طنین نوای «الغوث الغوث» در حرم امامزاده حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس

مراسم معنوی احیای شب نوزدهم ماه رمضان با حضور جمع کثیری از مردم در حرم مطهر امامزاده حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس برگزار شد.

فاطمه ابوالحسنی‌رحمانی – به گزارش پایگاه خبری طبس‌نیوز، مراسم احیای شب نوزدهم با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمع کثیری از مردم طبس، و مسافران نوروزی از سراسر کشور در آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدی امام جمعه طبس خطیب مراسم شب نوزدهم با تسلیت شهادت امیر مومنان گفت: شب قدر یعنی شب اندازه گیری؛ امشب آینده همه انسان‌ها رقم می‌خورد و مشخص می‌شود در سال آینده چه کسی سالم و چه کسی بیمار است وضعیت شغل و فرزندان ما در این شب برنامه‌ریزی و مقدر می‌شود.

وی افزود: شب نوزدهم زمان برنامه‌ریزی و مقدر شدن یکساله زندگی انسان است، شب بیست و یکم بررسی می‌شود و در شب بیست و سوم با امضا ولی عصر(عج) قطعی می‌شود.

امام جمعه طبس گفت: بیدار ماندن امشب هنر نیست بیدار بودن هنر است و خوشبحال کسی که امشب دلش بیدار است.

حجت‌الاسلام محمدی گفت: آن کسانی امشب می‌تواند بهره بیشتری ببرند که از دل خود غبار بزدایند و تمام کینه و ناراحتی‌ها را دور بریزند و با دل پاکیزه به شب قدر وارد شوند.

وی با اشاره به سیره حضرت زهرا(س) که «الجارُ ثُمَّ الدّارُ – اوّل همسایه، سپس خانه خود» است گفت: بهتر است امشب اول همسایه و دیگران را دعا کنیم و سپس خودمان را تا خدا به دلمان بیشتر نگاه کند.

امام جمعه طبس با اشاره به این که انسان‌ها همه برد و باختشان بسته به انتخابشان است گفت: امشب شما انتخاب کردید در کنار این مضجع شریف باشید.

وی افزود: خدا راه درست را نشان داده است و اما اختیار را به خودمان داده و رفتار و کردار درست ما می‌تواند ما را به بهشت رهنمون کند.

حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: امیر مومنان همه انسان‌ها را به تقوی الهی توصیه کرده است و تقوی فقط به نماز و روزه نیست هر کسی در شغل خودش باید تقوی پیشه کند در غیر اینصورت اعمالش قبول درگاه خداوند نخواهد بود.

وی با اشاره به ظلم‌اسرائیل به مردم فلسطین بر حضور پر شور مردم به شرکت در راهپیمایی روز قدس تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − پانزده =