل و امثالهم “تعریف معینی دارند . مثلاً شهرستان مرز مشخصی دارد . استاندار، جایگاه و شرح وظایف و مسئولیت تعریف شده ای دارد. معلوم است که اداره کل چه جایگاه سازمانی دارد. ولی تا آنجا که من متوجه شده ام ، جایگاه سازمانی ، حدود اختیارات و شرح وظایف فرمانداری ویژه بصورت چانه زنی تعیین می شود و به عبارتی دامنه آن تابعی از میزان پیگیری مسئولین است. که اگر چنین باشد وظیفه دولت و مجلس است که آن را ساماندهی و تعریف نمایند . و اگر تعریف مشخص وجود دارد و در طبس محقق نگردیده است که لابد منجر به ضایع شدن بعضی حقوق شهرستان خواهد شد . و اگر تعریفی بینابینی برای آن است ، شایسته است که مسئولین شهرستان و آحاد مردم با آن آشنا شوند تا هرکس بر اساس بضاعت و وسع خود بتواند برای توسعه دامنه آن تلاش نموده و مشارکت داشته باشد.
    والسلام و من الله التوفیق.
    این دیدگاه را قبلاً به مناسبت مشابهی گذاشه بودم و با امید به آنکه این بار مورد توجه قرار گیرد تکرار نمودم.
    ضمناًبه عنوان یک شهروند از جناب آقای هاشمی ، فرماندار محترم تشکر می نمایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − یازده =