ارائه ۴۰ میلیارد و ۳۶۰ میلیون وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد طبس

طبس‌نیوز – مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) طبس گفت: امسال حدود ۴۰ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان تسهیلات حوزه اشتغال ارائه شد که علی‌رغم همه مشکلات در حوزه بانکی، ۶۴ درصد آن جذب و ۲۹۵ فرصت شغلی در قالب ۱۹۷ طرح اشتغال ایجاد شده است.

فاطمه ابوالحسنی‌رحمانی – به گزارش پایگاه خبری طبس‌نیوز، احمد رفیعی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری گفت: رویکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) حفظ عزت خانواده‌ها است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان طبس افزود:  خدمات این نهاد در حال افزایش است و به سمت الکترونیکی شدن و فضای سیستمی می‌رود که مددجو از راه دور و با عزت و کرامت بتواند خدمات بگیرد و خدمات غیر حضوری در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان این که بخش قابل توجهی اشتغالزایی دولت در اختیار کمیته امداد قرار گرفته است گفت: امسال بالغ بر ۴۶ میلیارد تومان بودجه اشتغال و بالغ بر ۷۰۰ نفر پذیرش اولیه جهت اشتغال‌زایی در طبس داشتیم که این خدمات به صورت غیرحضوری انجام شده است.

رفیعی با بیان این که کمیته امداد امام خمینی (ره) در طبس بالغ بر ۱۱۰۰ خانوار را تحت حمایت خود دارد افزود: از این تعداد، ۴۴۰ خانوار روستایی و ۶۶۰ خانوار شهری هستند.

مدیر کمیته امداد طبس گفت: از خانواده‌های تحت پوشش، ۵۷۰ خانوار دارای سرپرست مرد و ۵۴۰ خانوار دارای سرپرست زن می باشند و  ۲۴۸۵ نفر مددجو تحت پوشش این کمیته قرار دارند.

وی همچنین افزود: ۱۸۸ خانواده طلاق تحت پوشش کمیته امداد طبس هستند این یعنی ۱۷ درصد از خانواده های تحت پوشش از خانواده های طلاق هستند و ۴۰ خانوار نیز خانواده‌های زندانیان می‌باشند و ۵۰ درصد مددجویان نیز از سالمندان هستند.

رفیعی با اشاره به این که کمیته امداد در دوره تحولی خود خدمات متنوعی را انجام میدهد افزود: رویکرد این نهاد از ابتدای امسال تاکنون از بلاعوض به سمت قرض‌الحسنه پیش رفته است.

وی با بیان این که کمیته امداد طبس از ابتدای امسال تاکنون باوجود مشکلات عدیده نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار گرفته است تصریح کرد: از این میزان ۴۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه، حدود ۲۳ میلیارد تومان کمک‌های مردمی و ۱۸ میلیارد تومان نیز اعتبارات دولتی بوده است که در بخش های مختلف هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد طبس ادامه داد: در مورد کمک معیشت خانواده‌ها از محل هدفمندی یارانه‌ها و اعتبارات دولتی که هر سال مصوب مجلس است و طبق برنامه به ما تعلق میگیرد امسال تاکنون برای آخرین دوره در بهمن ماه ۱۳ میلیارد تومان پرداخت کرده‌ایم که حدود ۹ میلیارد از محل هدفمندی یارانه‌ها و حدود ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن از محل دولتی بوده است که به خانواده‌ها تخصیص داده شده است.

وی گفت: تهیه ۱۴۳ کالای ضروری زندگی از جمله کولر، یخچال و سایر لوازم از دیگر خدمات حمایتی است که توسط این نهاد انجام گرفته که برای این مورد بالغ بر  ۴۲۹ میلیون تومان هزینه شده است.

رفیعی درباره کمک‌های این نهاد به ازدواج جوانان تحت پوشش کمیته امداد گفت: جهیزیه نو عروسان در طول امسال بر حسب نیاز قریب به ۱۱ مورد جهیزیه نوعروسان و ۳ مورد جهیزیه ازدواج مجدد داشتیم که ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی افزود: امسال ۱۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اجاره بهای مسکن ۹۰ خانوار مددجوی فاقد مسکن را پرداخت کردیم و در کنار آن تسهیلات ودیعه مسکن نزدیک ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان به خانواده‌ها پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد طبس خاطرنشان کرد: در راستای توانمندسازی خانواده‌ها در عرصه اشتغال، مسکن و مسائل فرهنگی خدمات شاخصی برای جامعه هدف انجام شده که بخش قابل ملاحظه‌ای از آن در بخش فعالیت‌های اشتغالزایی بوده است.

