سهم طبس از آب انتقالی به استان یزد دیده شود

رئیس شورای شهر طبس با اشاره مشکل کمبود آب در این شهرستان گفت: سهم طبس از آب انتقالی به استان یزد دیده شود و یا منابع آب جدید برای شهرستان در نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس(طبس نیوز)، محمود فخاری در گفتگو با طبس نیوز در آستانه سفر دولت یازدهم به استان خراسان جنوبی اظهار کرد: بزرگترین مشکل طبس مشکل آب است که آب شرب باید از خارج حوزه به این شهرستان انتقال داده شود.

وی بیان داشت: استفاده از آب‌های زیرزمینی و زیرسطحی شهرستان خطر شور شدن چاه‌ها و سرازیر شدن آب‌های کویری به سمت سفره‌های زیر زمینی را به دنبال دارد.

وی شیرین کردن آب‌های شور کویر برای مصارف کشاورزی و شرب را از دیگر خواسته‌های شهرستان از دولت ذکر کرد و ادامه داد: در این خصوص شرکت‌های بخش خصوصی برای انجام کار اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس شورای شهر طبس با اشاره به اینکه جذب سرمایه‌گذار به مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته بدون انگیزه مادی امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: دولت مشوق‌هایی از جمله معافیت مالیاتی، یا وام‌های سوبسیدار و ارزان قیمت در مناطق کمتر توسعه‌یافته برای جذب سرمایه‌گذار در نظر بگیرد.

فخاری تجهیز بیمارستان طبس و دو‌بانده‌کردن راه‌ها را از دیگر خواسته‌های مردم این شهرستان برشمرد.

وی عنوان کرد: رئیس جمهور با وجود مشغله فراوان رسیدگی به مشکلات مردم در مناطق محروم در اولویت کاری خودشان قرار داده‌اند نشان دهنده اهتمام و توجه فراوان ایشان به مناطق محروم و مناطق مذهبی کشور دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 4 =