کشتارگاه طبس به اتاق پیش سردکن تجهیز می‌شود

رئیس شبکه دامپزشکی طبس گفت: با پیگیری‌های مستمر دامپزشکی و همکاری مسئولان شهرستان طرح تجهیز کشتارگاه طبس به اتاق پیش سرد کن مصوب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، دکتر محمد جلال هادیان در جلسه کمیسیون ساماندهی کشتارگاه‌های دام شهرستان طبس اظهار داشت: طرح تجهیز کشتارگاه دام طبس به اتاق پیش سردکن مصوب شده و در یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت کشتار بهداشتی دام در کشتارگاه گفت: در راستای حفظ بهداشت عمومی و جلوگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، کشتار دام باید در کشتارگاه و تحت نظارت مستقیم کارشناسان دامپزشکی انجام شود.

رئیس شبکه دامپزشکی طبس بر لزوم راه‌اندازی اتاق پیش سرد و تهیه دستگاه نشانه‌گذاری لاشه‌ها در کشتارگاه‌های دام شهرستان تاکید کرد.

هادیان افزود: تجهیز کشتارگاه به اتاق پیش سردکن برای جلوگیری از شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو نیز ضروری است.

وی یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های خراسان جنوبی را اشتغال بخش عمده مردم در حوزه دام و دامپروری دانست.

رئیس شبکه دامپزشکی طبس گفت: اگر بخواهیم در راه ارتقای سلامت و بهداشت جامعه گام‌های بلندی برداریم یکی از شاخص‌های بهداشتی مهم و اساسی راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی دام است.

هادیان بیان کرد: راه‌اندازی این کشتارگاه‌ها علاوه بر فراهم کردن شرایط بهداشتی مطابق با استاندارهای بین‌الملی، زمینه اشتغال جوانان و شکوفایی اقتصاد استان را نیز فراهم می‌کند.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − سه =