نرخ بیکاری در شهرستان طبس نگران‌کننده است/ معادن طبس می‌تواند شرایط بیکاری را عوض کند

فرماندار ویژه طبس با بیان این که نرخ بیکاری در شهرستان طبس تا حدودی نگران‌کننده است گفت: شهرستان طبس ظرفیت‌های فراوانی دارد و معادن طبس می‌تواند استان و بلکه شرق کشور را متحول و شرایط بیکاری را عوض کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس(طبس نیوز)، فرماندار ویژه طبس در برنامه رادیویی پرسمان صدای خراسان جنوبی ضمن تشکر از سفر ریاست جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان خراسان جنوبی و همچنین از استقبال خوب مردم از هیات دولت اظهار کرد: ما ضمن بهره‌مندی از کلیات برکات این سفر، در جمع شورای اداری شهرستان با حضور وزیر راه و شهرسازی مباحث مختلفی مطرح و مورد بحث قرار دادیم.

هاشمی افزود: درخواست‌ها به نماینده دولت تحویل شد و ایشان قول دادند به محضر جناب رئیس جمهور تقدیم کنند و این درخواست‌ها از طریق مجاری زی‌ربط مورد بررسی و پیگیری قرار بگیرد.

معاون استاندار گفت: در این سفر بیمارستان صد تخت‌خوابی طبس افتتاح شد و همچنین وزیر در جمع مردم بخش دیهوک شهرستان طبس قرار گرفته و مسائل و مشکلات آن منطقه نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: مهمترین موضوعاتی که مکتوب و غیر مکتوب تقدیم ایشان شد، شامل : آب شرب شهر و روستاها، خشکسالی‌، وضعیت راه‌های شهرستان، ارتقاء فرودگاه، وضعیت فاضلاب شهر، وضعیت درمانی و بهداشتی، دانشگاه‌ها، مباحث گاز رسانی، خطوط ریلی، راه‌های روستایی و بحث خدمات بود که وزیرقول دادند این موارد را پیگیری کنند.

فرماندار ویژه شهرستان طبس از قول‌های وزیر راه و شهرسازی در سفر به شهرستان طبس گفت: در این سفر جناب دکتر آخوندی در مورد راه بیرجند به طبس قول دادند که حتی پل را در سال آتی ایجاد کنند و دستور بهره‌برداری از جاده عبوری وسط شهر دیهوک، تخصیص اعتبار برای توسعه راه بیرجند به دیهوک و به سمت راور، موافقت برای ایجاد تقاطع غیر هم سطح در نقاط حادثه خیز مثل ورودی اصفهان و در مورد ارتقاء فرودگاه هم دستوراتی دادند.

فرماندار طبس درپاسخ به سوال یکی از همشهریان درخصوص بهداشت و درمان که به صورت زنده پخش شد گفت : شهرستان طبس در خصوص بهداشت و درمان مشکلات فراوانی داشته و هنوز هم به نقطه مطلوبی نرسیده است.

فرماندار طبس با بیان این که در شهرستان طبس به ازای هر هزار نفر ۱.۲ درصد تخت داریم افزود: یکی از مشکلات این است که پزشکان متخصص غیر بومی بعضا به دلیل دوری راه تمایل به حضور در منطقه ندارند.

وی ادامه داد: الحمدلله با تلاشی که انجام گرفت بیمارستان صد تخت‌خوابی طبس در زمان حضور کاروان تدبیر و امید به بهره‌برداری رسید.

فرماندار طبس افزود: همچنین در روز چهارم دی‌ماه کلنگ‌زنی پروژه پلی‌کلینیک تخصصی تامین اجتماعی طبس با حضور دکتر نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور در ۴ هزار مترمربع زیربنا انجام گرفت.

وی تصریح کرد: با داشتن حدود ۱۰۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی و با شرایط اقلیمی نسبتا سخت در حوزه‌های آب و هوایی به هر حال لازم بود این کار انجام شود.

وی ادامه داد: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور همچنین یک دستگاه آمبولانس را هم اهدا نمودند و ایجاد بانک رفاه، خودپرداز و سایر قول‌هایی که دادند عملیاتی خواهد شد.

شنونده دیگری درخصوص زمان بهره برداری کلینیک تخصصی تامین اجتماعی پرسید که هاشمی گفت:
این پروژه در یک بازه زمانی حداکثر ۲۴ ماهه که قول خود دکتر نوربخش بود انجام خواهد گرفت و ما این پلی‌کلینیک عملیاتی خواهیم کرد و ان‌شاءالله مردم بهره‌مند خواهد شد.

آخرین سوال درخصوص اشتغال بود که معاون استاندارنرخ بیکاری را در طبس بالا دانست و درهمین رابطه اظهارداشت:نرخ بیکاری در شهرستان طبس بالاست و تا حدودی نگران‌کننده ،اما شهرستان طبس ظرفیت‌های فراوانی دارد و منطقه‌ای قوی از لحاظ معادن کانی فلزی و غیر فلزی است و با فرآوری زغال‌سنگ می‌توان منطقه را تغییر داد.

وی تاکید کرد: معادن طبس می‌تواند استان و بلکه شرق کشور را متحول کند و شرایط بیکاری را عوض کند.

وی اضافه کرد: واحد‌های بزرگ صنعتی مانند کک‌سازی، واحد بزرگ حرارتی از زغال و همچنین واحد بزرگ نساجی را که ۸ هزار و ۸۰۰ متر سوله را در حال اجرا دارد، یک واحد بازیافت زغال و تولید قیر که کارش را در زمین ۲۰ هکتاری آغاز کرده و سایر واحدهای دیگر می‌تواند شتاب توسعه را در حوزه اشتغال فراهم نماید.

معاونت استاندار گفت: برای حل معضل بیکاری باید عوامل آن شناسایی شود و برنامه ریزی منسجمی صورت گیرد تا بتوان در کوتاه مدت و دراز مدت آن را حل نمود.

وی تاکید کرد: من تصورم این است که اگر مشغول حواشی نشویم و چنانچه بتوانیم در بستر امن اجتماعی مناسب حرکت کنیم و همگان کمک کار باشند قطعا توسعه‌ای را فراهم خواهیم کرد که بیکاری نباشد و این نیازمند تلاش همگان است.

وی در پایان گفت: به لطف خدا شرایط وفاق و همدلی بین اهرم‌های تاثیرگذار شهرستان، نماینده مردم در مجلس، ائمه جمعه شهرستان بویژه امام جمعه طبس فراهم است و ما در طول کار اولیه خودمان بحث‌های عمرانی، زیرساختی و اشتغال قرار دادیم که بتوانیم مشکلات مردم را حل و فصل نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 20 =