وی افزود: امسال حدود ۴۰ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان تسهیلات حوزه اشتغال ارائه شده است که قرار بود ۳۵۰ فرصت شغلی را ایجاد کند.

وی تاکید کرد: علی‌رغم همه مشکلات در حوزه بانکی، ۶۴ درصد اعتبارات جذب شده و ۲۹۵ فرصت شغلی در قالب ۱۹۷ طرح اشتغال در سال جاری ایجاد شده است که عمده این اشتغال‌ها خدماتی است.

رفیعی خاطرنشان کرد: جهت پایدارسازی طرح‌های اشتغال، ضمن نظارت هم قبل از اجرا و هم بعد از اجرای طرح، مدعی هستیم که کمتر ۵ درصد انحراف وام‌های اشتغال را داشتیم چرا که قبل، حین و بعد از اجرای طرح نظارت داریم.

وی افزود: در سال جاری ۱۱۶ نفر از مجریان طرح‌های اشتغال ما با اعتبار ۱۹۰ میلیون تومان آموزش مهارتی، ۷۵ مورد با اعتبار ۱۰ میلیون تومان آموزش‌های پایدارسازی و آموزش‌های مقدماتی و کاریابی نیز انجام شده است.

وی بیان کرد: در حوزه مسکن، کمک به دانشجویان و در حوزه سفر اربعین کمک‌های خوبی انجام شده است.

مدیر کمیته امداد طبس گفت: در حوزه مسکن، امسال ۱۶۰ باب خانه تحویل داده شده است و  نیز ۱۹۳ خانواده از انشعاب آب و برق  و گاز رایگان بهره‌مند شدند.

وی درباره خدمات این نهاد در حوزه بهداشت و درمان گفت: ۹۵۰ میلیون تومان خدمات بهداشتی انجام شده است و در حوزه تغذیه مادران شیرده  ۱۱۱ مادر از این خدمات استفاده می‌کنند.

وی افزود : بیمه تامین اجتماعی ۵۶ خانوار مددجو پرداخت و ۲۲۸ میلیون تومان از بیمه سهم خود مددجویان پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد طبس درباره فعالیت‌های فرهنگی نیز گفت: نزدیک به یک میلیارد و دویست میلیون تومان در این حوزه هزینه شده ، تبلت‌ها و بسته‌های تحصیلی با اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان به دانش آموزان مددجو اهدا شده است.

رفیعی با بیان این که امسال با وجود مشکلات اقتصادی و تورم چیزی حدود ۶۵ درصد رشد مشارکت‌های مردمی را شاهد بوده‌ایم افزود: در بخش کمک‌های مردمی بیش از ۲۳ میلیارد تومان در ۱۱ ماه گذشته دریافت داشته ایم.

وی همچنین با ابراز خرسندی از حمایت صمیمانه مردم از ایتام در کشور گفت: ۳۶۵۳ نفر حامی از ۶۱۱ نفر یتیم حمایت می‌کنند.

مدیر کمیته امداد طبس بیان کرد: بخشی از نیاز ما از محل اخذ زکات است که امسال یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شده است.

وی با بیان این که مراکز نیکوکاری بسیار کمک‌کننده هستند، افزود: ۱۳ مرکز نیکوکاری در طبس وجود دارد که نزدیک به ۵۰ درصد مشارکت مردم را جمع‌آوری و خودشان بین نیازمندان توزیع کرده‌اند و اصلا در مجموعه وارد نشده است.

رفیعی با بیان این که خط فقر در کشور ماهانه  ۱۷ میلیون تومان است گفت: علی‌رغم تمامی کمک‌ها و تسهیلات سرانه هر خانوار تحت پوشش امداد در سال ۱۶ میلیون تومان شده است که کفاف تامین خانواده‌ها را نمی‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =