بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی طبس با حضور وزیر راه افتتاح شد/ +عکس

همزمان با سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به خراسان جنوبی، بیمارستان تازه احداث یکصد وچهل تختخوابی شهید سید مصطفی خمینی طبس دقایقی پیش به دست عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی رسماً افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس (طبس نیوز)این بیمارستان در زمینی به مساحت ۸۷ هزار مترمربع با زیربنای ۱۱ هزار و ۶۵۰ مترمربع که کار احداث آن از سال ۱۳۸۷ آغاز شده، در دو بلوک و پنج طبقه با اعتباری حدود ۳۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی احداث و تجهیز شده است.

از مجموع اعتبارات هزینه شده در بیمارستان ۲۸ میلیارد تومان برای احداث ساختمان و هفت میلیارد تومان برای خرید تجهیزات پزشکی هزینه شده است.

طبقه اول این بیمارستان شامل بخش‌های اورژانس، رادیولوژی، آزمایشگاه، آی‌سی‌یو، سی‌سی‌یو، ان‌آی‌سی‌یو، و چهار اتاق عمل، طبقه دوم شامل بخش جراحی، طبقه سوم شامل بخش مدیریت و بخش داخلی و طبقه چهارم شامل دو اتاق زایمان، بخش زنان و بخش اطفال است که تمامی این بخش‌ها هم‌اکنون فعال هستند.

با بهره‌برداری از این بیمارستان، مردم شهرهای طبس، دیهوک، عشق‌آباد و یکصد روستا با جمعیت بالغ بر ۷۰ هزار نفر از خدمات بهداشتی و درمانی آن بهره‌مند می‌شوند.

بخش قابل توجهی از تجهیزات این بیمارستان به صورت نو خریداری و بقیه از بیمارستان قدیمی طبس به این بیمارستان منتقل شده است که البته این بیمارستان علاوه بر این به برخی امکانات پزشکی و تجهیزات اداری دیگر هم نیاز دارد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در حاشیه این مراسم به طبس نیوز گفت: یکی از ماموریت‌های وزارت راه و شهرسازی ساخت بیمارستان در کشور است.

عباس آخوندی بیان کرد: امسال ۲۷ بیماستان با دو هزار و ۴۷۰ تخت به شبکه بهداشت و درمان کشور اضافه می شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان جدید طبس از بهترین خدمات عمومی، سرمایشی، گرمایشی و … بهره مند است، افزود: کادر انسانی بیمارستان را نیز تکمیل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 13 =