انتقاد از برگزاری مسابقه قوی ترین مردان در طبس/ملت ایران در ۹ دی حماسه آفرید

اگر اهل مسابقه هستید بیایید روحتان راآرام و آزاد کنید و از سلطنت شکم خارج شوید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس (طبس نیوز)، حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بیرجند، مردم را به تقوا الهی دعوت کرد و اظهار داشت: اگر کسی یکی از حواس ظاهری خودش را از دست دهد آگاهی از مجموعه مسائل را از دست خواهد داد.

وی با بیان اینکه دعوت به تقوا الهی امرواجبی است، افزود: اگر کسی تقوا را ازدست بدهد علم معنوی و حواس باطنی خود را از دست داده و بسیاری از حقایق را درک نمی کند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه همه ما در این دنیا به دنبال باز کردن گره هایی هستیم؛ گفت: باید گره هایی را باز کنیم که سعادت ابدی ما را در پی داشته باشد و این گره تقوای الهی نام دارد که باز کردن تعبیر الهی را در پی دارد.

راه گشودن گره های باطنی در تغذیه است

رضایی راه گشودن گره های باطنی را در تغذیه دانست و خاطرنشان کرد: باید همت مان را به خرج دهیم که با تقوا باشیم و کسی که تقوا نداشته باشد خیلی از حقایق را از دست می دهد.

وی با اشاره به کلمه «فالینظر» که در قرآن کریم ۴ بار آمده است؛ گفت: این کلمه در ارتباط با با خلقت هستی و عظمت آن، اعمال و تغذیه مادی و معنوی آمده است.

امام جمعه بیرجند در خصوص تغذیه مادی و معنوی تصریح کرد: باید آنچه یقین کردید که از ابعاد گوناگون طیب است بخورید و مراکز تغذیه و رستوران های این آیه و عبادت ملکوتی مولا و الموحدین را تابلو کنند تا دیگران هم یاد بگیرند.

خوردن، ما را باید به رشد و تعالی برساند

رضایی با بیان اینکه این خوردن، ما را باید به رشد و تعالی برساند، گفت: زمانی که می خورید باید نظر کنید که چه می خورید و گرسنگی شما در واقع را خدا مرتفع می کند پس عبادت خدا را بکنید.

وی با بیان اینکه مسلمان واقعی و یار علی (ع) کسی است که می خواهد حواس باطنی اش شکوفا شود و از بار شکم خارج است گفت: کسی که۴۰ روز پشت سرهم گوشت بخورد روحش اش مرده است و اگر معارف می خواهید باید اینها را تنظیم کنید.

اگر اهل مسابقه هستید بیایید روحتان آرام و آزاد کنید

امام جمعه بیرجند، به مسابقات قوی مردان که در شهرستان طبس برگزار گردید انتقاد کرد و گفت: این سیستم ورزشی درست نیست که یک بلدوز یا یک لاستیک هوا کند و اگر اهل مسابقه هستید بیایید روحتان آرام و آزاد کنید و از سلطنت شکم خارج شوید.

رضایی افزود: گاهی لقمه ها برای ما غفلت و جهل ایجاد می کند و لقمه حلال انسان را شکوفا می کند.

وی در خصوص مناسب امروز به عنوان روز ایمنی در برابر زلزله؛ گفت: با توجه به زلزله خیز بودن استان باید خانه ها را مقاوم بسازید تا مردم مصون بمانند.

امام جمعه بیرجند؛ در خصوص آثار باستانی بازگشته به کشور با بیان اینها سوابق کشور ماست و باید به کشور برگردد گفت: این کار خوبی است که آثار باستانی حفظ شود اما در عین حال اینها خاک است ما برای تکه خاک ارزش قائلیم اما شهدای ما هم هویت و استقلال و معنویت و آرامش کشوراند؛ باید قدرشان را بیشتربدانیم.

رضایی ضمن تبریک به مناسبت روز سواد آموزی ادامه داد: امیدواریم در دنیا بی سوادی نباشد و همه حسینیه ها مساجد به برکت تعلیم و تربیت باشد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مناسبت های امروز،حماسه ۹ دی ماه است تصریح کرد: این روزی است که ملت ایران حماسه آفرینی کرده است و خود اختلافات سیاسی اشکالی ندارد و ملت در انتخابات ۸۸ تحمل کرد اما متوجه شد که عده ای اصل نظام و مساجد و پرچم ابی عبدالله (ع) را هدف قرار داده اند، این ملت در مقابلشان ایستاد.

امام جمعه بیرجند افزود: آن روز سیر عظیم ملت بزرگ ایران بخاطر فرمان امام آیت عظمی خامنه ای به میدان آمد و شعور و وحدت و رابطه امت با امام را به رخ دنیا کشاند و برای همیشه اعلام کرد که ما به اختلافات سیاسی کاری نداریم اما اگر کسی با دین و نظام و آرمان های امام مان مخالفت کند بداند که ملت بزرگ ایران جلو اینها خواهد ایستاد.

رضایی با بیان اینکه مردم استان با استقبال خود از رئیس جمهور عشق و زیبایی آفریدند گفت: از سپاه، ارتش و همه مردم و صدا و سیما تشکر می کنم و اینها همه ذره ای از صداقت مردم این استان است.

وی با بیان اینکه این استان باید در ابعاد گوناگون چون اقتصاد و گردشگری به قطب مرکزی تبدیل شود گفت: تا جایی که جان دارم برای این استان تلاش می کنم.

۲۷۰ میلیارد تومان به غیر از بودجه به این استان اختصاص یافته

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه در طی سفر هیئت دولت؛ ۲۷۰ میلیارد تومان به غیر از بودجه به این استان اختصاص یافته یادآور شد: بسیاری از طرح ها در سال ۹۴ اجرایی خواهد شد و مردم نیاز به صدقه ندارند و حق گرفتنی است و ما تمام تلاش مان را می کنیم.

خاورستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =